پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۶۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
نوبخت امروز گزارش تفحص از دوتابعیتی‌ها را که اعلام کرده بود، فرزندان ظریف و زنگنه فعالیت اقتصادی در خارج دارند را تلویحا تایید کرده و گفته، بخشی از ابزارها را که در دوران تحریم کمک می‌کردند، سوزاندیم.

شعارسال: گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از مسئولان دوتابعیتی‌ و دارای «گرین کارت» در روزهای گذشته در رسانه‌های مختلف منتشر شد که حاصل یک سال تلاش هیئت تحقیق و تفحص مجلس بوده و در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد و در روزهای آینده قرائت می‌شود.

در بخشی از این گزارش ذیل مبحث سوم "فرصت‌ها و تهدیدات افراد دارای تابعیت مضاعف" به حضور برخی افراد و فرزندانشان در خارج کشور اشاره شده و آمده است: "اساتید غرب‌گرا در دانشگاه‌های کشور یا خود تبعه مقیم سایر کشورها خصوصاً کشورهای اروپایی بوده و یا فرزندان ایشان در این کشورها در حال تحصیل و یا مشغول کار هستند و ارتباط تنگاتنگی با دانشکده‌ها و اندیشکده‌های به‌ظاهر علمی خوب دارند".

در ادامه این گزارش به حضور فرزندان مسئولین در خارج از کشور و احتمال پیاده‌سازی اهداف دشمن در کشور توسط آنها تأکید شده و آمده است: "اگرچه دستگاه‌های اجرایی کشور هیچ گونه اطلاعاتی از وضعیت تابعیت مضاعف فرزندان مسئولین نداده‌اند لیکن بررسی اخبار آشکار در میان رسانه‌ها، سوابق تحصیلی مسئولین و فرزندان آنها و نیز سابقه خدمت آنها در کشورهای خارجی قرائن و شواهد قابل اعتنایی را به دست می‌دهد که اثبات می‌نماید بسیاری از فرزندان مسئولین به‌دلایل متعدد نظیر تحصیل و تولد، تابعیت دیگر کشورها را اخذ نموده‌اند و یا تابعیت سایر کشورها بر آنان تحمیل شده است".

در بخش دیگری از این گزارش به حضور فرزندان مسئولین در خارج از کشور و احتمال پیاده‌سازی اهداف دشمن در کشور توسط آنها تأکید شده و آمده است: فرزندان مسئولین عالی‌رتبه‌ای، نظیر وزیر محترم امور خارجه، نفت و برخی از مشاوران و دستیاران رئیس جمهور تنها نمونه‌ای از این دست افراد هستند. بدیهی است لازم است تا تدابیری در خصوص این دسته از افراد به‌طور جدی اتخاذ گردد، به‌طوری که مقامات و اشخاص این‌چنین ملزم به اظهار دارابودن تابعیت و اقامت سایر کشورها شده و یا در صورت کسب تابعیت‌های سایر کشورها نسبت به ترک تابعیت دوم اقدام نمایند".

حالا امروز محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اولین واکنش به گزارش تحقیق و تفحص مجلس درباره وجود مدیران دوتابعیتی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، با پذیرش تلویحی این موضوع گفته است: وزارت اطلاعات از سوی دولت موظف به پیگیری ماجرا بوده و قوه قضائیه هم بر اساس قوانین پیگیری می‌کنند. دادستان کل کشور هم اظهاراتی داشته که وزیر اطلاعات پاسخ دادند. همه کسانی که در کادر دولت هستند، دوتابعیتی نیستند، اگر هم موردی ثابت شود مطابق قانون عمل خواهیم کرد.

سخنگوی دولت درباره دوتابعیتی بودن فرزندان برخی وزرا از جمله فرزندان وزیرخارجه و نفت تصریح کرده است: ممکن است پسرخالش هم دوتابعیتی باشد (با خنده).من سربسته بگویم بخشی از ابزارها را که در دوران تحریم کمک می‌کردند، سوزاندیم. وقتی تحریم باشیم که مسیر رسمی جواب نمی‌دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1397، کدخبر: 855758: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین