پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی جمهوری اسلامی مذاکره با اروپا را متوقف نکرده و نمی‌کند، گفت: با دستور اخیر مقام معظم رهبری دولت دیگر نباید در مذاکره با اروپا حالت انفعال داشته باشد.

شعار سال: محمد دهقان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ۱۹۰ هزار سو گفت: آمریکایی ها در سال های بعد از توافق هسته‌ای به تعهدات خود عمل نکردند و رسما از برجام خارج شدند و تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشتند.

نماینده مردم چناران و طرقبه گفت: بدبینی مقام معظم رهبری به آمریکا به خاطر تجربه تاریخی و شناخت عمیق از اهداف ایالات متحده آمریکا بود.

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: امروز که آمریکا از برجام خارج شده است، برخی از دولتمردان ما فکر می کنند با اروپا می‌توانند برجام را ادامه دهند. خطر این تصمیم این است که ایران تعهدات خود را در قبال برجام همچنان عمل کند ولی در عین حال محدودیت‌های هسته‌ای و تعطیلی سایت‌های هسته‌ای همچنان بر دوش ملت ایران و نسل های آینده باقی بماند. این درشرایطی است که امکان دارد اروپایی‌ها نیز به تعهداتشان پایبند نباشند؛ همانطور که در دو سال اخیر آمریکایی‌ها برجام را نقض کردند و دولت هم هیچ اقدام متقابلی را انجام نداد.

دهقان با انتقاد از نظاره گری دولت در قبال نقض عهدهای آمریکا و اروپا گفت: مهمترین خطر این نظاره‌گری تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی کشور است. در این پنج سال ما کشور و اقتصاد را معطل اقدامات آمریکایی‌ها کردیم در حالی که اقتصاد معطل نمی ماند و راه خود را در مسیر دیگری ادامه می‌دهد.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی مذاکره با اروپا را متوقف نکرده و نمی‌کند اما توافق نامه‌ای را امضا کرده است که انتظار دارد طرف مقابل هم به آن پایبند باشد. متاسفانه تا امروز آمریکا به تعهدات برجام پایبند نبوده است. اروپایی ها نیز نشان دادند در نقش دیگری تلاش دارند تا ایران را پای برجام نگه دارند اما نمی‌خواهند هزینه اجرای تعهدات برجام توسط ایران را بپردازند.

دهقان با تاکید بر اینکه با خروج آمریکا از برجام دولت باید محدودیت‌های هسته ای را طبق قانون معلق می‌کرد، گفت: مقام معظم رهبری دستور دادند که از امروز سازمان انرژی اتمی برای از سرگیری تولید ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام آماده شود.

وی با بیان اینکه رهبری سیاست دقیقی را در قبال اروپا در پیش گرفته‌اند، گفت: با این سیاست دولت دیگر نباید در مذاکرات حالت انفعال داشته باشد و باید خود را برای تولید ۱۹۰ هزار سو آماده کند. علاوه بر این، مذاکرات هسته ای ادامه دارد و ما قطع مذاکره نمی‌کنیم.

نماینده مردم چناران و طرقبه اظهار داشت: در این سیاست جدید نه تنها مذاکرات قطع نشده است بلکه در سیاستی عقلانی و منطقی با موضع‌گیری قوی و شفاف مذاکرات ادامه خواهد یافت. اروپایی‌ها نیز واقعا اگر صداقت دارند برایشان محرز شده است که جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها تعهدات خود را اجرا کرده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: طبق گزارش اخیر آقای آمانو برای جامعه جهانی محرز شده است که فعالیت‌های هسته ای ایران هیچگونه انحرافی به سمت تولید سلاح و بمب هسته‌ای نداشته است بنابراین همه دنیا فهمیدند که آمریکا و اسرائیل دروغ می‌گویند.

دهقان با بیان اینکه فعالیت‌های هسته ای ایران در چارچوب برجام و تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود، تاکید کرد: با از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای نیز ایران هیچ مشکلی با ادامه نظارت اروپایی ها ندارد زیرا جمهوری اسلامی ایران نیازمند تولید برق و انرژی‌های تجدیدپذیر برای پیشرفت صنعتی کشور است.

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: طبق برجام در مقطع کنونی می توانیم فعالیت های هسته ای خود را از سر گرفته و شفاف سازی عملکرد خود را نیز داشته باشیم. این تصمیم هوشمندانه و دقیق بود. رهبر انقلاب تلاش دارند تا راهی برای برون رفت از شرطی شدن فعالیت های هسته‌ای کشور پیدا کنند و مسیر را به گونه‌ای ادامه دهند که ایران پایبند به فعالیت‌های هسته ای خود باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که تمام فعالیت‌های هسته ای ایران متوقف شود اما جمهوری اسلامی با استراتژی مقام معظم رهبری راه میانه‌ای را انتخاب کرد که در عین ادامه فعالیت‌های هسته‌ای، نظارت‌های بین‌المللی بر این فعالیت‌ها وجود داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15 خرداد 97، کد مطلب: 4313975، www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
خدا رو شکر میکنم که کشور ما رهبری فرزانه مانند آقای خامنه ای داره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین