پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
سرپرست حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: دولت آقای روحانی باید به ویژه در حوزه اقتصاد تصمیم جدی بگیرد و تیم اقتصادی خود را تغییر دهد و نیروهایی را به کار بگیرد که با توجه به شرایط جدید بتوانند به دولت برنامه دهند.

شعار سال: بهمن شیردل در خصوص عملکرد دولت دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم بود، در دور دوم، تمام نیروهای اصلاح طلب و مردم به میدان آمدند و برنامه های آقای روحانی را شنیده و ترجیح دادند که بار دیگر به ایشان رای دهند. مردم پای صندوق های رای آمدند و علی رغم فضای سنگینی که در دور دوم انتخابات در سطح کشور حاکم بود آقای روحانی را با 24 میلیون رای انتخاب کردند.

وی افزود: روحانی در ایام انتخابات و تشکیل دولت دوم خود وعده‌های خوبی داد و مردم نیز امیدوار بودند که حداقل به قسمت عمده ای از وعده های خود عمل کند، اما متاسفانه بعد از معرفی کابینه دولت دوازدهم، مردم تا حدی دچار یأس و ناامیدی شدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: بنا بود دولت چابکی سر کار بیاید و مشکلات را در زمینه های مختلف و بویژه در حوزه اقتصاد حل کند، اما تیمی که چیده شد، مردم را ناامید کرد، علت انتخاب بعضی از وزرا کابینه تا امروز هنوز مشخص نشده است. شاید در آینده ای نزدیک آقای روحانی مجبور شود که در این رابطه صحبت کند.

ضرورت تغییر در تیم اقتصادی دولت

شیردل با بیان اینکه امیدوار بودیم بعد از اینکه دولت برجام را به فرجام رساند، مقداری از مشکلات اقتصادی مردم کمتر و موانع موجود در تجارت جهانی و داخلی برطرف شود، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات روزبه روز بیشتر می شود. دولت آقای روحانی باید به ویژه در حوزه اقتصاد تصمیم جدی بگیرد و تیم اقتصادی خود را تغییر دهد و نیروهایی را به کار بگیرد که با توجه به شرایط جدید بتوانند به دولت برنامه دهند و مسائل و مشکلاتی را که مردم گرفتار آن هستند، کمتر کنند.

سرپرست حزب اتحاد ملت در استان خراسان رضوی، فعالیت های پررنگ احزاب و گروه های سیاسی در دولت روحانی یکی از فعالیت های قابل تقدیر و موفق دولت تدبیر و امید عنوان و خاطر نشان کرد: احزاب زیادی در این دوره توانستند مجوز و پروانه فعالیت بگیرند، اما در حوزه داخلی به ویژه در وزارت کشور باید تصمیم دیگری گرفته می شد هنوز در خصوص بعضی از استانداران و بعضی از فرمانداران مشکل وجود دارد و صحبت های آقای روحانی به خوبی تبیین نمی شود.

وی اضافه کرد: صحبت های ایشان باید از سوی استانداران و فرمانداران به بدنه مردم منتقل و در بین گروه‌های مختلف مردم مطرح شود، نشر پیدا کند و به بحث و گفتگو گذاشته شود که متاسفانه در این حوزه نیز موفق نبوده ایم. البته اصولگرایان و به ویژه افراطیون، مباحث و مشکلات را بیش از آنچه که هست بزرگنمایی می کنند و در بسیاری از مواقع، مانع ایجاد می کنند و این موانع گهگاه سبب شده دولت زمین گیر شده و چندان موفق نباشد.

برجام تصمیم نظام بود

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص برجام گفت: باید در بحث برجام این را قبول کنیم و آقای روحانی نیز باید به صراحت اعلام کنند که برجام تصمیم نظام و حاکمیت بوده و تصمیم شخص آقای روحانی و ظریف نبوده است. همه افرادی که امروز علیه برجام صحبت می کنند، می‌دانند تصمیم برجام چه نوع تصمیمی بوده است. همه می دانند که بحث برجام با اذن مقام معظم رهبری، نظر شورای امنیت ملی و به طور کلی تمامی سطوح حاکمیت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر اکنون اتفاقی برای برجام می افتد، نباید آن را بر سر دولت بزنیم، اظهار داشت: نباید بحث را به سمتی ببریم که مردم را ناامید کنیم. آنچه مهم است و باید اجرا شود این است که باید به مردم امیدواری داد. در این شرایط ما باید حامی دولت و آقای روحانی باشیم و از سیاست خارجی آن به ویژه در حوزه برجام دفاع کنیم.

آمریکا بازنده برجام است

شیردل افزود: شکی نداریم که آمریکا ظالم و همواره عهد شکن بوده و برخلاف قواعد بین المللی عمل کرده، اما اکنون آقای ترامپ مطرح می کند که از این قرارداد متضرر شده؛ یعنی دیپلمات‌های ما، شخص آقای ظریف و کلیت نظام برجام را به گونه ای آماده کردند که آمریکا امروز احساس شکست کرده و عنوان می‌کند مردم آمریکا از برجام متضرر شده اند. این موفقیتی برای دیپلمات های ماست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از افرادی که ایران را در موضوع برجام شکست خورده می‌دانند، تأکید کرد: ما شکست نخوردیم بلکه شکست خورده است، آمریکا دچار ضعف شده و برخلاف تعهدات خود راه را ادامه می دهد و این به نفع ماست، اکنون هیچکس در دنیا ایران را محکوم نمی‌کند. ما باید در این قضیه مردم را امیدوارتر کنیم و آنها را پشت سر خود داشته باشیم. در این شرایط که اسرائیل و عربستان قصد دارند نهایت استفاده را از این وضعیت ببرند، ما نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم.

وی ادامه داد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که مردم پشت سر دولت و نظام بایستد و بر اثر تحولاتی که در سطح خاورمیانه اتفاق می افتد، مردم ناامید نشوند. دولت در حوزه برجام بسیار خوب عمل کرده، در ادامه نیز باید تکلیف خود را به صورت بسیار شفاف با حوزه اروپا مشخص کند و برجام را جلو ببرد تا شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.

دولت مقابل فیلترینگ مقاومت کند

سرپرست حزب اتحاد ملت در استان خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از تعهدات و وعده‌هایی که آقای روحانی داد، رشد بدون محدودیت فضای مجازی و توسعه اینترنت پرسرعت بود، عنوان کرد: رئیس جمهور در بحث تلگرام بیان داشت که دست ما روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت و این جمله آقای روحانی در ذهن مردم باقی ماند. توقع ما این است که تا جایی که به منافع ملی آسیب نرسد آقای روحانی مقاومت کند تا مردم بتوانند از امکانات جدید حداکثر استفاده را ببرند.

شیردل در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات اقتصادی زمینه بروز اعتراضاتی چون دی ماه را فراهم می‌کند، گفت: به هرحال ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم، باید تلاش کنیم حرف های مردم به عنوان ولی نعمت این نظام شنیده شود و مشکلات مردم را مشکلات اساسی نظام قلمداد کنیم. مردم مشکلات زیادی را در این چند سال متحمل شده اند و باید به خواسته های آنها توجه شود. ما باید سیاست های دولت را به گونه ای پیش ببریم که در جهت رفع مشکلات مردم باشد.

وی اضافه کرد: باید سیاست های نظام ما بخصوص در حوزه برنامه‌ریزی به گونه ای باشد به مباحث فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و به ویژه اشتغال بیشتر توجه شود تا سطح رفاه مردم افزایش یابد. این هنر دولت است که در این شرایط با جدیت تمام و توجه به مشکلاتی که در سطح جامعه است و نیز توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی، بتواند حمایت هایی از صنایع و کسب و کارهای دیگر داشته باشد تا اشتغال را روز به روز افزایش دهد و ما شاهد مشکلات اقتصادی کمتری در بین مردم و به ویژه جوانان باشیم.

شیردل درباره ضرورت تغییر در کابینه دولت بعد از یک سال، اظهار کرد: این تغییرات باید در حوزه اقتصاد و برنامه‌ریزی اقتصادی صورت گیرد، زیرا در این حوزه ها موفقیت چشمگیری نداشته‌ایم، تلاش زیادی صورت گرفته و کارهای خوبی نیز انجام شده اما با تمام اینها، من فکر می کنم که آقای روحانی باید زودتر با وزرای خود صحبت می کرد و تذکر جدی تری می داد. من معتقدم در آینده اولین تغییرات باید در حوزه اقتصاد باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 31 اردیبهشت 97، کد مطلب: 972-13785-5: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
تیم فعلی که جز دردسر کاری نکرده حتما باید اقای روحانی تغییراتی در تیم اقتصادی خودش به وحود بیاره
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین