پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
بسيج اساتيد پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي سازمان انرژي اتمي ايران در خصوص اعلام خروج آمريکا از برجام بيانيه اي صادر کرد.

شعار سال: در بخشي از اين بيانيه آمده است : امروز بر همگان آشکار شده است دل بستن به بيگانگان و تعهدات توخالي آنان همانند دل بستن به کدخداي خيالي قطعاً براي ملت غيور و انقلابي ايران فايده اي نخواهد داشت.
متن بيانيه بسيج اساتيد پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي سازمان انرژي اتمي ايران در خصوص اعلام خروج آمريکا از برجام به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي کُنتُم توعَدون ( فصلت 30)
« به يقين کساني که گفتند: پروردگار ما خداوند يگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل مي‌شوند که: نترسيد و غمگين مباشيد، و بشارت باد بر شما به آن بهشتي که به شما وعده داده شده است! »
بار ديگر ملت رشيد و مقاوم ايران اسلامي، نقض عهد و خيانت‌ آمريکاي جهانخوار را مشاهده کردند و توصيه قرآن کريم مبني بر عدم اعتماد به دشمن را با تمام وجود باور نمودند. بار ديگر همگان اين فرمايش گهربار معمار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) را بخاطر آوردند که: " رابطه آمريکا با ما رابطه گرگ و ميش است". همچنين تأکيدات مکرر مقام معظم رهبري «مدّ ظله العالي» با تکيه بر تعاليم و آموزه هاي قرآن کريم و تجربه ارزشمند مبارزه متمادي با استکبار جهاني مبني بر غير قابل اعتماد بودن دشمنان قسم خورده اي نظير دولت مستکبر آمريکا و اروپاي مکّار، بر همگان روشن کرد که آنها به چيزي جز نابودي نظام مقدس جمهوري اسلامي و دست کشيدن از همه آرمان هاي آن رضايت نخواهند داد. همانطور که قران کريم در اين باره مي فرمايد: « وَلَن تَرْضَي عَنکَ الْيَهُودُ وَ لَا النَّصَارَي حَتَّي تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَي اللَّهِ هُوَ الْهُدَي و َلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَ هُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَ لَا نَصِيرٍ» ( بقره- 120 ). (اي پيامبر!) هرگز يهود و نصاري از تو راضي نخواهند شد تا (آنکه تسليم خواسته آنان شوي و) از آئين آنان پيروي کني. بگو: هدايت تنها هدايت الهي است، و اگر از هوي و هوس هاي آنها پيروي کني، بعد از آنکه علم (وحي الهي) نزد تو آمد، هيچ سرپرست و ياوري از سوي خداوند براي تو نخواهد بود.
در پي اراده دولت مبني بر مذاکره با آمريکا و ساير کشورهاي گروه 1+5 ، رهبر معظم انقلاب تأکيد فرمودند که به نتيجه مذاکرات خوش‌ بين نبوده و صرفاً جهت اصرار دولت محترم و به منظور ايجاد تجربه اي ديگر مبني بر بد عهدي آمريکا براي مردم شريف ايران با مذاکرات در خصوص برجام موافقت نمودند.
امروز بر همگان آشکار شده است دل بستن به بيگانگان و تعهدات توخالي آنان همانند دل بستن به کدخداي خيالي قطعاً براي ملت غيور و انقلابي ايران فايده اي نخواهد داشت. زيرا طبق فرمايشات مقام عظماي ولايت از همان ابتدا هدف نهايي استکبار جهاني از مطرح نمودن پرونده هسته اي ايران،تنها بهانه اي براي فشار بر جمهوري اسلامي ايران به منظور از بين بردن اين نظام مقدس است.
دستگاه ديپلماسي کشور اگر چه طي ساليان گذشته، تمام تلاش خود را براي عمل به تعهدات توافق شده برجام به کار بست اما در مواردي خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبري در اين توافق رعايت نگرديد و در حالي که جمهوري اسلامي ايران تمامي تعهدات خود را بصورت کامل به اجرا گذاشت، و ليکن تضمين لازم از طرف مقابل دريافت نگرديد و زمينه را براي خروج آمريکا از برجام فراهم نمود که اين مهم مي بايد در نشست هاي مسئولين کشورمان با اروپايي ها سرلوحه مذاکرات با آنان قرار گيرد که آزموده را آزمودن خطاست.
امروز سياست دشمن، اتخاذ رويکردي فرسايشي و تقسيم کار بين آمريکا و اروپا براي نيل به هدفي مشترک که همانا مهار قدرت جمهوري اسلامي ايران است، مي باشد تا مولفه هاي قدرت اين نظام مقدس را از بين ببرند. با خارج شدن آمريکا از برجام کشورهاي اروپايي در تعامل با ايران و اتخاذ سياست دفع الوقت، سعي مي کنند جمهوري اسلامي را در برجام نگه داشته بدون آنکه در عمل ايران از منافع قابل توجهي برخوردار گردد.
اساتيد بسيجي پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي ضمن اعلام بي اعتمادي به دولت آمريکا توجه مسئولين محترم در دولت، مجلس و قوه قضاييه را به موارد زير جلب نموده و از آنان درخواست مي نمايند تا دربرابر زياده خواهي هاي امريکاي مستکبر و ديگر کشورهاي غربي با قدرت تمام ايستاده و اقدامات لازم را انجام دهند:
1
- در شرايط خطير و حساس کنوني، که کشور درگير چالش هاي گوناگون است ضرورت دارد همه مسئولين کشور با توجه به مصالح عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي، منافع مردم شريف انقلابي را بر ساير ملاحظات ترجيح دهند. حفظ وحدت و همبستگي و نيز دوري از تصفيه حساب هاي جناحي و دو قطبي کردن جامعه در خصوص مسائل پيرامون برجام مي تواند در اين برهه حساس به انسجام و هم افزايي جامعه و مقابله با سياست هاي تفرقه افکنانه دشمن کمک نمايد.
2
- مسئولان بايد با صراحت و بدون هر گونه مصلحت انديشي و توجيهات غير منطقي با اروپايي ها اتمام حجت کنند تا ضمن مقابله با بد عهدي آمريکا، تضمين عيني مبني بر برخورداري کامل جمهوري اسلامي ايران از منافع برجام را در مدت کوتاهي ارائه دهند.
3
- طولاني شدن روند مذاکرات با اروپا و فرسايشي شدن موضوع مي تواند تبعات و مشکلات زيادي را براي کشور به همراه داشته باشد. از جمله فرصت ايجاد شده براي پاسخ به بدعهدي آمريکا و همچنين پي گيري حقوق حقّه جمهوري اسلامي ايران از توافق برجام را مي تواند خدشه دار نمايد.
4
- به دولتهاي اروپايي اجازه هيچگونه بسط مفاد برجام به موارد غير هسته اي همچون فعاليتهاي رهايي بخش منطقه اي و موشکي داده نشود. قطعاً دولتمردان ما بايد توجه داشته باشند که رويکرد دراز مدت کشور هاي غربي، مهار ايران و از بين بردن مولفه هاي قدرت جمهوري اسلامي درمنطقه حساس غرب آسيا است و موضع گيري و صداي واحد همه مسئولين در داخل کشور مي تواند کشورهاي غربي را در نيل به اين هدف شوم ناکام گذارد.
5
- از دولت خصوصاً وزارت امور خارجه انتظار مي رود در خصوص شکايت از دولت آمريکا بخاطر خسارت هاي وارده بر جمهوري اسلامي ايران در ساليان گذشته همچون عدم رعايت اجراي مفاد برجام که در قطعنامه سازمان ملل متحد تاييد شده، اقدامات لازم را انجام داده، پيگيري حقوقي مناسب را در مجامع حقوقي بين المللي آغاز نمايند.
6
- از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز تقاضا مي شود هر چه سريعتر تصميمات لازم را براي مقابله با اين نقض عهد آمريکا اتخاذ نموده و پيگيري جدي در چهارچوب قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوري اسلامي در اجراي برجام را معمول دارند.
7
- راه نجات کشور از مشکلات اقتصادي و پيشرفت آن تکيه بر توان داخلي است. بر همه مسئولين واجب است تا ضمن مشارکت دادن همه مردم خصوصاً جوانان متخصص و با انگيزه در امور اقتصادي، زمينه رهايي کشور را از اقتصاد نفتي، ربوي، رانتي و دولتي فراهم نمايند.
8
- ضرورت دارد در ميان آحاد جامعه نسبت به اهداف دشمن روشنگري لازم صورت گرفته و مسئولين با درک بيش از پيش اين موضوع مردم را محرم دانسته و مسائل و مشکلات را با مردم مقاوم و انقلابي در ميان گذاشته و با مشورت با نخبگان در روند اتخاذ تصميمات در مسائل مهم دستاوردي حداکثري داشته باشد.
رجاي واثق داريم که کشتي انقلاب و نظام اسلامي از اين امواج به ظاهر پُر تلاطم نيز با الطاف و نصرت الهي و قطعاً توکل به ذات حضرتش، توسل به آل الله و نيز با برکت و تقدس خون شهدا، هدايت ها و سکانداري رهبر عزيز و همراهي مردم مومن و فداکار، عبور خواهد کرد و با استقامت در مسير روشن خود، توفيقات بيشتري به دست خواهد آورد و گام بلند ديگري براي زمينه سازي ظهور منجي عالم بشريت مولا امام مهدي (عج) ارواحنا لتراب مقدمه الفداء برخواهد داشت.

والسلام علي من اتبع الهدي
بسيج اساتيد پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي
سازمان انرژي اتمي ايران

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 15 خرداد 97، کد مطلب: 20180605114930375: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین