پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج آمریکا از برجام یک فرصت الهی برای ایران و جهان است تا بدون آمریکا و با تکیه بر توان داخلی به پیشرفت خود ادامه دهند.

شعار سال: حبیب‌الله دهمرده اظهار داشت: اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد که این کشور هیچ وقت به عهد و پیمانش پایبند نیست پس اگر کسی در خارج و داخل ایران دلش را به قرارداد و عهد و پیمان با آمریکا خوش کند، بداند که این عهد چیزی جز سراب نیست و واقعیت خارجی ندارد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیام دیگر این اقدام برای کسانی است که در داخل ایران دلشان به آمریکا خوش بود و بعد از چند سال سرگردانی الان متوجه شدند با کسی پای میز مذاکره رفتند که به عهدش پایبند نیست.

وی با تأکید بر این که نباید به امریکا اعتماد کنیم، ادامه داد: در شرایط فعلی اول باید روی پای خود بایستیم روی داشته‌های خودمان سرمایه‌گذاری کنیم نه به این معنی که در کشور را بر روی خارجی‌ها ببندیم و دیواری بین خودمان و دیگر کشورها بکشیم بلکه به این معناست که دنیایی وجود دارد غیر از آمریکا و می‌توانیم با همه کشورها در چارچوب منطقی ارتباطی دوطرفه برقرار کنیم.

وحدت و انسجام ملی چاره مشکلات امروز است

دهمرده با بیان اینکه این ارتباط متقابل با کشورهای دیگر با اعتماد متقابل انجام پذیر است، عنوان کرد: وقتی در ارتباط با مستکبرین و بدخواهان عالم اعتمادی وجود ندارد ما هم نباید وقتمان را صرف آن‌ها کنیم چرا که عزت ما لطمه می‌خورد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید روی داشته‌های درونی کشور سرمایه‌گذاری کنیم، ادامه داد: راه استقلال اقتصادی ایران همان سیاست اقتصاد مقاومتی که رهبری بر آن تأکید می‌کنند.

وی ادامه داد: مملکت ما در ابعاد مختلف دارای ظرفیت‌های بسیاری است و از همین جهت مدیریت فرصت‌ها و تهدیدات اولین نکته‌ای است که در این برهه باید به آن توجه کنیم. انسانی موفق است که بتواند تهدید و چالش را به فرصت تبدیل کند.

دهمرده خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی یک تهدید بزرگ برای ایران بود و همه مستکبرین جهان دست به دست هم دادند و علیه ایران وارد جنگ شدند. در مقابل چند کشور در دنیا از ما حمایت کردند؟ آمار و ارقام گویای همه‌چیز است. اما آن زمان این مشکل مدیریت شد و این چالش و تهدیدی که در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت با وحدت کلمه و انسجام ملی به یک فرصت تبدیل شد.

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی حاصل آن جنگ تحمیلی بود، گفت: در شرایط کنونی هم همین وحدت و انسجام ملی می‌تواند راهگشا باشد.

چاره‌ای جز تکیه بر توان داخلی نداریم

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ فشنگ و سیم‌خاردار نداشتیم اما امروز کار به جایی رسیده است که در ابعاد مختلف صنایع دفاعی خودکفا هستیم. آیا الان نگران این هستیم که کسی در صنایع دفاعی ما را تحریم کند؟ اصلاً چنین چیزی امکان ندارد.

دهمرده اظهار داشت: اما در زمینه‌های دیگر غفلت شده است مانند عرصه اقتصادی که کار نکردیم و مستکبرین عالم هر زمان اراده کنند برای ایران قلدری کرده و این کشور را تحریم می‌کنند. اگر در زمینه اقتصادی هم مانند عرصه دفاعی و نظامی که کار بسیار سخت و پیچیده‌ای نیز هست، ورود جدی کنیم دیگر امکان اینکه کشوری ایران را در تحریم اقتصادی قرار دهد وجود ندارد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این نظر است که تهدید آمریکا بر علیه ایران یک فرصت الهی است. حتماً مردم فکور و آگاه ایران علاقه‌مندند از این وضعیت نجات پیدا کنند و مسئولین هم باید کمک کنند و بدانند که چاره‌ای جز تکیه بر توان داخلی ندارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 25 اردیبهشت 97، کد مطلب: 1726728: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
اینکه دوباره ملت ایران فرصت داره تا مستقل باشه واقعا یک فرصته
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین