پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
نماینده مردم بندرعباس گفت: تحقق عدالت در جامعه یک خواست بنیادین از ناحیه ملت است که رسالت سنگین آن بر دوش قوه قضائیه قرار گرفته است.
شعار سال: نماینده مردم بندرعباس گفت: تحقق عدالت در جامعه یک خواست بنیادین از ناحیه ملت است که رسالت سنگین آن بر دوش قوه قضائیه قرار گرفته است.

حسین هاشمی تختی عصر امروز با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی یک فیلسوف و حقوق‌دان متعهد به انقلاب اسلامی بود که همه همت خویش را معطوف به احیای عدالت اسلامی در جامعه کرد تا مردم طعم شیرین عدالت را در لوای نظام جمهوری اسلامی احساس کنند و در این راه خون خود را نیز نثار کرد.

وی افزود: یک وجه از انقلاب اسلامی، خواست عمومی مردم برای بهره‌مند شدن از عدالت در همه ابعاد آن بود و قانون اساسی کشورمان به عنوان یک میثاق ملی بر این خواسته مردم صحه گذارد و به آن رسمیت بخشید.

نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت با اشاره به پیچیدگی‌های عرصه قضاوت در جامعه و رسالت سنگین دستگاه قضایی در کشورمان، خاطرنشان کرد: عدالت همواره دو وجه داشته است؛ یکی وجه شیرینی حاصل از رسیدن به حق و سوی دیگر آن، نارضایتی متاثر از گرفتن یک امتیاز ناحق از فرد و یا گروهی که ممکن است علیه دستگاه قضایی هجمه کنند اما خصلت ذاتی دستگاه قضایی باید استقلال در عمل باشد.

هاشمی‌تختی  تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسؤول در حوزه نظارت باید به وظایف خود در عرصه‌های حاکمیتی عمل کنند تا بار برخورد حقوقی و کیفری با ناهنجاری‌ها صرفا بر دوش دستگاه قضا قرار نگیرد.

 نماینده مردم بندرعباس گفت: گلایه‌هایی از سوی مردم بواسطه اطاله دادرسی و یا گاها عدم رعایت حقوق شهروندی مطرح می‌شود که ضرورت دارد تا با یک فهم مشترک از مسائل و با بررسی دقیق‌تر این موضوعات و برنامه‌ریزی برای تقلیل زندانیان و احکام جایگزین، نگرانی‌های موجود در این حوزه را برطرف کنیم کما این که در سال‌های اخیر شاهد تمرکز بر این حوزه برای اصلاح برخی موارد بوده‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4 تیر 1397، کدخبر: 13970403001284 ، www.hormozgan.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
شما چه مشکلی از حوزه انتخابیه خودت حل کردی اخوی؟
کارنامه ات تا حالا چطوره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین