پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۷۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
سرویس مدارس در طول سال‌های اخیر کمتر از تغییر نظام آموزشی، معضلات اخلاقی در برخی مدارس، کنکور و... برای آموزش و پرورش حاشیه نداشته است؛ از جان باختن دانش‌آموز استان فارس در روز اول مدرسه تا چپ کردن وانت بار حامل دانش‌آموزان در اردبیل و آتش گرفتن سرویس پراید دانش‌آموزان در تهران و ده‌ها حادثه دیگر که باعث شده بحث حمل‌ونقل دانش‌آموزان جزو موضوعات چالش برانگیز مسئولان این وزارتخانه باشد.

شعار سال: سرویس مدارس در طول سال‌های اخیر کمتر از تغییر نظام آموزشی، معضلات اخلاقی در برخی مدارس، کنکور و... برای آموزش و پرورش حاشیه نداشته است؛ از جان باختن دانش‌آموز استان فارس در روز اول مدرسه تا چپ کردن وانت بار حامل دانش‌آموزان در اردبیل و آتش گرفتن سرویس پراید دانش‌آموزان در تهران و ده‌ها حادثه دیگر که باعث شده بحث حمل‌ونقل دانش‌آموزان جزو موضوعات چالش برانگیز مسئولان این وزارتخانه باشد. چندین دوره، شوراهای شهر و روستا با مشورت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان طرحی را درخصوص ایمنی فنی سرویس‌ها و سلامت روانی راننده‌ها مصوب کرده‌اند تا بتوانند مشکلات مربوط به این حوزه را کاهش دهند اما باز هم مواردی بوده که باعث حوادث جبران ناپذیر برای دانش‌آموزان شده است. مشکلاتی همچون ایمنی فنی خودروها که این بار اعضای شورای شهر تهران، ری و شمیرانات تصمیم گرفته‌اند با مصوبه روز گذشته خود، خلأ قانونی در این‌باره را رفع کنند. 

محمد علیخانی در هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر در جریان بررسی لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان، گفت: تعداد زیادی مصوبه، آیین‌نامه و دستورالعمل درباره ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان وجود دارد که هیچ‌یک از آنها جامع نیست و نظارت و اجرا را همین مصوبات زیاد پیچیده کرده است. بنابراین سند ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان باید اصلاح شود و در این زمینه اولیای مدارس، راهنمایی و رانندگی و مدیریت شهری باید به وظایف خود به درستی عمل کنند. کامیاب صدری، رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران که متولی اصلی سرویس مدارس است، در این‌باره گفت: بحث ایمنی سرویس دانش‌آموزان در همه جای دنیا حل شده اما در ایران هنوز هم در موارد ابتدایی همچون خودروهای مخصوص کودکان و نوجوانان، صندلی‌های متناسب، کمربند ایمنی، ظرفیت متناسب سرنشین‌ها و... عقب مانده‌ایم. وی افزود: البته در طول سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل دانش‌آموزان همچون واگذاری آن به سازمان تاکسیرانی، بررسی صلاحیت اخلاقی و حرفه‌ای رانندگان و دریافت معاینه فنی خودرو کرده‌ایم که همین اقدامات باعث کاهش حوادث در سرویس دانش‌آموزان شده اما باز هم تا استانداردها فاصله داریم. صدری با بیان اینکه از طرح اعضای شورای شهر برای بازنگری قوانین ایمن‌سازی‌ خودروی مدارس استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: انتظار داریم اعضای شورای شهر، شهرداری‌ها و سایر نهادهای متولی را موظف به ساخت خودروی مخصوص دانش‌آموزان با رعایت استانداردهای خاص آن کنند و سندی را آماده سازند که تمام ابعاد سلامت ایمنی دانش‌آموزان مانند استفاده از صندلی‌های استاندارد، توجه به ظرفیت خودرو و...رعایت شود. ما حتی حاضریم در این زمینه به اعضای شورای شهر کمک کنیم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 6 تیر 97، کد مطلب: 21145، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین