پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۸۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
رئیس جمهور روسیه: نیروهای خارجی باوجود پیروزی های ارتش سوریه و فعال شدن روند سیاسی باید از این کشور خارج شوند.

شعارسال:رئیس جمهور روسیه: نیروهای خارجی باوجود پیروزی های ارتش سوریه و فعال شدن روند سیاسی باید از این کشور خارج شوند.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز پنج شنبه در شهر سوچی روسیه با حضور وزرای امور خارجه و دفاع دو کشور با هم دیدار و درباره مسائل مختلف گفتگو کردند.

ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت: ما بر ضرورت در پیش گرفتن اقدامات لازم برای بازسازی اقتصادی سوریه و حل مشکلات و مسائل پیچیده در عرصه انسانی تأکید می کنیم و از اقدامات سازنده سازمان ملل و همه کشورهای دخیل در روند حل بحران سوریه حمایت می کنیم. با وجود محقق شدن پیروزی های بزرگ ارتش عربی سوریه در جنگ خود علیه تروریسم و با فعال شدن روند سیاسی باید نیروهای خارجی هر چه سریعتر از این کشور خارج شوند.



بشار اسد نیز در این دیدار گفت: دیدار امروز بین خود و آقای پوتین را بسیار مثبت ارزیابی می کنم و می توانم بگویم دیداری کاملا نتیجه بخش بود. در ابتدا درباره اوضاع و تحولات نظامی گفتگو و اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با تروریسم و به ویژه تأثیر اقدامات نظامی اخیر بر عادی سازی اوضاع و بازگرداندن شهروندان به خانه های خود را مثبت ارزیابی کردیم. می خواهم در اینجا از رئیس پوتین و دولت روسیه که در مراحل مختلف بحران از تقدیم حمایت انسانی از شهروندان آواره سوریه دریغ نکردند تشکر کنم.

رئیس جمهور سوریه افزود در چارچوب مسائل اقتصادی نیز درباره همکاری های اقتصادی و به ویژه سرمایه گذاری های اقتصادی در عرصه های مختلف و اقدامات لازم برای سوق دادن شرکت های بیشتر برای سرمایه گذاری در سوریه و مشارکت در روند بازسازی گفتگو و تبادل نظر کردیم. در ادامه، روند سیاسی چند ماه گذشته خصوصا پس از کنفرانس سوچی و چندین دوره از مذاکرات آستانه را بررسی و درباره برداشتن گام های مطلوب برای پیشرفت این روند تبادل نظر کردیم. دو طرف به صورت ویژه بر کمیته بررسی قانون اساسی برآمده از کنفرانس سوچی تمرکز کردیم، کمیته ای که قرار است فعالیت خود را با مشارکت سازمان ملل آغاز کند. از این رو با رئیس پوتین توافق کردیم سوریه نمایندگان خود را برای مشارکت در این کمیته و آغاز گفتگوهای هر چه سریعتر برای بررسی قانون اساسی کنونی بفرستد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار28اربیهشت 97، کد خبر: 2130861 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
فعلا که هنوز موضع گیریه پوتین تو تحولات منطقه اصلا معلوم نیست و به هیچ کدوم از حرفاش نمیشه اعتماد کرد
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
خداروشکر ؛ کنترل سوریه به زودی به دست دولت این کشور می افتد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
باید به سوریه کمک بشه تا دوباره روی پای خودش بایسته و توان ها اقتصادی و دفاعی خودش رو بازیابی کنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
باید کم کم دولت سوریه با استقرار ارتش خودش در کشورش همه نیروهای نظامی خارجی رو از کشورش بیرون کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین