پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
روایت جذاب و منحصربفردِ خبر، مشغله دائمی خبرنگاران در طول زندگی حرفه‌ای‌شان است و "فِرانک گاردنر" - خبرنگار امور امنیتی بی.بی.سی - به این دغدغه خبرنگاران در “مدرسه روزنامه نگاری” پرداخته است.

شعار سال: روایت جذاب و منحصربفردِ خبر، مشغله دائمی خبرنگاران در طول زندگی حرفه‌ای‌شان است و "فِرانک گاردنر" - خبرنگار امور امنیتی بی.بی.سی - به این دغدغه خبرنگاران در "مدرسه روزنامه نگاری” پرداخته است.

مهمترین مولفه خبر:

"فرانک گاردنر" با بیست سال سابقه روزنامه‌نگاری می‌گوید؛ قدم اول در روایت خبر این است که مشخص کنیم؛ "موضوع خبر چیست؟"

مهمترین مولفه یک خبر، جدید بودن آن است و ادامه پوشش یک رویداد در اخبار، تنها در صورتی معقول و است که حرف جدیدی برای گفتن وجود داشته‌ باشد به گفته گاردنر؛ "نباید موضوعات را تنها برای حفظ ظاهر در اخبار نگه‌داشت".[حاشیه روی و طویل سخن گفتن که فقط چیزی برای گفتن داشته‌باشیم یا حتی برای حفظ ارزش خبری شهرت قابل توجیه نیست.[

جذابیت خبر و خلاقیت در پرداخت خبر

میزان جذابیت روایتی که شما از یک خبر ارائه‌ می‌دهید به حد و حدود خلاقیت شما بستگی دارد. اولین مساله مورد توجه برای ایجاد جذابیت، موضوع خبر است. گرچه باید گفت؛ امروزه خبر چنان سریع پخش می‌شود که موضوع خبر به تنهایی نمی‌تواند این نیاز را برطرف‌ کند و برای خلاقیت چاره‌ای جز در ساخت و پرداخت خبر نیست.

خلاقیت شما می‌تواند در اجزای خبر، مثل تصاویری که استفاده‌ می‌کنید یا فردی که برای مصاحبه بر می‌گزینید، باشد.

نکته دیگر اینکه؛ خبرنگار خودش باید به خبر علاقه‌ داشته‌ باشد و این اشتیاق باید در نحوه ارائه خبر دیده‌شود، پس از این است که خواننده، بیننده و یا شنونده هم مشتاق خواهدشد.

خبر برای هیجان‌انگیز شدن به یک اتفاق نیاز دارد، این اتفاق را پیدا کنید.

مطلع ترین خبرنگاران؛ بدترین خبرنگاران

باید در خبر مخاطب را راهنمایی‌کرد و از تکرار مسائل که مخاطب را خسته می‌کند پرهیز‌کرد.

مساله دیگر اینکه مخاطب را با دادن اطلاعات بیش از اندازه خسته نکنیم؛ این یکی از مواردی است که اغلب نادیده گرفته می شود. [حجم اطلاعاتی که از طریق تصاویر گرافیکی و نمودار و آمار و ارقام به مخاطب منتقل می‌شود باید معقول باشد]. بعضی اوقات متاسفانه باید گفت؛ مطلع ترین خبرنگاران بدترین خبرنگاران هستند چون زیاد می‌دانند و بار اضافی بر دوش مخاطبان خود می اندازند.

درهم آمیختن اجزای یک خبر وظیفه خبرنگار است. اوست که باید تاروپود خبر را به گونه‌ای در کنار هم قرار‌دهد تا روایت، جذاب و منحصربفرد شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی پانا، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب: - ، www. pana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین