پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
مدیرکل ارشاد استان بوشهر گفت: نشریات و سایت‌های استان بوشهر برای عملیاتی شدن و تبیین شعار سیاست اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و صحفه‌ای از رسانه خود را به این مهم اختصاص دهند.

شعار سال: حمیده ماحوزی در آیین روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی بوشهر با تبریک 17 مرداد روز خبرنگاربا بیان اینکه خبرنگار درایت و روشن‌گری، آگاهی و صداقت به جامعه منتقل می‌کند اظهار داشت: کسانی که در حرفه خبرنگاری هستند جامعه و مطالبات مردم خوب درک کرده‌اند.

وی با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران در امانت‌داری تصریح کرد: امانت‌داری مردم و مسئولان از رسالت مهم خبرنگاران است که در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه عرصه خبرنگاری همواره در معرض خطر و استرس است افزود: خبرنگاری روز و شب را نمی‌شناسد و همواره در اطلاع رسانی با قرار داشتن خطرات و استرس‌های فراوان از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.


ماحوزی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای نشریات و سایت‌های فراوان خبری و تحلیلی است خاطر نشان کرد: دو روزنامه و انواع هفته نامه‌ها، ماهانه‌ها، فصل‌نامه‌ها و دوهفته نامه‌ها در استان بوشهر مجوز فعالیت گرفته‌اند و تاکنون در این عرصه موفق عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل خانه مطبوعات استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز در تشکیل خانه مطبوعات بود که تاکنون خبرنگاران گوناگونی عضو این تشکل غیر دولتی و مردمی شده‌‌اند.

مدیرکل ارشاد استان بوشهر با تاکید بر تحقق شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال در مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر بیان کرد:نشریات و سایت‌های استان بوشهر برای عملیاتی شدن و تبیین شعار سیاست اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و صحفه‌ای از رسانه خود این مهم اختصاص دهند.

ماحوزی با قدردانی از نقش مهم خبرنگاران استان بوشهر در ترویج و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: نشریات استان بوشهر تلاش کنند ستونی در رسانه خود در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالاهای ایرانی اختصاص دهند تا مشارکت اصحاب رسانه استان بوشهر به این مهم افزایش یابد.

وی با تاکید بر ریشه‌دار بودن تاریخی استان بوشهر در عرصه فرهنگ و هنر افزود: استان بوشهر از استان‌های با سابقه تاریخی درخشان در عرصه فرهنگ، هنر، نشریات، مطبوعات و خبرنگاری است که این مهم ریشه تاریخی دارد.

رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر نیز با تبریک روز خبرنگار و نقش مهم خبرنگاران در عرصه‌های مختلف جامعه اظهار داشت: استان بوشهر در این عرصه از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است.


مازیار هوشمند با اشاره به اینکه 280 رسانه در استان بوشهر فعالیت می‌کنند افزود: 80 رسانه در استان بوشهر دارای مجوز رسمی از هیئت نظارت مطبوعات هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از رسانه‌های استان بوشهر مجوز فعالیت دریافت نکرده‌اند گفت: 47 رسانه مجوزدار و 32 پایگاه خبری دارای مجوز در استان بوشهر فعالیت می‌‌کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر با تاکید بر حمایت از خبرنگاران خاطر نشان کرد: تامین امنیت شغلی خبرنگاران، حمایت و کمک به این عرصه از ماموریت‌های مهم خانه مطبوعات استان بوشهر است.

هوشمند بیان کرد: کمک به اقتصاد مطبوعات و پایش مشکلات آنان و شناسایی استعدادهای باالقوه از دیگر برنامه‌های خانه مطبوعات استان بوشهر است.

پژوهشگر برتر مطبوعات ایران نیز با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار جایگاه استان بوشهر در مطبوعات و روزنامه‌نگاری مهم دانست و تصریح کرد: طلوع از نخستین نشریات ایران در بوشهر منتشر می‌شد که کشورهای منطقه را تحت پوشش قرار می‌داد.


سیدفرید قاسمی بیان کرد: روزنامه مظفری، ندای حق و دیگر نشریات ایران در استان بوشهر منتشر می‌شد که جایگاه نشر مطبوعات، روزنامه‌نگاری و خبرنگاری نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شعاع روزنامه‌نگاری استان بوشهر به استان ختم نمی‌شد خاطر نشان کرد: شعاع فعالیت روزنامه‌نگاری استان بوشهر نه تنها به ایران ختم نمی‌شد بلکه در عهد قاجار کشورهای گوناگونی را تحت پوشش قرار می‌داد.

پژوهشگر برتر مطبوعات ایران با تاکید بر حفظ میراث مطبوعات و نشریات در تاریخ افزود: روزنامه نگاران برای حفظ نشریات باید تلاش کنند و با صحافی آنها زمینه استفاده پژوهشگران از آن را فراهم کنند.

قاسمی با بیان اینکه فعالیت رسانه کاغذی در کشور ضعیف شده گفت: تضعیف رسانه کاغذی به نفع هیچ کس نیست بلکه به ضرر همه است.

وی با تاکید بر توجه به رسانه‌های هویت‌دار و بی‌هویت خاطر نشان کرد: رسانه‌های بی هویت و بی شناسنامه در فضای وب جای رسانه‌های با هویت و کاغذی گرفته است.

پژوهشگر برتر مطبوعات ایران با اشاره به اینکه رسانه کاغذی بی رونق شده است تصریح کرد: رسانه کاغذی در جامعه رخت بربسته است و این رسانه نمی‌تواند به خبر بپردازد.

قاسمی با بیان اینکه رسانه‌های شناسنامه‌دار پاسخگوی جامعه هستند گفت: رسانه‌های با هویت به ویژه رسانه کاعذی پاسخگوی جامعه هستند ولی رسانه‌های بی هویت تعهدی به جامعه ندارند و پاسخگو نیستند.

وی رسانه کاغذی را غذای روح انسان دانست و تاکید کرد: مردم جامعه بیشتر به سراغ رسانه‌های بی هویت می‌روند که سبب صدمه رساندن به روح انسان است.

پژوهشگر برتر مطبوعات ایران با بیان اینکه بیش از 200 روزنامه در کشور دارای مجوز هستند گفت: 900 هزار تیراژ این نشریات بیش از 50 درصد آن برگشت داده می‌شود.

قاسمی با تاکید بر تحول محتوایی در رسانه کاغذی و روزنامه افزود: روزانه‌نگاران باید نقد، سنجش جامعه مورد توجه قرار دهند و ستون مربوط به خانواده‌ها و گشت و گذار در محلات شهرها و روستاها مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز با تبریک روز خبرنگار با اشاره به اینکه خبرنگاران هدایت‌گر افکار جامعه هستند گفت: خبرنگاران در عرصه استاندارد تلاش قابل توجهی کرده‌اند که از فعالیت آنان قدردانی می‌شود.


محمدرحیم بهره‌مند با بیان اینکه اداره کل استاندارد ماموریت‌ها و رسالت‌های ویژه‌ای در جامعه دارد افزود: همراهی خبرنگاران در راستای ماموریت‌‌های استاندارد موضوع مهم و با اهمیتی است که در این راستا خبرنگاران استان بوشهر تعامل قابل توجهی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت استاندارد در کالاها و خدمات صدمات جبران ناپذیری در ابعاد گوناگون به جامعه وارد می‌کند تاکید کرد: استاندارد استان بوشهر در همه بخش‌های تولیدی، خدماتی و مواد غذایی و مصرفی تلاش می‌کنند و در راستای سلامت جامعه گام بر می‌دارد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از رونمایی از پویش کالای استاندارد ایرانی می‌خرم در استان خبر داد و گفت: این پویش با هدف کمک به پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی راه‌اندازی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر نیز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار با تاکید بر توجه به اینکه خبرنگاران هر روز با مردم صحبت می‌کنند افزود: سخنان و قلم خبرنگاران هر روز جاری و ساری است که جایگاه این عرصه در تحقق مطالبات مردم و جامعه نشان می‌دهد.


عبدالکریم گراوند با اشاره به اینکه در قانون اساسی مطبوعات را رکن چهارم دمکراسی معرفی کرده گفت: اصل 24 قانون اساسی به مطبوعات پرداخته که مطبوعات آزاد هستند مگر اینکه مخل امنیت باشند.

وی خبرنگاران و اصحاب رسانه را چراغ هدایت افکار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران می‌توانند قطب هدایت جامعه را بر عهده بگیرند و مسیر درست و صحیح را به مردم نشان دهند.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به انتقاد سازنده برای اصلاح جامعه افزود: بخشی از اصلاح‌گری جامعه بر عهده رسانه و اصحاب رسانه و مطبوعات است که انتقاد سازنده بدور از تخریب می‌تواند هدایت‌گر جامعه باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرگزاری تسنیم، تاریخ 20 مرداد 96، کد مطلب: 1488418:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین