پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
این روزها کارشناسان کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و سلامت شورای شهر تهران در حال بررسی برنامه ها، لوایح و طرح هایی است که از سوی شهرداری تهران برای مصوب شدن به شورای شهر تهران ارجاع داده شده است. تعیین طرح جایگزین مصوبه برج باغ ها که توسط اعضای شورای پنجم شهر تهران لغو شد، یکی از برنامه های مهم این کمیسیو ن است. البته ناایمن بودن فضاهای عمومی و تصویب طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران نیز یکی از موضوعات مهمی است که کمیسیون محیط زیست در حال بررسی آن است.

شعار سال: رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهر با اعلام برنامه ها و تصمیمات این کمیسیون گفت: بررسی جایگزینی برای مصوبه برج و باغ ها و ارتقای ایمنی فضاهای عمومی به همراه بررسی عملکرد سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران در دستور کار این کمیسیون قراردارد.

زهرا صدر اعظم نوری با اشاره به آخرین برنامه های کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری افزود: بحث حفظ و صیانت از باغات به جدیت در قالب کمیسیون ماده 7 درحال پیگیری است و تلاش داریم به طور مستمر جلساتی را برگزار کرده و به پرونده پلاک های بالای دو هزارمتر وزیر دو هزار که شکایتی درباره آنها وجود دارد را بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که رای پرونده ها کارشناسی صادر شود و این طور نباشد که برای حفظ وصیانت از باغات آراء غیر کارشناسی و خلاف واقع صادر شود.

یکی از موضوعات دیگری که در کمیسیون دنبال می شود، طرح جاگزین برای مصوبه برج باغ است. اکنون پیشنهادات کارشناسی و اجرایی در حال بررسی است.

در حوزه سلامت این کمیسیون نیز اقدامات خوبی انجام شده است،کمپین «نه به پلاستیک» که با همکاری بخش خصوصی وتعامل با وزارت صنعت برگزار شد، دستاورهای خوبی به همراه داشت. هدف این است که با تغییر الگوی مصرف و تولید شیشه های پلاستیکی را تغییر داده و به سمت تولید محصولات شیشه ای وپاکتی در چارچوب بزرگتر حرکت کنیم.

صدراعظم نوری با اشاره اینکه در کمیته ایمنی و مدیرات بحران موضوع و فرایند (H.S.E) درحال پیگیری است، یادآور شد: متاسفانه در این زمینه موازی کاری های فراوانی بین دستگاه های ذی ربط در شهرداری وجود دارد و بعضا به ماموریتی که باید انجام بگیرد، عمل نمی شود. این درحالی است که فرایند (H.S.E) از اهمیت بالایی برخوردار است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ایمنی فضاهای عمومی در حال پیگیری است، تاکید کرد: متاسفانه درسال های اخیر شهروندان از عدم ایمنی فضاهای عمومی شهری رنج فراوان برده اند. اگر در فرایند قرارداد کارفرما به مسائل حقوقی از این دست درارتباط با پیمانکاران توجه کند و قرارداد محکم و جامع بسته شود و دستگاه های ناظر به بر قرادادها نظارت کافی داشته باشند امکان تخلف پیمانکاران وجود کمتر خواهد شدو امکان سلب مسئولیت پیمانکار کمتر می شود .

به گفته رییس کمسیون محیط زیست وخدمات شهری به زودی اولین جلسه سازمان مدیریت بحران شهر تهران با حضور شهردار تهران و رییس سازمان و بنده به عنوان رییس کمیته ایمنی و بحران شهر تهران برگزار خواهد شد تا تصیماتی درباره عملکرد این سازمان اتخاذ شود .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تیتر شهر، تاریخ 27 خرداد 97، کد مطلب: 72528: www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین