پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۴۰۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
به دلیل تعمیرات برخی از پالایشگاه ها تولید بنزین سوپر به صورت موقت کاهش داشته که این موضوع در این ایام از سال طبیعی است.

شعارسال: بررسی‌های میدانی از برخی از جایگاه‌های سوخت نشان می‌دهد که تعدادی از جایگاه‌ها با کمبود یا نبود بنزین سوپر رو به رو هستند که این مسئله برخی از متقاضیان خرید این بنزین را با مشکل رو به رو ساخته است.

نگاهی به شرایط سال‌های گذشته جایگاه‌های سوخت نیز موید ان است که به طور تقریبی این مسئله در این ایام از سال تکرار شده بود.

مسئولان مربوطه دلیل این شرایط را به زمان تعمیرات اساسی سالانه یا به اصطلاح اورهال تعدادی از پالایشگاه‌ها مربوطه دانسته اند تا سیستم‌ها را از عیوب احتمالی مبرا و سلامت و ایمنی تجهیزات را تضمین کند و اعلام کرده اند با اتمام تعمیرات شرایط به حالت پایدار باز می‌گردد.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جدیدترین اظهارات خود در راستا تولید و عرضه بنزین سوپر گفت: کاهش میزان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به دلیل اورهال سبب کاهش میزان توزیع آن شده بود که این موضوع در چرخه تولید بنزین طبیعی است و اکنون به وضعیت عادی بازگشته و بنزین سوپر به‌وسیله نفتکش‌های جاده‌پیما از این پالایشگاه بارگیری و در جایگاه‌های عرضه سوخت توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر ادامه روند انواع سوخت رسانی بدون وقفه، گفت: برنامه‌ریزی برای تولید بنزین سوپر و بنزین یورو ۴ برعهده شرکت ملی پالایش و پخش است که براساس نیاز کشور و شرایط تولید در پالایشگاه تعیین می‌شود.

گفتنی است پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از پالایشگاه‌های در دست تکمیل است که با توجه به ظرفیت آن با ورود تولیدات خود به مدار مصرف کمبود‌های ایجاد شده در برخی از ایام را کاهش می‌دهد.

این پالایشگاه در سه فاز با ظرفیت پالایش روزانه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی حاصل از پالایشگاه‌های گازی عسلویه و تولید ۳۶ میلیون لیتر بنزین در روز، به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور شناخته می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 23 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 426828، www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
این پالایشگاه میتواند بسیاری از نیاز های پتروشیمی کشور را در زمینه های مختلف تامین کند
ا.ح75
حسین112
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
نفت خام دیگر برای ما ارزشی ندارد ؛ باید پتروشیمی قوی تری را در کشور داشته باشیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
باید با تکیه بر توان داخلی کیفیت بنزین را افزایش داده و به صادر کننده بنزین مبدل شویم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
امیدوارم راه حل خوبی باشه و فقط بودجه به هدر نرود
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین