پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۰۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶
در آخر هفته گذشته، مذاکراتی بین سفیر ایران در اردن در اتاق یک هتل در عمان همراه با محافظان ایرانی و در اتاق دیگر در همان هتل ـ که چند تن از مقامات امنیتی بلندپایه اسرائیلی از جمله معاون اول موساد، بوده‌اند ـ انجام گرفته است. این روزنامه مدعی شده، پیام‌ها بین دو طرف توسط یک واسط اردنی ردوبدل شده است.
شعارسال: بنا بر ادعای یکی از نشریات سعودی، طی آخر هفته گذشته، ایران و اسرائیل از مسیر اردن و با واسطه این کشور غیر مستقیم بر سر مواضع و جنگ در جنوب غربی سوریه مذاکره کرده‌اند.

بر پایه ادعای مطرح از سوی وب‌سایت نشریه سعودی «ایلاف»، در این مذاکرات ایران ملتزم شده است که در درگیری‌های میان نیروهای دولتی بشار اسد و گروه‌های مخالف در جنوب غربی سوریه مشارکت و دخالتی نداشته باشد و از سوی دیگر، نیز اسرائیل متعهد شده تا زمانی که نیروهای حزب‌الله و ایران در مرزهای سوریه در تعارضات دخالتی نداشته باشند، هیچ مداخله نظامی در مرز سه‌گوشه اسرائیل و سوریه نخواهد داشت.

این گزارش که هنوز به تأیید هیچ منبع رسمی نرسیده، بیان کرده است، مذاکرات میان اسرائیل و ایران غیر مستقیم در آخر هفته گذشته، مذاکراتی بین سفیر ایران در اردن در اتاق یک هتل در عمان همراه با محافظان ایرانی و در اتاق دیگر در همان هتل ـ که چند تن از مقامات امنیتی بلندپایه اسرائیلی از جمله معاون اول موساد، بوده‌اند ـ انجام گرفته است. این روزنامه مدعی شده، پیام‌ها بین دو طرف توسط یک واسط اردنی ردوبدل شده است.

منبع روزنامه ایلاف بیان کرده، این مذاکرات مربوط به جنگ در سوریه و کمپین قریب‌الوقوع در جنوب این کشور، به‌ ویژه در منطقه درعا و قنیطره بوده است.

همچنین به ادعای این روزنامه، اسرائیل در این مذاکرات بیان کرده پکه نباید در جنگ‌ها و زدوخوردهای احتمالی در خط آتش‌بس مرز سوریه و فلسطین اشغالی در جولان و همچنین مرز اردن با فلسطین اشغالی درگیر شود.

به گفته منبع روزنامه ایلاف، مذاکرات در این خصوص بین طرف ایرانی و اسرائیلی به‌ قدری با سرعت ‌پیش رفته که تعجب اسرائیلی‌ها را برانگیخته است!

به ادعای این روزنامه سعودی، سفیر ایران در اردن «مصطفی مصلح زاده» (توضیح تابناک: مصطفی مصلح زاده، سفیر پیشین ایران در اردن بوده و اکنون وی سفیر ایران در اردن نیست) ظاهراً دستور انجام این مذاکرات را از مقامات عالی در ایران دریافت کرده است.

گفته‌ شده، ایران و اسرائیل طی روزهای اخیر، حجم عظیمی از پیام‌ها را در خصوص وضعیت جنگ در سوریه مابین خود ردوبدل کرده‌اند. اسرائیل در این پیام‌ها به ایران در خصوص بروز جنگ مستقیم در صورت اعزام نیروهای خود و حزب‌الله به جنوب سوریه هشدار داده است.

به گفته روزنامه ایلاف، ایران موافقت کرده است، در صورت عدم‌مداخله اسرائیل در هیچ یک از تعارضات داخلی سوریه، از مداخله نظامی در جنوب این کشور خودداری کند.

در همین حال، نشریه «میدل ایست مانیتور» در مطلبی به نقل از روزنامه «معاریف» اسرائیل عنوان کرده است که یکی از اعضای پارلمان اسرائیل «کنست» با نام «ایال بن ریون» ادامه حکمرانی بشار اسد در سوریه تأمین‌کننده منافع امنیتی اسرائیل است.

این نماینده کنست عنوان کرده، به رغم همه مسائل، این مسأله بقای بشار اسد در سوریه تأمین‌کننده منافع اصلی و خالص اسرائیل یک موضوع واقع‌بینانه و با توجه به شرایط پیچیده سوریه است.

وی همچنین بیان کرده که خارج کردن ایران از سوریه هم در منافع روسیه است و هم در منافع آمریکا و اسرائیل و خواسته که نبرد سیاسی و نظامی اسرائیل برای محدود کردن ایران در منطقه ادامه پیدا کند.

گفتنی است، هنوز هیچ واکنش رسمی به ادعاهای مطرح از سوی روزنامه سعودی در خصوص مذاکرات غیر مستقیم ایران و اسرائیل صورت نگرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397 ، کدخبر: 803309 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
این دو کشور روی هم را نمیتوانند ببینند ؛ این ادعا بسیار مضحک به نظر میرسد
ا.ح75
حسین33
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
حتی ادعای آن هم مسخره به نظر میرسد ؛ این حرف را نباید اهمیتی به آن داد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
امکان نداره این مدعی صحت داشته باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین