پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷
یک سیاستمدار اصلاح طلب و معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور معتقد است که مشکلات اقتصادی امروز کشور با تغییر تیم اقتصادی دولت حل نمی شود بلکه باید حد و حدود دولت در پنهان که از ۲۰ سال پیش تشکیل شد و هر روز فربه تر می شود را مشخص کرد تا چوب لای چرخ دولت نگذارد.
شعارسال: دکتر محمدرضا خباز درباره راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: شرایط کشور و کینه ورزی های استکبار جهانی و بدعهدی های آمریکا نه تنها با ایران بلکه با کشورهای اروپایی و هم پیمانان خود در این مدت وجود داشته و دارد، اگر آمریکا بدعهدی نمی کرد و به امضای خود پایبند می بود و شرایط بین المللی مانند گذشته بود یقیناً شرایط اقتصادی ایران هم مانند سال گذشته و شاید بهتر بود.

او ادامه داد: مشکلات اقتصادی امروز کشور به نظر بنده با تغییر تیم اقتصادی دولت حل نمی شود بلکه ما اکنون دو دولت داریم، یکی دولت در صحنه و دیگری دولت در پنهان و مشکل اقتصادی کشور، دولت در پنهان است. باید حد و حدود دولت در پنهان که از ۲۰ سال پیش شروع به کار کرد و روز به روز فربه تر می شود و چوب لای چرخ دولت می گذارد مشخص شود وگرنه قوی ترین تیم اقتصادی دولت هم بر سر کار بیاورید، دولت در پنهان همچنان گرفتاری های داخلی را برای ما به وجود می آورد.

خباز درباره ماهیت دولت در پنهان گفت: آنچه مسلم است اینکه دولت در پنهان به نهادهای انتصابی مربوط می شود و با آنها ارتباط دارد و با نهادهای انتخابی ارتباطی ندارد، البته ممکن است که در داخل نهادهای انتخابی از جمله مجلس نیروهایی داشته باشد.

این سیاستمدار اصلاح طلب افزود: در دنیا دولت در سایه داریم که بسیار خوب است، بنده در دولت آقای احمدی نژاد پیشنهاد کردم که بهتر است دولت در سایه هم داشته باشیم، دولت در سایه به مثابه دولت در صحنه کابینه ای دارد و وزرا را مانیتور می کند، مثلاً یک وزیر آموزش و پرورش داریم، یک وزیر آموزش و پرورش در سایه هم داریم که او عملکرد آموزش و پرورش را تحت مراقبت قرار می دهد، اما اینکه ما دولت در پنهان درست کنیم و پاسخگوی هیچ کسی نباشد و کارش چوب لای چرخ دولت گذاشتن باشد، مشکلات داخلی را برای ما به وجود آورده است.

او هشدار امام به مسئولان را یادآور شد و گفت: من همیشه فرمایش حضرت امام(ره) آویزه گوشم هست و امیدوارم آویزه گوش همه مسئولان باشد که می فرمودند: «من از آمریکا و شوروی نمی ترسم، من از اختلاف بین شما(مسئولان) می ترسم، اگر شما اختلاف داشته باشید، دشمن به زودی بر شما پیروز می شود ولی اگر ید واحده باشید، دشمن نمی تواند شما را از پای در بیاورد.» در حال حاضر به نظر بنده مشکل، تیم اقتصادی دولت نیست، مشکل دولت در پنهان است که اگر دولت در پنهان بداند که امروز ما جنگ اقتصادی داریم یعنی فرمایش رهبری را با همه وجود قبول داشته باشد، باید از چوب لای چرخ دولت گذاشتن دست بردارد و به حمایت دولت بیاید. آن زمان است که به وحدت ملی، همدلی و هماهنگی بین همه مسئولین خواهد انجامید و گرفتاری های ما یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

خباز در پاسخ به اینکه دولت پنهان را چه کسانی تشکیل دادند؟ گفت: دولت در پنهان از زمان دولت آقای خاتمی شروع شد، وقتی دیدند که کاندیدای خودشان رأی نیاورد، شروع کردند به چوب لای چرخ دولت گذاشتند، آن زمان آقای خاتمی می گفتند هر ۹ روز یک توطئه در کشور اتفاق می افتد. هر زمان که آقای خاتمی از کشور خارج می شد، یک مشکل برای کشور به وجود می آوردند. بنابراین این دولت در پنهان ۲۰ سال پیش تشکیل شده و در همه تار و پودهای مختلف حضور دارد و دارای قدرت، اسلحه، پول، نفوذ و زندان است. بنابراین بار دیگر تأکید می کنم که برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید دولت در پنهان را علاج کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 ، کدخبر: 586409 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
از شما بعید است آقای خباز که از این حرف ها بزنید. اگر دولت در پنهانی هم وجود داشته باشد، مربوط به زمان مرحوم هاشمی است، قبول ندارید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین