پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۹
یک استاد دانشگاه با اظهار تعجب از مسئولی که حجم نیروی جوان را یکی از مشکلات دوران مسئولیت خود می‌داند گفت: گویا فهم چنین مسئولانی از مدیریت فقط دریافت حقوقهای نجومی است.

شعار سال: ابراهیم رزاقی با انتقاد از فروش نفت خام و واردات بنزین اظهار کرد: دولت باید به جای اینکه به فکر فروش خام‌فروشی باشد به فکر ایجاد صنایع و استفاده از انرژی در این راه باشد. مثلا تفاوت فروش نفت خام و تبدیل آن به صنایع پتروشیمی 250 هزار شغل به ازای هر میلیون تن صادرات پتروشیمی است که ایجاد می‌شود.

وی افزود: با اشاره به اینکه شیوه اخذ مالیات باید با سیاست اقتصادی همراه باشد گفت: در سیاستهای اقتصادی همانند همه جای دنیا باید اصل حمایت از تولید و تولیدکننده باشد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در دنیا با اخذ مالیات سنگین از فعالیتهای اقتصادی غیر تولیدی سرمایه را به سمت تولید سوق می‌دهند نه اینکه با اخذ مالیات بخواهند کمر تولیدکننده را در زیر مالیات سنگین خورد کنند.

رزاقی با انتقاد از شیوه بدون سیاست اقتصادی درست اخذ مالیات در کشور گفت: سود برخی از فعالیتهای غیر تولیدی به 200 درصد می‌رسد اما آنچنان مالیاتی از آنها دریافت نمی‌شود در حالی که با گرفتن مالیات بدون محاسبه دقیق از تولیدکنندگان کمر آنها را شکسته‌اند.

وی با انتقاد از شیوه بانکها در پرداخت سود گفت: برای نابودی تولید یک کشور، سود بانکی به شیوه فعلی کافی است.

به گفته این اقتصاددان، وقتی سود بانکی 20 درصد است که معاف از مالیات نیز هست، فرد برای سرمایه‌گذاری در تولید چه توجیه عقلی باید داشته باشد که هم سود کمتر دارد، هم مالیات باید بپردازد و هم مشغله‌های خاص خود را دارد؟

رزاقی بیان کرد: بانک‌ها نیز در تولید سرمایه‌گذاری قابل توجهی ندارند و سرمایه‌گذاری بانکها در تولید بیشتر شعار است تا واقعیت داشته باشد و وامهای کارآفرینی آنها با سودهای آنچنانی‌اش بیشتر مناسب برای ورشکست کردن کارآفرین و تولیدکننده است تا بخواهد برای تولید و کارآفرینی راهگشا باشد.

وی با هشدار نسبت به وجود وزیرانی با سرمایه‌های میلیاردی اضافه کرد: خطر این افراد صرفا این نیست که به فکر اقشار محروم جامعه نمی‌توانند باشند بلکه خطر بزرگتر این است که به وسیله این ثروت خود می‌توانند تصمیم‌ساز باشند و باعث شوند استیضاحشان رأی نیاورد و سیاستهای مد نظر آنها در کشور پیاده شود و نوعا چنین افرادی به تولید داخلی بی‌توجه هستند و طرفدار واردات کالای ارزان به کشور هستند.

این استاد دانشگاه با تذکر به اینکه جمعیت فعال و جوان کشور به لحاظ اقتصادی یک فرصت بسیار مغتنمی است گفت: دولتمردانی که در سخنان خود بارها از این مسئله به جای فرصت به عنوان تهدید یاد می‌کنند به جهت سوء مدیریتشان است که نتوانستند از این ظرفیت عظیم بهره ببرند و تبدیل به معضل بیکاری و... شده است.

رزاقی با اظهار تعجب از مسئولی که حجم نیروی جوان را یکی از مشکلات دوران مسئولیت خود می‌داند بیان کرد: باید فلسفه مدیریت و مسئولیت را به او یادآوری کرد. مدیر مؤظف است که از منابع کشور در جهت توسعه کشور بهره‌برداری کند و چه منبعی با ارزش‌تر از نیروی انسانی،‌ گویا فهم چنین مسئولانی از مدیریت فقط دریافت حقوقهای نجومی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان ، تاریخ انتشار 21خرداد 97، کدمطلب:۱۳۴۴۳۷، www.kayhan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
والا اگه واقعا کاری میکردن که این پولی که میگیرن به مملکت برگرده من مشکلی برای این حقوقا نداشتم ولی هیچ کاریم نمیکنن
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین