پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
روزنامه نیویورک‌تایمز با اشاره به پیروزی اردوغان نوشت: اردوغان امکان در قدرت ماندن تا سال ۲۰۲۸ را برای خود فراهم کرده است و برنامه‌ریزی می‌کند تا به یک سلطان عثمانی مدرن تبدیل شود.
شعارسال: روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود در مورد انتخابات ۲۴ ژوئن ترکیه با اشاره به پیروزی رجب طیب اردوغان و ائتلاف جمهور در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی از ظهور استبداد در ترکیه ابراز نگرانی کرد.

سرمقاله نیویورک‌تایمز با عنوان «اردوغان هنوز دموکراسی ترک را نکشته است» نوشت: اردوغان امکان در قدرت ماندن تا سال ۲۰۲۸ را برای خود فراهم کرده است و برنامه‌ریزی می‌کند تا به یک سلطان عثمانی مدرن تبدیل شود. حل بحران‌هایی که رژیم تک فردی می‌تواند برای ترکیه ایجاد کند ممکن است دهه‌ها طول بکشد.

نیویورک‌تایمز در تحلیل خود با اشاره به اجرایی شدن سیستم ریاستی در ترکیه بر افزایش قدرت اردوغان از طریق قانون‌گذاری و قوه قضاییه تأکید کرد و نوشت: حکومت لائیکی روز به روز ضعیف‌تر خواهد شد و بحران‌های اقتصادی ترکیه افزایش خواهد یافت.

این روزنامه در مورد تأثیر پیروزی اردوغان بر روابط ترکیه و آمریکا نوشت: ترکیه با به قدرت رسیدن دوباره اردوغان به عنوان متحد سرکش برای ناتو و آمریکا به حساب می‌آید. بحران روابط بین آمریکا و ترکیه به دلیل اختلاف نظر در مورد استقرار سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه، تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای و مسئله کُرد‌های سوریه و عراق ادامه پیدا خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 7تیر1397 ، کدخبر: ۶۹۴۰۲۷،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
ا.ف75
گاهی مقصر سیاست مردان نیستند ر مردمی هستند که آن‌ها را انتخاب می‌کنند ترکیه کشوریست که آینده آن آنچنان هم که باید مبهم نیست بوی دیکتاتوری به مشام می رسد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین