پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی از موافقت هیأت پزشکی با اعزام این دختران به آمریکا برای انجام درمان تکمیلی بعد از ۲۲ خرداد خبر داد.

شعارسال: حسین احمدی نیاز درخصوص درمان دختران شین آبادی و اعزام آنان به خارج کشور گفت: امروز با رئیس هیأت پزشکی این دانش‌آموزان گفت‌وگویی داشتم،‌ قرار است ۲۲ خرداد بعد از پایان امتحانات برای اعزام به خارج اقدام شود و قرار است بچه ‌هابرای درمان به آمریکا فرستاده شوند.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که شده با درمان این دانش‌آموزان در خارج از کشور موافقت شده است و بنا است بعد از امتحانات بلافاصله اقدامات لازم صورت بگیرد. کمیسیون تشکیل و مدارک پزشکی هم اخذه است.

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی ادامه داد: طی صحبتی که با دکتر فاطمی داشتم مثل این که مقرر بوده این اعزام از ۱۵ فرودین تا ۱۵ اردیبهشت صورت بگیرد اما چون بچه‌ها امتحان داشتند این کار به بعد از ۲۲ خرداد موکول شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دختران شین آبادی به آمریکا اعزام می‌شوند، گفت: پزشکان ایرانی مقیم این کشور برای درمان این دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرده‌ و ابراز امیدواری کرده‌اند باتوجه به امکاناتی که در آن کشور وجود دارد این دختران درمان شوند.

احمدی‌نیاز در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برجام و فرمان مهاجرتی ترامپ بر اعزام دختران شین‌آبادی به آمریکا تاثیر گذار نخواهد بود، گفت: این امر یک بحث در چارچوب قواعد حقوق بشردوستانه است، ما امیدوار هستیم برجام مانع درمان کودکان شین آباد نشود،‌ این بحث یک امر بشردوستانه است. اگر این بحث به موضوع برجام گره بخورد رفتار آمریکا نقض حقوق بشر و قوانین بین‌الملل خواهد بود.

وی ادامه داد: موارد بشردوستانه قرار است مسثنی باشد و این مورد مشمول مهاجرت نیست، بلکه درمانی است . این دانش‌آموزان به عنوان شهروندان ایرانی نیازمند درمان هستند و این جا باید دید دولت آمریکا شرافت خود را نشان خواهد داد یا خیر و معتقد به مباحث حقوق بشر و بشر دوستانه هست یا خیر ؟ زیرا مردم ایران خواستار درمان این کودکان و بهبودی آنان هستند و نباید این کودکان مظلوم ،فدای مباحث سیاسی شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1397 ، کدخبر: 622187: www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
بعد از این همه مدت که دلشون کلی خون شد مسئولین تازه به فکر افتادن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین