پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
امام جمعه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ماه رمضان گفت: از مسؤلان انتظار می‌رود در تشکیل دولت جدید دستورات و توصیه‌های ایشان را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

شعار سال: آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: تقید به شرع و قوانین اسلام، عمل بر اساس عدالت و دانش محوری، رویکرد پیشگیری از جرائم، تسهیل روند امور قضایی، تکیه‌گاه محرومان و تعالی نظام اسلامی، انتظاراتی است که از این دستگاه می‌رود.

وی با اشاره به روز شهرداری و دهیاری‌ها، گفت: امیدواریم شوراهای اسلامی شهر و روستا در دور جدید با رویکرد عالمانه‌تر و با نگاه به عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و با رویکردهای فرهنگی فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به روز صنعت و معدن، تصریح کرد: از آن جایی که این نهاد در راهبرد اقتصاد مقاومتی بسیار مؤثر است لذا در شکل‌گیری دولت جدید باید به مسائلی چون خروج از رکود و صنعت و معدن توجه لازم صورت بگیرد.

وی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و روز جهانی آن، عنوان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی انجام داده است و با توجه به اینکه این موضوع یکی از آسیب‌هایی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند و پیش بینی شده در برنامه ششم ۲۵ درصد این آسیب کاهش یابد لذا باید همه نسبت به آن اهتمام ورزند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان ملاقات‌های مهمی داشتند و مسائل مهمی از جمله اقتصاد مقاومتی و دغدغه‌های فرهنگی را مطرح کردند لذا از مسئولان و نیز در شکل‌گیری دولت جدید انتظار می‌رود این دستورات و نصایح جدی گرفته شود.

آمریکا هدایت کننده جریان‌های فکری تروریستی است

وی به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و ابراز داشت: محور نقض حقوق بشر در عالم و مبنای نظام فقر، فساد، تبعیض و ترور در جهان آمریکای جنایتکار است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه آمریکا جریان‌های فکری تروریستی را هدایت می‌کند، گفت: همان جایی که رقص شمشیر می‌کنید مولد ترور هستند که زیر سایه شما قرار دارند؛ شما عامل مهم ترور در دنیا هستید.

وی خطاب به جنایتکاران آمریکایی اظهار داشت: امروز پایگاه‌های مهم تروریستی شما در هم شکسته و ملت ایران و دیگر ملت‌های آزادی خواه جهان همچنان مقاومت و ایستادگی می‌کنند و آرزوی شما مستکبران را نا امید می‌سازند.

بالا رفتن سن ازدواج یک فاجعه است

آیت الله اعرافی در بخشی دیگر از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: تشکیل خانواده از یک جایگاه مهمی در اسلام برخوردار است تا جایی که رسول خدا از آن به عنوان نهادی با عظمت در پیشگاه خدا نام برده است.

وی با بیان اینکه امروز خانواده‌ها در معرض تهدیدها بی‌شماری هستند، افزود: امر ازدواج به جای معیارهای صحیح به سمت نگاه‌های سطحی و مادی رفته و با تأخیر صورت می‌گیرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج یک فاجعه و بمب فرهنگی است که همه در برابر آن مسئول هستند و باید برای حل آن اقدام کنند.

وی گران بودن ازدواج، تجملاتی شدن آن و گریز از مسئولیت خانوادگی را از دیگر آسیب‌های جدی در جامعه برشمرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 تیر 96، کد مطلب: 4017405:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین