پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۶۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۲
معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه آهن قزوین-رشت تا پایان تابستان امسال خبر داد.

شعار سال: خیرالله خادمی در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن قزوین - رشت اظهار داشت:‌ خوشبختانه تمام بستر این مسیر تا ایستگاه رشت آماده است و تنها 3.5 کیلومتر از ریل‌گذاری باقی مانده است، در برخی از نقاط از مسیر تا اطلاع ثانوی برای تردد مردمی ریل‌گذاری نکردیم.

وی با بیان اینکه سایر اقدامات تکمیلی برای بهره‌برداری از این پروژه در حال انجام است، گفت: اقدامات جوشکاری ریل و تنظیم خط در دست اجراست و برای سرعت‌دهی دو دستگاه زیرکوب ریل و تنظیم‌کننده خط وارد کشور کرده‌ و در این پروژه مستقر شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از مرحله جوشکاری تست گرم آغاز می‌شود، ادامه داد: در بیشتر از 50 کیلومتر از خطوط جوشکاری انجام شده است.

وی تاکید کرد: طبق برنامه زمان‌بندی‌ها راه‌آهن قزوین رشت تا پایان تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در باره علت واگذاری این پروژه به شرکت راه‌آهن اظهار داشت: در حال حاضر پیمانکاران این پروژه بین شرکت ساخت و شرکت راه‌آهن بلاتکلیف هستند؛ چراکه طبق دستور دولت دستگاه اجرایی این پروژه تغییر و به شرکت راه‌آهن واگذار شده است. ما هم این آمادگی را داریم تا پروژه را به شرکت راه‌آهن تحویل دهیم اما اگر قرار باشد با همین روند اجرای پروژه ادامه یاد، تا پایان تابستان پروژه تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: موضوع تغییر دستگاه اجرایی این پروژه این است که طرح راه‌آهن قزوین رشت انزلی و بعد آستارا قرار بود در بودجه امسال جدا از هم باشد یعنی رشت تا آستارا یک پروژه دیگری تعریف شود و از انزلی جدا شود اما در بودجه امسال این اتفاق نیفتاد و از آنجایی که قرار بر این است وام این پروژه و تامین مالی آن از طریق کشور آذربایجان تامین شود و طرف حساب این کشور در این پروژه شرکت راه‌آهن است و این دو با یکدیگر پروتکل امضا کرده‌اند بنابراین دستگاه اجرایی باید تغییر می‌کرد.

وی افزود: از سوی دیگر پیمانکاران از شروع این پروژه با شرکت ساخت کار کرده‌اند و برای ما تحویل آن سخت است. اما به هر حال جداسازی این پروژه‌ها از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست البته با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم تا برای حل این مشکل راهکاری بیابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کنارگذر جنوبی تهران ادامه داد: خوشبختانه روند اجرایی در این پروژه بسیار مطلوب است. منابع مالی خوبی از سوی دولت به این پروژه تزریق شد.

خادمی با بیان اینکه دولت سهم خود را در پروژه‌ کنارگذر جنوبی تهران تا حدود 80 درصد پرداخت کرده است، گفت: هر چند که قرارگاه خاتم الانبیا مدعی است می‌تواند این پروژه را تا پایان امسال تحویل دهد اما ما بعید می‌دانیم؛ چراکه کار بسیار بزرگی است و ساخت 150 کیلومتر آزادراه بسیار سنگین است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به زمان افتتاح قطعه 1 آزادراه تهران شمال گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان مجری این پروژه مدعی است که قطعه 1 را تا پایان تابستان تحویل می‌دهد اما برآوردهای ما حاکی از آن است که پروژه اواخر آبان‌ماه آماده افتتاح خواهد شد.

خادمی درباره پروژه راه‌آهن خواف هرات اظهار داشت: تا مرز ایران این پروژه به اتمام رسیده است و در افغانستان تا غوریان دو کیلومتر از ریل‌گذاری‌ها باقی مانده است. بالاست‌ریزی در افغانستان در حال انجام است و برآورد می‌شود انتهای امسال این پروژه‌ هم آماده بهره‌برداری باشد.

وی درباره پیشرفت فیزیکی راه‌آهن چابهار زاهدان گفت: از محل منابع داخلی، اعتبارات قابل قبولی به این پروژه تزریق شده است و این پروژه 610 کیلومتری در حال حاضر 32.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: از چابهار تا ایرانشهر که ساخت آن در اولویت اول ما قرار دارد زیرسازی این مسیر 66درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال امیدواریم 250 کیلومتر این مسیر برای ریل‌گذاری آماده شود.

خادمی با بیان اینکه برای تامین مالی این پروژه با هندی‌ها در حال مذاکره هستیم اظهار داشت: البته هندی‌‌ها هنوز اقدامی نسبت به تامین مالی انجام ندادند در مذاکرات اخیر آقای ظریف هم این موضوع مطرح شده که خط اعتباری بزرگی دیده شود که در این خط اعتباری تامین مالی راه‌آهن چابهار زاهدان، ‌خرید لکوموتیو و خرید ریل گنجانده شود. اگر هندی‌ها با گشایش LC به پروژه موافقت کنند برخی از مشکلات شرکت راه‌آهن هم حل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهاد واگذاری بخش شمالی این پروژه به آستان قدس اظهار داشت: اخیرا پروژه راه‌آهن گرگان، بجنورد و مشهد به ارزش 10 هزار میلیارد تومان برآورد ریالی و 18.2 میلیارد یوآن با آستان قدس موافقت شد و قرارداد تجاری با جوینت آستان که یک شرکت چینی بود به امضا رسید. منتظر هستیم تا عملکرد شرکت چینی و آستان قدس در این پروژه را ببینیم و ارزیابی کنیم. اگر توانایی آستان و این شرکت چینی محرز شود می‌توانیم درباره واگذاری سایر پروژه‌ها هم تصمیم بگیریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 22خرداد 97، کدمطلب:632492، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
این آزاد راه سالیان سال است که منتظر تاسیس آن هستیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
حالاحالاها کار داره تا اتوبان به صورت کامل تاسیس بشه و راه به شمال کشور باز بشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین