پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۱۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مساجد جامع دانشگاه‌های تهران امسال هم میزبان مومنانی علاقه‌مند به شرکت در مراسم اعتکاف هستند.

شعارسال: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، مساجد دانشگاه‌های سراسر کشور، مطابق سال‌های گذشته مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند و میزبان دانشجویان و اقشار مختلف مردم هستند.

با وجود اینکه دانشگاه‌ها در این ایام تعطیل هستند اما این تعطیلی موجب نشده است، دانشجویان به ویژه در دانشگاه‌های تهران، از میزبانی کردن معتکفان منصرف شوند و با قدرت بیشتر نسبت به سال‌های گذشته، این مراسم معنوی را برگزار خواهند کرد؛ علاوه بر دانشگاه‌های تهران، این مراسم در دانشگاه‌هایی دیگر هم برگزار می شود.

دانشگاه تهران

مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه از 9 تا 11خردادماه در مسجد دانشگاه تهران برگزار می شود؛ بر اساس این گزارش، مهلت ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف تا پایان امروز یکشنبه 6خردادماه است؛ محل ثبت نام دفترمسجد دانشگاه تهران است.

دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

حجت اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانبا اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی گفت: اعتکاف از اعمال مستحبی است که در ارتقای اخلاق و دین به خصوص در جوانان نقش زیادی دارد. بهترین وقت برای اعتکاف هم در همین ماه مبارک رمضان است. به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات هم امسال برای اولین بار اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه کرده است.

ذاکر در خصوص زمان اعتکاف رمضانیه گفت: روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ خرداد ماه را برای اعتکاف امسال دانشگاه در نظر گرفتیم که شب ۲۱ ماه مبارک رمضان هم در این روزهاست.

دانشگاه علم و صنعت

مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه دانشگاه علم و صنعت از 22خرداد ماه تا 24 خرداد ماه است

گفتنی است؛ آغاز این مراسم از 22 خرداد ماه سال جاری است و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به مسجد دانشگاه مراجعه کنند.

دانشگاه صنعتی شریف

طبق روال هر ساله اعتکاف ماه رمضان این دانشگاه نیمه دوم خرداد 97 در مسجد دانشگاه شریف برگزار می شود.

دانشگاه خواجه نصیر

ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه دانشگاه خواجه نصیر در روزهای 21.22.23 ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

دانشگاه خوارزمی

برگزاری این مراسم معنوی به مدت 2 روز برای برادران از 12 خرداد تا 14 خرداد ماه سال جاری و خواهران از 16 تا 18ماه جای برگزار می شود علاقه مندتان می توانند به دفتر نهاد رهبری دانشگاه مراجعه کنند.

دانشگاه شهید بهشتی

ثبت‌نام جامعه دانشگاهی شهر تهران اعم از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در اعتکاف رمضانیه تا 13 خرداد ماه توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات صورت می‌گیرد و این مراسم معنوی که از 15تا 17خرداد ماه در محل مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود، با تشکیل حلقه‌های معرفتی، قرائت جمعی قرآن و ادعیه و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه همراه خواهد بود.

آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم معنوی، 13 خرداد ماه است و پذیرش معتکفان از ساعت 14 چهاردهم خرداد ماه آغاز شده و با افطار در مغرب هفدهم خرداد پایان می پذیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی

طبق روال هر ساله اعتکاف ماه رمضان این دانشگاه نیمه دوم خرداد 97 به مدت سه روز در تاریخ های 15،16،17 در برگزار می شود.

دانش آموختگان دانشگاه های تهران

چهاردهمین اعتکاف رمضانیه هیئت روضة الحسین (ع) به همت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های تهران به مدت سه روز از15 تا 17 خردادماه در مسجد جامع دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار می شود.

برنامه های اعتکاف مساجد دانشگاه های استان تهران


برنامه ثبت‌نام در اعتکاف رمضانیه دانشجویی ۹۷ + جدول


گفتنی است برخی دانشگاه ها اعم از امام صادق(ع)، علوم پزشکی تهران و اصفهان اطلاع رسانی در این خصوص انجام نداده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار : 10 خرداد 1397، کد خبر: 6549566، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین