پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷
سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: کاری که از سازمان برمی‌آید در زمانی است که شکل واقعه از حادثه به بحران تغییر پیدا می‌کند.
شعارسال: صمیم روزبهانی سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص طوفانی که شب گذشته در تهران به وقوع پیوست و اقداماتی که این سازمان انجام داده است، گفت: اصولاً همه طوفان‌های بهاری با یک اخطاریه از طرف سازمان هواشناسی صادر می‌شود و موضوع به اطلاع دبیران و روسای سازمان مدیریت بحران شهر تهران می‌رسد. به این معنی که ما این اخطاریه را ارسال می‌کنیم و درخواست می‌کنیم که آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های قبلی آن‌ها عملیات‌های ایذایی و میدانی را انجام می‌دهند مانند چک کردن عناصر غیرسازه‌ای و یا عناصر معلق و بعضاً ساختمان‌هایی که در حال ساخت هستند، نکاتی را به لحاظ ایمنی دریافت می‌کنند. سازمان‌های تخصصی هم یکی از مخاطبین دریافت اخطاریه ما هستند. به طور فرض ما ۱۴ کارگروه داریم، اما ۱۵ یا ۲۰ سازمان این اخطاریه ما را دریافت می‌کنند. این سازمان‌ها اقدامات خود را در حوزه داخلی و خارجی که با مردم مرتبط است را انجام می‌دهند.

روزبهانی درباره اقدامات پیشگیرانه شهرداری گفت: سازمان آتش‌نشانی بازدید‌های ایمنی را از پیش انجام داده است. به طور فرض در گشت‌زنی‌های این سازمان، داربست‌هایی که روی ساختمان‌ها بسته می‌شوند ایمن‌سازی می‌شوند و اخطاریه‌ها به موقع به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: کاری که از سازمان به عنوان سازمان پیشگیری برمی‌آید، در زمانی است که شکل واقعه از حادثه به بحران تغییر پیدا می‌کند. در حوزه حوادث ما سازمان‌هایی را داریم که مسئولیت انجام کار‌هایی را دارند، اما زمانی که سطح حادثه به حدی رسید که یک سازمان یا بیشتر به طور معمول نتوانستند بر حادثه اشراف پیدا کنند یا نیاز به پشتیبانی داشته باشند، ما وارد عمل می‌شویم. این اتفاقاتی است که در زمان‌های مختلف اتفاق افتاده است مانند زلزله تهران، سیلاب‌های اخیر، سقوط هواپیما، موضوعی که در شهران اتفاق افتاد و یا ریزش گود و موارد مشابه به صورت موقت ما وارد عمل می‌شویم.

وی افزود: درمورد طوفان که یک عارضه جوی و گذرا رخ می‌دهد و عموماً اگر پیشگیری مناسب انجام شود، آسیب‌های کمی را به بار خواهد آورد، ما سعی داریم که به ارائه پیشگیری و اخطار به مردم و به خصوص رسانه‌ها بپردازیم. در حوزه مقابله سازمان آتش نشانی پاسخگو است و نهاد‌های درمانی مانند اورژانس کشور و اورژانس تهران پاسخگوی موارد مرتبط هستند.

روزبهانی در پایان درباره آمار حادثه طوفان شب گذشته نیز گفت: بهتر است آمار مصدومین را بهتر است از سازمان‌های مربوطه دریافت شود و در حال حاضر آمار دقیق به جمع بندی نهایی نرسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397 ، کدخبر: 690658 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
پیشگیری هم پشم حساب می شه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین