پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
آیت‌الله علی‌رضا اعرافی امام‌جمعه قم گفت: خبرهایی که از مناطق سیل‌زده به گوش می‌رسد نگران‌کننده است، به وعده‌های داده‌شده در رسیدگی به معیشت و زندگی مردم درگیر عمل نمی‌شود.
شعار سال:امام‌جمعه قم گفت: خبرهایی که از مناطق سیل‌زده به گوش می‌رسد نگران‌کننده است، به وعده‌های داده‌شده در رسیدگی به معیشت و زندگی مردم درگیر عمل نمی‌شود.
وضعیت مناطق سیل‌زده نگران‌کننده است؛ به وعده‌ها عمل نمی‌شود
 آیت‌الله علی‌رضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس در ادامه مباحث مربوط به خانواده سالم و اسلامی اظهار داشت: در منطق اسلام در زمینه‌سازی‌ها و تمهیدات تربیتی تأکیدات زیادی شده است، برای مقدمه‌چینی در ارتباط باتربیت فرزند، مهم‌ترین شرط انتخاب صحیح همسر است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: رعایت ضوابط در اصول ارتباطی بین زن و مرد، مقدمه تربیت صحیح فرزندان را به وجود می‌آورد، اصل تغذیه و غذای سالم در شخصیت و تربیت فرزند مورد تأکید و تأیید تمام کارشناسان است.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: پدر و مادر درصورتی‌که دوران حاملگی، شیردهی و بعدازآن در دوران بعد از تولد، رژیم غذایی سالمی را رعایت کنند به‌صورت طبیعی و قطعی در تربیت و شکل‌گیری شخصیت فرزند مؤثر است.

امام‌جمعه قم با اشاره به تأکیدات فرا مکتبی اسلام در رابطه باتربیت فرزند تصریح کرد: برای تربیت صحیح فرزند، غذایی که پدر و مادر و فرزند مصرف می‌کنند باید حلال بوده و از راه مشروع تأمین‌شده باشد، درصورتی‌که غذایی پدر و مادر در دوران قبل از انعقاد نطفه و بعد از تولد فرزند از مال حرام جمع شده باشد، در تربیت فرزند و شکل‌گیری مخرب و منفی پدر و مادر و فرزند تأثیر مستقیم دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: غذای حرام موج روانی مستمری در آینده فرزند در سطح فردی و اجتماعی دارد، کسب حلال و حرام در فقه اسلام از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و احکام دقیقی در رابطه با اشتغال و کسب درآمد تدوین‌شده است.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: مال حرامی که از راه‌های غیر مشروع مانند کم‌فروشی در مسئولیت، اختلاس و غیره به دست بیاید در تربیت فرزند تأثیر مخرب و غیرقابل جبرانی ندارد، علم امروز هنوز به ابعاد مخرب اثر غذای حرام دست پیدا نکرده اما تعالیم دینی پرده از اثر واقعی آن‌ها و موج ضد اخلاقی آن‌ها برداشته است.

وی ادامه داد: مال حرام در شخصیت فردی، رفتار اجتماعی و همچنین آینده نسل فرد تأثیر گذاشته و امنیت شخصیتی و اخلاقی فرد، خانواده و نسل وی را در دنیا و آخرت نابود می‌کند، بخش مهمی از نابه‌هنجاری‌های اجتماعی نیز به‌دلیل لقمه‌های ناپاک و حرام است.

امام‌جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم نیز با اشاره به اهمیت مسئله تقوا بیان کرد: تقوا درمان درد و جان انسان است، تقوا شفای بیماری‌های قلبی و جسمی فرد است، تقوا شوینده چرک‌های دل و قلب است، با بازگشت به تقوا، اضطراب و تشویش‌های دل انسان به امنیت و آرامش مبدل می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغ دینی برای الهام‌بخشی و اثربخشی همواره باید نوسازی و بازسازی شود، تبلیغ دین بیش از همه بر‌عهده تمام مردم است و مردم باید بیشترین دغدغه را نسبت به دین داشته باشند، در کنار این حوزه و دستگاه‌های فرهنگی مسئولیت بسیار سنگینی در ارتباط با تبلیغ دین‌ دارند، نظام رسمی و دستگاه دولت نیز در حوزه تبلیغ دین و زمینه‌سازی اجرای دین مسئول است، در منطق اسلام دولت، هم مسئول‌ معیشت جامعه است‌.

‌مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد از تعطیلی جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به‌صورت مستمر برگزار و مصوبات آن اجرا شود.

وی بیان کرد: آن چیزی که می‌تواند عدالت را در جامعه پیاده کند قوه قضاییه سالمی بوده که عدالت‌پروری را در خود نهادینه کند، کاهش پرونده‌های ورودی و مبارزه قاطع بامفاسد اقتصادی و اداری باید به‌صورت جدی در قوه قضاییه دنبال شود.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: ایران در 40 سال گذشته در مهار مواد مخدر بیشترین اثرگذاری را در سطح دنیا دارد اما نهادهای بین‌المللی هنوز به این حق بزرگ و ماندگار جمهوری اسلامی به‌درستی پی نبرده‌اند.

وی ادامه داد: همگانی‌شدن ورزش و افزایش سرانه‌های ورزشی با رعایت اصول اسلامی و دسترس بودن امکانات ورزشی برای تمام مردم باید اقدام‌های بیشتری در سطح استان قم صورت بگیرد، چهره معنوی شهر مقدس قم باید حفظ شود، مشاهده کوچک‌ترین هنجارشکنی‌های اخلاقی و رفتاری در قم قابل‌قبول نیست.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخست‌وزیر ژاپن گفت: این دیپلماسی نماد دیپلماسی مستقل و عزتمندانه در برابر مستکبران جهان بود، این دیدار نمادی از دیپلماسی اثرگذار و عقلانیت بود.

وی عنوان کرد: کشف و انحلال شبکه بزرگ جاسوسی آمریکا در فضای سایبری کشور و هدف‌گیری پهباد فوق سری و پیشرفته آمریکا دو اقدام بزرگی بود که اشراف نهادهای اطلاعاتی و دفاعی کشور را به رخ جهانیان کشید، ایران آمادگی دارد تا هر تهاجم به ایران اسلامی را باقدرت و شجاعت دفع کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: ایران اهل جنگ نیست اما مدافعان قوی و شجاعی است، کشور ما امروز در جایگاه مدافع است، ایران جنگ‌طلب نیست اما در عرصه دفاع از کیان خود آماده هرگونه تقابل و ایثاری است، جبهه مقاومت اسلامی در برابر تجاوزات آمریکا سکوت نخواهد کرد.

آیت‌الله اعرافی گفت: خبرهایی که از مناطق سیل‌زده به گوش می‌رسد نگران‌کننده است، به وعده‌های داده‌شده در رسیدگی به معیشت و زندگی مردم درگیر عمل نمی‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:31خرداد1398،کدخبر:2037246،www.tasnimnews.com


 
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین