پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۱۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۴
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون حواشی عرضه بنزین زیر هزار تومانی ارائه کرد.

شعارسال: اسدالله قره خانی با اشاره به اجرای برندینگ در جایگاه های سوخت کشور، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش سیاستی اتخاذ کرده مبنی بر اجرای برندینگ یعنی انتخاب برخی شرکت ها به عنوان واسطه بین جایگاه های سوخت و شرکت ملی پالایش و پخش که ظاهرا اجرایی شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت های برندینگ جایگاه های سوخت اظهار کرده اند که بنزین در برخی از ساعات شب ارزان تر از قیمت اعلام شده عرضه می شود، افزود: قیمت بنزین معمولی در کشور هزار تومان در نظر گرفته شده و بنزین سوپر هزار و 200 تومان تعیین شده که سال 97 نیز در بودجه همین قیمت تصویب شده است.

بخشی از قیمت هزار تومانی بنزین بابت حق العمل کاری است

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بخشی از این قیمت هزار تومانی بنزین بابت حق العمل کاری است که به جایگاه داران داده می شود، ادامه داد: بخشی از این قیمت بابت انتقال بنزین از مخازن پالایشگاه ها به جایگاه های عرضه است و بخشی بابت قیمت خود بنزینی است که پالایشگاه داران به جایگاه ها می فروشند.

وی یادآور شد: قیمت بنزین در بخش فروش کاهش نمی یابد اما در بخش انتقال ممکن است که شرکتی چند جایگاه را پروژه ای بگیرد و با قیمت ارزان تری این بنزین را انتقال دهد که در این بخش صرفه جویی هزینه می شود.

جایگاه داران در نیمه شب می توانند با قیمت کمتری بنزین را عرضه می کنند

قره خانی یادآور شد: شاید خود جایگاه داران علاقه مند باشند که سود کمتری بگیرند و عرضه بیشتری داشته باشند که از سود آنها کم می شود و میزان فروش آنها افزایش می یابد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید بحث برندینگ مورد سوال قرار گرفته و جایگاه داران با عرضه بنزین کمتر از هزار تومان می خواهند بگویند که این طرح منفی نیست و شاید مثبت نیز باشد، تصریح کرد: کیفیت و کمیت بنزین در دست جایگاه ها نیست، اما جایگاه داران در کاهش قیمت می توانند انعطاف داشته باشند و در ساعاتی از شب همانند نیمه شب با قیمت کمتری بنزین را عرضه می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1396 ، کدخبر: 372732 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
یعنی ما اگه نصف شب بریم بنزین بزنیم دیگه هزار تومن نمیخواد بدیم کم تر پرداخت کنیم؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
به نظرم همین کار باعث مر شدن جایگاه ها در نیمه شب میشود و شاید مقداری از بار ترافیکی پمپ بنزینی ها را در طول روز کاهش دهد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین