پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
مدیر عامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: با بهره برداری از مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید بنزین یورو پنج در این پالایشگاه از ۱۲ به ۲۴ میلیون لیتر رسید.

شعار سال: محمد علی دادور افزود: در این مرحله روزانه پالایش ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت پالایشگاه افزوده می‌شود.

وی گفت: با راه اندازی این واحد و واحد‌های دیگر تولید بنزین، کشور در تولید بنزین خودکفا می‌شود و زمینه برای صادرات بنزین در نیمه دوم امسال فراهم خواهد شد.

مدیر عامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس افزود: با بهره برداری از مرحله سوم این پالایشگاه تا پایان سال تولید بنزین به ۳۶ میلیون لیتر می‌رسد.

دادور گفت: همه مراحل این پالایشگاه به دست متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

مدیر عامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس افزود: خوراک مصرفی پالایشگاه اکنون روزانه ۲۴۰ هزار بشکه میعانات گازی است که از عسلویه با یک خط انتقال تامین می‌شود و در ظرفیت نهایی این خط، ظرفیت انتقال تا ۸۰۰ هزار بشکه نیز دارد.

دادور گفت: بنزین تولیدی در این پالایشگاه با اکتان بالای ۹۱ و بنزین زیر یک درصد است که سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

مدیر عامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: برای تکمیل این سه فاز، سه میلیارد و ۹۵۰ میلیون یورو هزینه شده است.

دادور افزود: این پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به تنهایی قادر است معادل ۶۰ درصد تولید کل پالایشگاه‌های کشور بنزین تولید کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیمانکار این پروژه ملی نیز گفت: این پالایشگاه در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار ساخته شده و ۱۲ هزار نفر در آن کار می‌کنندسردار عبادالله عبداللهی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس را نماد خودباوری و اتکاء به تخصص جوانان ایرانی دانست.

مرحله نخست این پالایشگاه اردیبهشت پارسال به بهره برداری رسید

عملیات ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با هدف قطع وابستگی کشور به بنزین وارداتی و جلوگیری از خام فروشی از بهمن ۸۵ آغاز شد. پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 7 تیر 97، کد مطلب: 638529، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
این پتروشیمی ها در کشور باعث میشند که نفت خام ما به صورت خام به خارج صادر نشه بلکه با قیمت بسیار بالاتری به فرآورده های دیگه تبدیل و سپس صادر بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین