پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۶۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۳
رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک رسانه انگلیسی گفت که حضور ایران و روسیه در این کشور به دعوت دولت سوریه بوده در حالی که حضور آمریکا و انگلیس در سوریه، غیرقانونی است.
شعارسال: بشار اسد رئیس جمهور روسیه در گفتگو با ساندی‌میل، نشریه آخر هفته‌های میل‌آنلاین، گفت: ایران و روسیه به دعوت دولت سوریه به این کشور آمده‌اند و حضورشان مشروع است در حالیکه آمریکا و انگلیس به صورت غیرقانونی آمده‌اند و این اقدام آنان تجاوز است و حاکمیت سوریه را نقض کرده‌اند.

بشار اسد در گفتگو با نشریه آخر هفته‌های میل‌آنلاین افزود، سوریه اصلی‌ترین کشوری است که با حمایت ایرانی‌ها و روس‌ها با داعش مبارزه کرده است و هیچ کشور دیگری این چنین با داعش مقابله نکرده است.

وی تاکید کرد، غرب و نظامیان غربی که ائتلافی را با رهبری آمریکا تشکیل دادند، در واقع از داعش حمایت می‌کردند. اسد ادامه داد برای نمونه چند روز پیش وقتی که داعشی‌ها به نیرو‌های سوری حمله کردند و سوریه از خود دفاع و آنان را شکست داد، در پاسخ آمریکایی‌ها به نیرو‌های سوریه در بخش شرقی این کشور حمله کردند.

اسد در ادامه به ساندی‌میل گفت، «ما با تروریست‌ها مبارزه می‌کنیم و آن تروریست‌ها تحت حمایت دولت بریتانیا، دولت فرانسه، دولت آمریکا و دست‌نشانده‌های آنان در اروپا یا در منطقه هستند. ما با آن‌ها [تروریست‌ها]مبارزه می‌کنیم و برای مبارزه با آن تروریست‌ها، از حمایت عمومی در سوریه برخورداریم. به همین دلیل است که ما پیشرفت کرده‌ایم. دلیل این پیشرفت‌ها تنها داشتن حمایت ایرانی‌ها و روس‌ها نیست، آن‌ها نمی‌توانند جایگزینی برای حمایت عمومی باشند».

رئیس جمهور سویه افزود، شاه ایران یک دست نشانده غربی بود که نتوانست در برابر مخالفت مردمی مقاومت کند و نابود شد و کل حکومت وی نیز در طول چند هفته نابود شد و وی مجبور به گریز از کشور شد.

بشار اسد در بخشی از گفت‌وگوی خود با نشریه آخر هفته‌های میل‌آنلاین خاطر نشان کرد، روسیه برای قانون بین‌الملل مبارزه می‌کند و بخشی از این قانون حاکمیت کشور‌ها است که سوریه نیز یکی از آن کشورهاست. سیاست‌های روسیه، رفتار و ارزش‌های آنان این طور نیست که قصد دیکته کردن یا مداخله داشته باشند.

رئیس جمهور سوریه افزود «ما بیش از ۶ دهه، روابط خوبی با روسیه داشته‌ایم، حتی اگر اختلافاتی باشد، چون جنگی وجود دارد و، چون جنب‌وجوش بالایی اکنون در منطقه وجود دارد، داشتن اختلاف بین طرف‌های مختلف، طبیعی است، چه درون دولت خودمان باشد یا با دیگر دولت‌ها: روسیه-سوریه، سوریه، ایران، ایران-روسیه، و درون همین دولت‌ها. این امری طبیعی است. اما در نهایت تصمیم درباره آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد و آنچه اتفاق خواهد افتاد، تصمیم خود سوریه است».

بشار اسد همچنین گفت، اتهام حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما در غوطه شرقی اقدامی بود که از سوی انگلیس، فرانسه و آمریکا انجام گرفت. وی افزود، وقتی که غوطه شرقی آزاد شد، تعداد زیادی از خبرنگاران خارجی که علیه دولت سوریه هستند از مردم محلی درباره حمله شیمیایی سوال می‌کردند و مردم پاسخ می‌دادند که چنین چیزی ندیده‌اند.

رئیس جمهور سوریه گفت: «این درو؛ بود بویژه اینکه بعد از آنکه ما آن منطقه را آزادکردیم، اطلاعات ما تایید می‌کند که آن حمله اتفاق نیافتاده است. دولت انگلیس ابتدا باید با مدارک ثابت کند که حمله اتفاق افتاده و سپس باید اثبات کنند که چه کسی مسئول آن است - البته که این اتفاق نیافتاد».

وی خاطر نشان کرد، دلایل ساخت چنین دروغی از سوی غربی‌ها این است که دولت سوریه را تضعیف کنند، چون آن‌ها از ابتدای آغاز جنگ در سوریه، به دنبال سرنگونی حکومت کنونی سوریه بوده‌اند، ولی شکست می‌خورند و به دروغ گفتن ادامه می‌دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1397 ، کدخبر: 690054 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
این آمریکایی ها هستند که باید خودشون رو سریع تر از این کشور خارج کنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
این دو کشور با اجازه دولت قانونی سوریه وارد این کشور شده اند ؛ امیدواریم همچنان حضور آن ها در این کشور ادامه پیدا کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین