پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۸۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
رئیس سازمان راهداری گفت: با پیگیری کارگروه بررسی مشکلات کامیونداران و رسیدگی به مطالبات آنها، اعتراضات رانندگان کامیون به طور کامل به پایان رسیده و جابه جایی بار آغاز شده است.
شعارسال: عبدالهاشم حسن نیا درباره پایان اعتراضات رانندگان کامیون گفت: پیرو جلساتی که نمایندگان تشکل های کامیون داران با وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتند، اتمام اعتراضات را به همکاران و دیگر رانندگان ابلاغ کردند با این حال همچنان در برخی استان ها تعدادی از رانندگان به برخی موضوعات به خصوص هزینه حمل بار اعتراض داشتند که با توجه به اجرای برخی خواسته های آنها از سوی سازمان راهداری و مشاهده ایجاد تغییرات در نرخ حمل بار از سوی رانندگان معترض نسبت به کامیوندارانی که اقدام به جابه جایی بار می کردند، همین تعداد رانندگانی هم که همچنان به اعتراضات ادامه داده بودند، دست از اعتراض کشیدند و فعالیت حمل و نقل بار را از سر گرفتند.

وی ادامه داد: کارگروه بررسی مشکلات رانندگان کامیون تشکیل شده و در حال اجرای خواسته ها و مطالبات کامیونداران است و بخش زیادی از روندهای اجرایی آن به خصوص حوزه های مرتبط با وزارت راه انجام شده و آن دسته از مطالبات رانندگانی که با حوزه های خارج از وزارت راه یا سایر دستگاه ها مانند کمیسیون های اجتماعی و عمران مجلس مرتبط است، رایزنی ها انجام شده و دست اندرکاران این بخش ها قول مساعد برای رفع آنها داده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در روزهای تعطیل هفته گذشته علی رغم آنکه برخی پایانه های بار یا مراکز صنعتی تولیدی تعطیل بودند، بیش از ۲۰۰ هزار فقره بارنامه صادر شد که نشان دهنده عملیاتی شدن بخش مهمی از خواسته ها و مطالبات رانندگان است.

وی در خصوص رفع مشکل گرانی و احتکار لاستیک کامیون تأکید کرد: پس از مذاکره با وزارت صنعت معدن و تجارت، قرار شده در پایانه های بار، فضایی به صورت رایگان برای فروش مستقیم و بدون واسطه لاستیک به کامیونداران اختصاص یابد تا لاستیک با نرخ مصوب و کمتر از قیمت بازار به ۳۳۰ هزار دستگاه خودروی سنگین باری و ۷۰ هزار دستگاه ناوگان مسافری به فروش برسد.

به گفته حسن نیا موضوع بررسی و تعیین فرمول محاسبه حمل بار بر اساس تن ـ کیلومتر نیز در حال بررسی است و به زودی پس از دستیابی به دستورالعمل نهایی، ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در کارگروه بررسی مشکلات، ۹  نفر از نمایندگان رانندگان معترض حضور دارند و در حال پیگیری سایر اشکالات هستند، گفت: بخش مهمی از مشکلات مربوط به شکایت رانندگان از شرکت های حمل و نقل است که به نظر رانندگان، در حوزه دریافت بار از صاحب کالا و واگذاری آن به راننده شفافیتی وجود ندارد؛ سازمان راهداری در حال بررسی این موارد است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار: 21خرداد 1397 ، کدخبر:  4318224،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
همیشه باید مردم رو به جنون برسونن بعدش بیان مشکلی رو از اون ها حل کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
این ها هم بالاخره به حق خود رسیدند و دستمزد های آنان هم افزایش پیدا کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
این ها نشون دادن به طور قطع مسیله اشون کاملا معیشتی بوده و اصلا سیاسی نبوده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین