پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۴۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹
سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران معتقد است با سرعت پیشرفت تکواندو در جهان، مدت‌هاست زنگ خطر این ورزش در ایران به صدا در آمده است.
شعارسال: مهدی بی‌باک درباره کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی مردان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: واقعیت این است که ما در قهرمانی آسیا نتایج خوبی به دست نیاورده‌ایم. این موضوع را همه به خوبی می‌دانند و حتی سرمربی تیم ملی هم به این موضوع اشاره کرده است. وقتی سرمربی، خودش از عملکرد تیمش رضایت ندارد ما نمی‌توانیم با به‌به و چه‌چه بی‌مورد اوضاع را خوب نشان دهیم.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که زنگ خطر برای تکواندوی ایران از مدت‌ها قبل به صدا در آمده است و مسابقات قهرمانی آسیا هم به خوبی این موضوع را نشان داد. ما باید روی مسائل فنی بیشتر از این کار کنیم چرا که تکواندوی جهان در حال پیشرفت است و باید سرمایه‌گذاری ما خیلی بیشتر از این باشد وگرنه از قافله عقب خواهیم ماند.

قهرمان اسبق تکواندو جهان افزود: در همین مسابقات اکثر تکواندوکاران ما به کره‌ای‌ها باختند در صورتی که یکی از شاخص‌ترین تکواندوکاران کره در این مسابقات حضور نداشت البته سایر تکواندوکارانی که بودند هم از نظر فنی قابل قبول هستند. این باخت‌ها به کره نشان داد این کشور سرمایه‌گذاری عمده و کلانی بر تکواندوی خود انجام داده و قدم به قدم هم موفق شده است. البته غیر از کره، ازبکستان هم در تکواندو حرفی برای گفتن دارد. تیم این کشور اگرچه در برخی اوزان افت شدید داشته، بازهم نشان داده قدرتمند است. ما حالا علاوه بر این حریفان آسیایی در جهان و اروپا هم حریفان قدرتمند زیادی داریم.

بی‌باک راه به قدرت رسیدن دوباره تیم ملی تکواندو را در حضور در مسابقات مختلف به خصوص گرندپری‌ها دانست و گفت: به نظرم تیم ملی نباید از حضور در گرندپری‌ها بترسد. بازیکنان ما نه به خاطر کسب مدال طلا بلکه برای رسیدن به خودباوری و اعتماد به نفس باید رودروی حریفان خود قرار بگیرند و از مبارزه نترسند. در وضع فعلی که تکواندو روز به روز در حال پیشرفت است دیگر حریف ما فقط کره جنوبی نیست، بلکه کشورهای اروپایی هم از حریفان جدی و سرسخت ما محسوب می‌شوند و تنها راه مبارزه با آنها و رسیدن به خودباوری حضور در گرندپری‌ها و مسابقات سخت و حساس است.

سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به آخرین تجربه سرمربی‌گری‌اش برای تیم ملی در چند ماه قبل ادامه داد: در مسابقات جهانی کره جنوبی اگر تیم ما بدشانسی نمی‌آورد ما بهتر از جایگاه سومی قرار می‌گرفتیم اما متاسفانه در آن زمان حواشی زیاد بود و کسی به حرف ما گوش نمی‌داد. در همان ایام برخی سومی را افت تکواندو ایران در جهان می‌دانستند. به هر حال من و دیگر اهالی تکواندو قصدمان کمک به تیم ملی بوده و است اما برخی دوستان نگذاشتند ما در تیم ملی باشیم.

وی در پایان گفت: تکواندو راه سختی پیش رو دارد چرا که دنیا در حال پیشرفت است و نباید ما هم از این قافله عقب بمانیم. تکرار چهار طلای بازی‌های آسیایی 2014 در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی قطعاً کار سختی است. همه تیم‌ها با حداکثر توانشان در این مسابقات شرکت خواهند کرد. ما هم نباید عقب بمانیم و بهتر است با حضور در گرندپری های مختلف و مسابقات سخت تکواندوکاران را آب‌دیده کنیم تا بتوانند در مسابقات مهم با توانایی و خودباوری کامل به میدان بروند؛ تنها با به‌به و چه‌چه گفتن تیم ملی به موفقیت نمی‌رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1397 ، کدخبر: 825918 ، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
با توجه به این که جوانان ما در رشته های ورزشی بسار خوب عمل میکنند بهتر است که در مسابقاتی به جز فوتنبال هم هزینه هایی برای اوردن مربی لایق و شایسته شود
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
واقعا انقدر صدای این زنگ خطر ها داره تو کشور زیاد میشه که نمیدونیم کدومشو گوش کنیم
ا.ف75
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
چه قدر دور شدیم از زمانی ک تو کره جنوبی مهد تکواندودجهان با اقتدار کره رو میبردیم ن۰ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین