پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
نماینده ارومیه در مجلس با انتقاد از توزیع روزنامه همشهری در سراسر کشور، گفت: این اقدام موجب خسارت به نشریات محلی شده است و وزارت ارشاد طی سالیان گذشته از قبول مسئولیت در قبال رسانه‌های محلی شانه خالی می‌کند.

شعار سال: نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی چهارشنبه پارلمان در تشریح سوال خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه چرا روزنامه همشهری که متعلق به ارگان شهرداری تهران است، به صورت سراسری توزیع می‌‌شود، گفت: امام‌خمینی (ره) در وصیت خود تأکید کردند به مجلس و رئیس‌جمهور حال و آینده، شورای نگهبان، دستگاه قضایی و دولت تا دستگاه‌ها و مطبوعات از اسلام و مصالح کشور منحرف نشوند.

وی افزود: برخی مسائل و مشکلات کشور توسط رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های نوشتاری و روزنامه‌ها اعلام شده به نوعی که امروزه رسانه‌ها به دستگاه نظارتی تبدیل شده و مسئولان را زیر ذره‌بین قرار داده است حتی رسانه‌ها برخی بی‌عدالتی‌ها، فسادها را فریاد زده و گاهی در صف اول مبارزه با رانت قرار گرفته‌اند؛ چاپ ویژه‌نامه استانی و ضمائم مجلات و ورود به حوزه رسانه‌های محلی موجب بستن قراردادهای میلیاردی خارج از موسسه همشهری شده لذا علت عدم برخورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مشخص شود زیرا فضای رسانه و نظارت بر حسن اجرای فعالیت آنها بر عهده وزارت ارشاد است.

قاضی‌پور با انتقاد از حمایت یکطرفه وزارت ارشاد از روزنامه همشهری تصریح کرد: این در حالی است که این وزارتخانه از هفته‌نامه‌ها و نشریات محلی حمایت نمی‌کند، لذا با اتخاذ سیاست‌های غلط، کمر مطبوعات محلی شکسته شده است.

وی اضافه کرد: علت توزیع نشریه شهرداری تهران در سراسر کشور باید روشن شود این روش خیانت به نشریات استانی و پولشویی است، زیرا پول مردم شهرستان‌ها به کام پایتخت‌نشینان می‌رود، علاوه بر این در چنین شرایطی بسیاری از کارکنان روزنامه همشهری در استان‌ها و شهرستان‌ها از نظر امرار معاش و پرداخت حق بیمه با مشکل مواجه شدند.

نماینده ارومیه در مجلس متذکر شد: طی سالیان گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قبول مسئولیت در قبال رسانه‌های محلی شانه خالی می‌کنند، در حالی که با روش‌های گذشته نباید فضای رسانه را مدیریت کنند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخ دهد با چه روشی پول‌های مردم و نشریات محلی به پایتخت‌نشینان تعلق می‌گیرد، وزارت ارشاد بهتر است به جای حمایت از روزنامه همشهری از دو خبرنگار ایرانی که در فرانسه مورد ضرب و شتم و بازجویی دولت فرانسه قرار گرفته‌اند، حمایت کند.

وی با بیان اینکه وزیر ارشاد مدعی است که روزنامه همشهری بر اساس اساسنامه مدیریت می‌شود، گفت: اساسنامه قرآن کریم نیست که نتوان آن را تغییری داد، اجازه توزیع ویژه‌نامه مربوط به تهران در شهرستان‌ها و پرداخت یارانه به این قشر خاص باید مشخص شود، لذا بر این اساس همشهری باید فقط در تهران چاپ و توزیع شود.

قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: یارانه و مجوز نشریات در اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بنابراین با اقتدار باید از آنها حمایت و مدیریت کنیم، متأسفانه به دلیل بدهی شهرداری تهران به بانک شهر آگهی‌ها در روزنامه همشهری منتشر می‌شود تا این خسارات جبران شود، در شرایط کنونی که ترامپ برجام را پاره کرده، وحدت و حمایت از رهبری ضروری است لذا از رأی‌گیری سوال از وزیر امتناع کرده و بر تحقق اسلام در مطبوعات کشور تأکید می‌کنم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26 اردیبهشت 97، کد مطلب: 13970226000634، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین