پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه سرطان مری در استان گلستان از همه جای دنیا بیشتر است، گفت:‌ مطالعه ما نشان می‌دهد وزن زن ایرانی حتی در روستاها نسبت به زنان امریکایی بیشتر است.


شعارسال : رضا ملک‌زاده در برنامه هفته سلامت بانوان که به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و معاونت امور بانوان ریاست جمهوری برگزار شد، با تاکید بر اهمیت سلامت زنان و ارتقای آن گفت: باید به بانوان در عرصه سلامت توجه بیشتری داشت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: توانستیم امید به زندگی را در بین بانوان سه سال نسبت به مردان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: زنان مسئولیت مراقبت از خود، خانواده، باروری، تحصیل و انسجام خانواده و جامعه را عهده‌دار هستند و سلامت زنان به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت خانواده و جامعه تاثیر دارد.

وی با اشاره به روند نرخ باروری گفت: در برهه‌ای از زمان ما شاهد افزایش میزان باروری بودیم که بر اساس آن برنامه‌های تنظیم خانواده اجرایی شد. اما اکنون لازم است برنامه‌هایی برای افزایش نرخ باروری اجرایی شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه عواملی چون باسواد شدن و اشتغال زنان موجب کاهش نرخ باروری شده است گفت: این عوامل را به راحتی نمی‌توان برطرف کرد.

ملک‌زاده با اشاره به پژوهشی که در استان گلستان صورت گرفته است، گفت: در این استان در بین افراد جامعه سرطان مری را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که این نوع سرطان در استان گلستان از همه جای دنیا بیشتر است و در این میان زنان سهم بیشتری از ابتلا به این بیماری را نسبت به مردان به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 50 هزار نفر از افراد بالای 40 سال را در 326 روستا و دو شهر را مورد بررسی قرار دادیم گفت: در این بررسی کلیه اطلاعات به عوامل خطرساز سلامت برای هر دو جنس با دقت جمع آوری و مشخص شد عواملی چون سبک زندگی، تغذیه‌، فعالیت بدنی‌، بهداشت دهان و دندان ، پرفشاری خون، بیماری‌های موجود و چاقی از عوامل ابتلا افراد به این سرطان است.

ملک‌زاده تاکید کرد: در حین مطالعه متوجه شدیم که میزان ابتلای زنان به این بیماری بیشتر بوده و زنان کم‌سواد و بی‌سواد در این شهرستان بیشتر بوده‌اند. ضمن اینکه فعالیت بدنی و ورزشی در بین زنان بسیار پایین بود.

وی ادامه داد: در این میان وزن زنان نیز تاثیرگذار بوده و بیش از 33 درصد زنان در بین مبتلاشدگان به این سرطان وزن بالایی دارند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت:‌ مطالعه ما نشان می‌دهد وزن زن ایرانی حتی در روستاها نسبت به زنان امریکایی بیشتر است. این مساله بسیار مهم و عامل خطر به حساب می‌آید همین امر سبب شده که زنان بیماری‌های متعددی نسبت به مردان داشته باشند.

وی گفت: چاقی در بین زنان بیماری‌هایی چون رفلاکس معده و بیماری‌های دستگاه گوارشی را افزایش داده است. در هر منطقه‌ای در کشور باید عوامل شبک زندگی ناسالم شناسایی شود تا بتوانیم برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت ایلنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 21 مهر 1394 ، کد مطلب : 313233 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین