پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
تعداد محدود معاینات توسط برخی متخصصان تنها بیمارستان شهرستان جغتای موضوعی است که با واکنش منفی از طرف مردم روبرو شده است چرا که بیش از ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان را ساکنان روستایی آن تشکیل می دهند و هر روز برای بهره مندی از تخصص پزشکان باید بعد از طی مسافت به مرکز شهرستان مراجعه نمایند و از این رو به علت تکمیل سقف پذیرش پزشک متخصص، مجبور به بازگشت به روستاهای خود هستند

شعارسال: تلاش ها و پیشرفت های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان جغتای در چند سال اخیر قابل توجه بوده است و شبکه بهداشت و درمان شهرستان جغتای زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار توانسته است خدمات خود را در این شهرستان گسترش دهد.

این پیشرفتها در زمینه ساخت درمانگاههای خارج از مرکز شهرستان، خانه های بهداشت، تجهیز بیمارستان جغتای از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزاتی، احداث پایگاههای اورژانس جاده ای و نوسازی آمبولانس ها و ناوگان حمل و نقل به چشم می خورد و توانسته است رضایت مردمی را جلب نماید.

اما با وجود تلاش های صورت گرفته، گلایه هایی نیز از طرف مردم در برخی از قسمت های شبکه بهداشت و درمان شهرستان جغتای وجود دارد که شاخص ترین آنها شامل محدود بودن تعداد معاینات روزانه برخی متخصصان بیمارستان ولیعصر(عج) و همچنین نبود بهورز و تجهیزات در ساختمان شماره۲ خانه بهداشت ۷ روستای زور زمند شامل روستاهای بهار، رضوان، قائم، ایثار، امیرآباد و صدرا می باشد.

یک بهورز برای جمعیت حدود ۲هزار نفری

در همین راستا، حسین زمندی یکی از اعضای شورای اسلامی این ۷ روستا به خبرنگار  گفت: جمعیت ساکن در ۷ روستای زور زمند به حدود ۲هزار نفر می رسد و طبق استانداردهای بهداشتی و پزشکی کشور، یک بهورز مستقر در تنها خانه بهداشت این ۷ روستا نمی تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

وی افزود: به منظور تسهیل در ارایه خدمات بهداشتی به ساکنان این ۷ روستا، علاوه بر خانه بهداشت فعلی، ساختمان شماره خانه بهداشت زور زمند نیز ساخته شد و طی هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید اما هنوز از تجهیز آن و یا بکار گیری نیروی انسانی در آن خبری نیست.

زمندی گفت: خدمات دهی توسط یک بهورز به جمعیت حدود ۲هزار نفری، کار مشکلی است و کیفیت ها را کاهش می دهد، از این رو از مسولان شبکه بهداشت شهرستان می خواهیم تا نسبت به راه اندازی خانه بهداشت شماره ۲ زور زمند اقدام نمایند.

تعداد محدود معاینات توسط برخی متخصصان تنها بیمارستان شهرستان جغتای نیز موضوع دیگری است که با واکنش منفی از طرف مردم روبرو شده است چرا که بیش از ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان را ساکنان روستایی آن تشکیل می دهند و هر روز برای بهره مندی از تخصص پزشکان باید بعد از طی مسافت به مرکز شهرستان مراجعه نمایند و از این رو به علت تکمیل سقف پذیرش پزشک متخصص، مجبور به بازگشت به روستاهای خود هستند.

در صدد رفع کمبودها هستیم

در همین راستا اسماعیل جبله مدیر بیمارستان ولبعصر(عج) جغتای با تایید این موضوع به خبرنگار ما گفت: پرسنل بیمارستان ولیعصر(عج) جغتای، به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان، تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن کمبودها بکار گرفته است اما با این حال کمبودهایی نیز وجود دارد که خود را ملزم به رفع آنها می دانیم.

جبله افزود: به جز یک متخصص، سایر متخصصین بعد از رایزنی های انجام شده، سقف پذیرش خود را در طول روز افزایش داده اند و پیگیری ها برای همکاری دیگر متخصص این بیمارستان در راستای معاینه تعداد بیمار بیشتر، در حال انجام می باشد.

وی گفت: متاسفانه با توجه به برگزاری ۴شنبه بازار، به عنوان اصلی ترین بازار محلی این شهرستان در شهر جغتای، تعداد قابل توجهی از ساکنان روستاهای شهرستان، این روز را برای مراجعه به بیمارستان انتخاب میکنند و از همین رو و با توجه به بالا بودن تعداد مراجعه کنندگان، زمان انتظار آنها نیز افزایش می یابد، از این رو از مردم می خواهیم تا روزهایی غیر از ۴شنبه را برای مراجعه به درمانگاه بیمارستان جغتای انتخاب نمایند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری پیام جغتای، تاریخ انتشار: 13اسفند1396 ، کدخبر: 18429: www.payamjoghatay.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین