پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: رسانه ها در ایجاد احساس امنیت و پیشگیری از جرم و تقویت جایگاه پلیس نقش تعیین کننده ای دارند

شعار سال: سردار مهدی محمودی روز یکشنبه از خبرنگاران رسانه های گروهی، خبرگزاری ها، نشریات محلی و سراسری و صدا و سیما در انعکاس مطلوب اخایر نیروی انتظامی تجلیل کرد.

سردار محمودی در این مراسم که در مقر نیروی انتظامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: روز خبرنگار یادآورش شهادت محمود صارمی است و امروز هم با تقدیم شهدای دیگری در این عرصه جایگاه رفیع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و هزینه های سنگینی که در این عرصه پرداخت می شود روشن می شود.

سردار محمودی بیان کرد: این روزها با شهادت محسن حججی از شهدای مدافع حرم بار دیگر ندای مظلومیت ایران اسلامی در دفاع از ستمدیدگان آشکار می شود و خوی استکباری داعشی ها که زاده خلف استکلبار و وهابیت هستند بر همگان آشکار شده است.


نیروی انتظامی در ایجاد امنیت مردم خستگی ناپذیر است

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در ادامه به نقش ماموران پلیس در برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: پلیس با نگرش مردم محور تلاش می کند بدون وقفه در مسیر تامین امنیت آحاد جامعه گام بردارد و در این مسیر هیچ مانعی نمی تواند ما را از رسالت خطیرمان باز دارد.

وی یادآورشد: اجرای مقررات و سخت گیری در مقابل افراد قانون گریز شاید برای عده ای خوشایند نباشد اما پلیس در ایجاد امنیت، نظم و آرامش عمومی و مقابله با ناهنجاری ها با کسی شوخی ندارد و با قاطعیت در این مسیر گام برمی دارد.

سردار محمودی در ادامه بیان کرد: تلاش می کنیم جامعه ای عاری از ناهنجاری، خلاف، جرم و بی نظمی داشته باشیم و در این کار خطیر بدون کمک رسانه های گروهی نمی توانیم به موفقیت برسیم.

رسانه ها در ایجاد احساس امنیت تعیین کننده هستند

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: مهمتر از خود امنیت می توان گفت احساس امنیت است که باید درجامعه دیده شود ودراین عرصه نیز رسانه ها تعیین کننده و نقش آفرین هستند و می توانند با قلم خود و تهیه گزارش های مناسب این حس را به جامعه القا کنند.

وی گفت: رسانه ها و خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و با یک خبر، گزارش، گفتگو، تحلیل و تفسیر می توانند حس خوبی از امنیت را منتقل کنند و یا با بی تدبیری و یا گاهی نگاه غیر کارشناسی خبری را منتشر کنند که موجب یاس و نا امیدی و نگرانی و ناامنی شود.

سردار محمودی تصریح کرد: در خبری مانند سرقت مسلحانه نوع نگاه در پردازش خبر بسیار اهمیت دارد و می تواند سرمایه ها را از بانک ها خارج کند و یا نشان دهد که پلیس در صحنه است و نباید مردم نگران شوند و این تخصص رسانه های حرفه ای است تا به کمک پلیس در حوادث بیایند و همراه ما باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین یادآورشد: برخی خبرها مانند سرقت مسلحانه، قتل، زندان بسرعت درشبکه های مجازی منتشر می شود و مخاطب زیادی دارد که در این عرصه باید رسانه ها با نگاه تخصصی برخورد کنند.


پیشگیری از جرم و تخلف اولویت دارد

وی بیان کرد: برای نیروی انتظامی پیشگیری مهمتر از برخورد و یا کشف جرم است لذا انتظار داریم رسانه ها در این عرصه به ما کمک کنند و همراه ما باشند تا با فرهنگ سازی از آسیب ها کم کنیم.

سردار محمودی اضافه کرد: آکاه سازی مردم از مقررات و قوانین می تواند به کاهش جرم منجر شود و رسانه ها در این بخش باید قویتر عمل کنند.

وی با تقدیر از رسانه های حرفه ای و فعال با اشاره به موضوع درگیری یکی از ماموران پلیس با یک نماینده مجلس تصریح کرد: رسانه ها در این موضوع بسیار خوب عمل و حق مطلب را ادا کردند و موجب شدند یک مامور وظیفه شناس بخوبی شناخته شده و مورد ظلم قرار نگیرد و این حرکت در بسیاری از امور توسط رسانه ها می تواند به روشنگری عمومی منجر شود.

انتشار اخبار ناجا در برخی نشریات محلی کم است

سردار محمودی ضمن تشکر از صدا و سیما و خبرگزاری ها گفت: در برخی نشریات محل انتشار خبرهای نیروی انتظامی بسیار کم است که انتظار داریم این نقیصه جبران شود و ما علاقمند هستیم ارتباط بیشتری با همه رسانه های مکتوب و مجازی داشته باشیم.

وی اظهارداشت: چون کمربند امنیتی پایتخت هستیم اطلاع رسانی بموقع از برخی خبرها ماننددستگیری و کشف سرقت های مسلحانه، مواد مخدر و تخلف در فضای مجازی می تواند حاشیه امنی برای مردم ایجاد کند و موجب تقویت پلیس شود.

در این مراسم از خبرنگاران فعال در عرصه انتشار خبرهای نیروی انتظامی تجلیل شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 22 مرداد 96، کد مطلب: 4058124:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین