پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال برای نخستین بار برنامه جامع ملی حفاظت از پلنگ ایرانی در کشور اجرا می شود.

شعار سال: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از پارک ملی تندوره درگز گفت: امسال برای نخستین بار برنامه جامع ملی حفاظت از پلنگ ایرانی در کشور اجرا می شود.

معصومه ابتکار روز جمعه در حاشیه بازدید از پارک ملی تندوره شهرستان درگز افزود: این برنامه بسیار جامع و کامل است و با همکاری معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاهیان و محققان تهیه و به مرحله اجرا رسیده است.

وی اظهار کرد: این برنامه علمی و دارای ابعاد و زوایای مختلف نظیر مشارکت بین بخش های مختلف و مشارکت جوامع محلی است و چنین جامعیتی در برنامه حفاظتی از گونه های حیات وحش بی سابقه بوده است.

وی گفت: علاوه بر آن برنامه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی نیز که بر اساس پروژه ای از ۱۲ سال پیش اجرایی شده و با همکاری های بین المللی در حال تکمیل است، امسال با قوت اجرا می شود.

ابتکار پرداخت خسارت ناشی از حمله پلنگ و یوزپلنگ به گله های دامداران را از اقدامات مثبت و موثر در پایان سال گذشته دانست و افزود: این امر امسال نیز با قوت ادامه می یابد تا فرهنگ سازی لازم نسبت به اهمیت و ارزش طبیعی گونه های جانوری در جوامع محلی و روستایی توسعه یابد.

وی با اشاره به پارک های ملی، مناطق حفاظت شده و آثار طبیعی ملی اظهار کرد: در دولت های هفتم و هشتم مطالعات مربوط به مدیریت این مناطق آغاز شد و برای بسیاری از مناطق تحت حفاظت در سراسر کشور برنامه مدیریت بر اساس اصول علمی تدوین شد.

وی گفت: در دولت یازدهم نیز طرح های آماده شده برای استانداران ابلاغ شد که با همکاری دستگاههای مختلف در حال اجرا است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به عنوان مثال برای پارک ملی تندوره برنامه مدیریت تفرجگاهی از دو سال پیش آغاز شده که هنوز نیاز به کار و تکمیل دارد.

وی اظهار کرد: طرح مدیریتی برای سایر مناطق تحت حفاظت نیز به زودی تکمیل و ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی ۴۱ منطقه با گونه های گیاهی و جانوری ارزشمند زیرپوشش سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: این استان از استانهای موفق در عرصه حفاظت از محیط زیست است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 7 فروردین 1395، کد خبر:3585362 ،www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین