پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۶۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
یکی از خبرگزاری ها گزارش داده است که بعد از تصمیم دولت مبنی بر آزاد شدن خرید و فروش توافقی ارز میان صادرکنندگان و واردکنندگان، اکنون دولت برای جذب نقدینگی، بصورت جدی روی افزایش نرخ سود بانکی در حال بررسی است. بر این اساس، یک مقام مسئول در دولت گفته است: بر این اساس افزایش نرخ سود نرخ بانکی برای مدیریت ریال های ناشی از فروش اسکناس دلار در بازار غیررسمی در دستور کار دولت قرار گرفته است. احتمال دارد در جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار این موضوع مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

شعارسال: یکی از خبرگزاری های کشور گزارش داده است که بعد از تصمیم دولت مبنی بر آزاد شدن خرید و فروش توافقی ارز میان صادرکنندگان و واردکنندگان، اکنون دولت برای جذب نقدینگی، بصورت جدی روی افزایش نرخ سود بانکی در حال بررسی است.

بعد از تصمیم دیروز هیات دولت مبنی بر آزاد شدن خرید و فروش توافقی ارز میان صادرکنندگان و واردکنندگان، اکنون روند کاهشی قیمت در بازار آغاز شده و در بازار غیررسمی نرخ دلار با تخلیه حباب دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس گزارش مهر، قیمت از آغاز معاملات صبح امروز در بازار غیررسمی بین ۷۰۰ تا هزار تومان کاهش یافته است.

در این رابطه یک مقام مسئول در دولت در گفتگو با «مهر»، از برنامه ریزی دولت برای مدیریت نقدینگی و ریال های ناشی از فروش ارزهای خریداری شده توسط برخی مردم خبر داد و گفت: بر این اساس افزایش نرخ سود نرخ بانکی برای مدیریت ریال های ناشی از فروش اسکناس دلار در بازار غیررسمی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی افزود: احتمال دارد در جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار این موضوع مورد بررسی و تصویب قرار گیرد اما اکنون به عنوان یک گزینه جدی از سوی دولت و مقامات ارشد دولتی برای مدیریت نقدینگی موجود در جامعه در دستور کار قرار دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 4تیر1397 ، کدخبر: 415726،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
دولت با توجه به این نرخ تورم باید هم این کار رو بکنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین