پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
اولویت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی پایتخت در سال ۹۵ با حضور ریاست سازمان و معاونین اعلام شد.
شعارسال: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همراه با معاونان و مشاوران در دیدار نوروزی با کارمندان گفت: ما سازمان مستقلی هستیم و می توانیم با سر دادن شعارهای زیبا و عمل نکردن به آن ها عملکرد بدی داشته باشیم اما قطعا نه این کار را می پسندم و نه به شما اجازه می دهم که اینگونه باشید.

نعمت الله ترکی اعلام کرد: برای ارتقای جایگاه سازمان باید فعالیت خودمان را ارزیابی و همچنین بر مجموع اقدامات خود نظارت داشته باشیم.

در ادامه معاونین سازمان، برخی اولویت های معاونت های متبوع خود در سال ۹۵ را اعلام کردند.

نظارت بر فرایند اجرایی برنامه اصلاح نظام اداری از دستگاه های اجرایی

نصرالله ابراهیمی معاون توسعه و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این دیدار گفت: پس از احیای سازمان از سوی رئیس جمهور دولت یازدهم، ۸ برنامه اصلاح نظام اداری به عنوان محوری ترین راه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه برنامه اصلاح نظام اداری به دستگاهی اجرایی ابلاغ شده است، گفت: این برنامه شامل مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، هوشمندی سازی اداری، مدیریت سرمایه انسانی، خدمات عمومی در فضای رقابتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی است که در اولویت معاونت توسعه و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار دارد.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: نظارت بر فرایند اجرایی این هشت برنامه از دستگاه های اجرایی استان در اولویت کار قرار دارد و دستگاه های اجرایی هم موظفند که طبق مصوبه شورای عالی اداری کشور نسبت به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی در راستای اجرایی شدن نقشه راه اصلاح نظام اداری عمل کنند.

به کارگیری ۹ هزار نیروی اجرایی در تهران برای آمار نفوس و مسکن

رضا افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدریت و برنامه ریزی استان تهران، با اشاره به تلاش های مرکز آمار به توجه حجم و گستردگی فعالیت معاونت آمار اظهار داشت: در سال جدید و از هفتم فروردین ماه فعالیت های آماری از سوی معاونت آمار در سازمان آغاز شده چراکه به عنوان یک بخش مهم، نقش اساسی در آمار کل کشور داریم و در این مسیر با کوچکترین کوتاهی و غفلتی، کل آمار کشور دچار مشکل می شود.

وی به سرشماری مسکن و نفوس در سال جاری اشاره و گفت: با مشخص شدن حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان در سال گذشته، تعداد هشت هزار و نهصد نفر نیروی اجرایی هم برای انجام آمارگیری در سطح استان در نظر گرفته شده است.

افشین افزود: در آمارگیری امسال، حدود دو هزار دستگاه اتومبیل برای این تشکیلات گسترده نیاز است که امیدواریم با همراهی و همدلی معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و ریاست اقای ترکی به عنوان مدیر اجرایی سرشماری بتوانیم این مهم را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

پیگیری طرح استقرار بودجه ریزی بر مبنای عملکرد دستگاه های اجرایی

در ادامه نوربخش عسگری معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، درباره وظایف محول شده معاونت متبوع خود، اظهار داشت: در سال گذشته رویکردی را طراحی کردیم که بر اساس آن دستگاه های استانی نسبت به توزیع اعتبار مشارکت داشته باشند.

عسگری به سامانه ساترا و مغفول ماندن آن در تهران اشاره و تصریح کرد: با تلاش های گسترده و خرید و راه اندازی سرور جدید شاهد تحولی در حوزه رصد مسایل توسعه استان هستیم و در همین راستا زیرسامانه پروژه های عمرانی را انجام داده ایم که این امر باید در سطح کشور، سراسری شود.

وی بیان داشت: در واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی ۱۰۵ پروژه شناسایی شده و در پایان فروردین ماه جلسه آموزش مدیران را هم برگزار می کنیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهرانافزود: در سال ۹۵ بنا بر این است که با همکاری سازمان مدیریت مرکزی، بحث استقرار بودجه ریزی بر مبنای عملکرد دستگاه های اجرایی را داشته باشیم.

عسگری با اعلام اینکه برنامه آمایشدر سطح استان تا شهریور ماه سال جاری تدوین می شود، گفت:برای برنامه آمایش در نظر داریم که تمام شهرستان های ۱۶ گانه استان تهران را مشارکت دهیم تا با همکاری بخش های مختلف سازمان مدیریت و برنامه ریزی پایتخت، شاهد برنامه ای عملیاتی و موثرتری باشیم.

خروج دستگا ه ها غیرمجری از پروژه های عمرانی

پرویز قوامی نژاد مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم در این جلسه بیان داشت: خروج دستگاه های غیرمجری از پروژه های عمرانی اصلی ترین اقدامی است که در سال ۹۵ در دستور کار نظام فنی قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر طرح مطالعاتی برای تحقق این هدف، در دستور کار داریم که بر اساس آن، برخی دستگاه ها را از مجری گری در پروژه های عمرانی خارج کرده و نتایج حاصله در شورای فنی با حضور مدیران استانی بررسی می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395، کد مطلب: 3590788، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین