پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۱۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳
در مراسم جشن ریاست جمهوری اردوغان که در کاخ «بش‌تپه» برگزار می‌شود، ۲۲ رئیس‌جمهور، ۲۸ نخست‌وزیر و رئیس مجلس و ۶ دبیر کل از سازمان‌های بین‌المللی حضور خواهند داشت.

شعارسال: در انتخابات 24 ژوئن ترکیه، رجب طیب اردوغان با بیش از 23 میلیون رأی بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه انتخاب شد و قرار است که عصر امروز مراسم تحلیف خود را در مجلس کبیر ترکیه با حضور 10 هزار میهمان از کشورهای مختلف برگزار کند.

با برگزاری مراسم تحلیف اردوغان، سیستم ریاست جمهوری ترکیه به جای سیستم پارلمانی به طور رسمی آغاز خواهد شد.

مجلس کبیر ترکیه پس از آنکه در روز 7 جولای میزبان مراسم 10 ساعته تحلیف نمایندگان ترکیه بود، این بار میزان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ترکیه است.

پیش‌بینی می‌شود مراسم تحلیف اردوغان با حرکات اعتراضی حزب جمهوریت خلق به عنوان اپوزیسیون دولت ترکیه همراه باشد.

طبق برنامه اعلام شده قرار است اردوغان در ساعت 16:30 به وقت آنکارا مراسم تحلیف خود در مجلس را آغاز کند و پس از پایان مراسم به زیارت مزار آتاتورک در «آنیت‌کابیر» برود. سپس با همراهی اسب‌سواران وارد کاخ ریاست جمهوری در «بش‌تپه» شده و طی یک مراسم رسمی مقام ریاست جمهوری ترکیه را آغاز کند.

هنگام ورود اردوغان به کاخ ریاست جمهوری ترکیه 101 گلوله توپ شلیک خواهد شد. همچنین در مقر نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش ترکیه نیز 101 توپ پرتاب می‌شود.

قرار است قشرهای مختلف جامعه ترکیه مانند معلمان، مأموران آتش‌نشانی و کارگران معدن، پزشکان و بازاریان در این مراسم شرکت کنند.

در مراسم جشنی که در کاخ ریاست جمهوری «بش‌تپه» برگزار شود، 22 رئیس‌جمهور، 28 نخست‌وزیر و رئیس مجلس و 6 دبیر کل از سازمان‌های بین‌المللی حضور خواهند داشت.

در این مراسم امیر قطر، نخست‌وزیر روسیه، روسای جمهور ونزوئلا، بلغارستان، گرجستان، مقدونیه، مولداوی، صربستان، کوزوو، پاکستان، جمهوری ترک قبرس شمالی، قرقیزستان، سودان، گینه، زیمبابوه، گینه بیسائو، گینه استوایی، سومالی، موریتانی، گابن، چاد، جیبوتی و رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگووین حضور خواهند داشت.

به مناسب آغاز ریاست جمهوری اردوغان در سیستم جدید حکومتی ترکیه، سکه یک لیری که از سوی ضرابخانه ترکیه به طور ویژه ضرب شده و بر روی آن کاخ ریاست جمهوری و تصاویر مرتبط با مراسم وجود دارد به میهمانان هدیه خواهد شد. تمبری ویژه نیز به مناسبت این روز چاپ خواهد شد.

برای تأمین امنیت مراسم تحلیف و جشن ریاست جمهوری اردوغان در آنکارا تدابیر امنیتی در بالاترین سطح خود قرار دارد و 10 هزار پلیس از بخش‌های ویژه، مبارزه با ترور، اطلاعات، امنیت، آسایش، نیروهای واکنش سریع، خنثای بمب و ترافیک مسئول تأمین امنیت این مراسم هستند.

برای حفظ جان مقامات خارجی علاوه بر فعالیت یگان ویژه حفاظت از شخصیت‌های خارجی، تک‌تیراندازهای پلیس ترکیه در مهم‌ترین نقاط مکان‌های برگزاری مراسم مستقر شده و بالگردهای پلیس ترکیه مسئولیت حفاظت از آسمان مکان مراسم را بر عهده دارند. همچنین در مهم‌ترین نقاط ورودی و خروجی از سگ‌های تربیت‌شده پلیس استفاده خواهد شد.

رجب طیب اردوغان در پایان این مراسم، ضیافت شام برای مهمانان تدارک دیده است که پس از آن یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد و اسامی کابینه جدید دولت ترکیه را اعلام خواهد کرد.

در ضیافت شام اردوغان دوستان وی از جمله گرهارد شرودر صدراعظم پیشین آلمان و راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه تونس و نمایندگان سیاسی و دینی اقوام ترک از کشورهای منطقه بالکان و آسیای مرکزی نیز حضور خواهند داشت.

در سیستم جدید ریاست جمهوری ترکیه برخلاف سیستم پارلمانی نیازی به رأی اعتماد مجلس کبیر ترکیه برای تأیید وزیران وجود ندارد و اسامی اعلام شده توسط اردوغان به عنوان کابینه قطعی دولت ترکیه محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود اولین حکم حکومتی اردوغان پس از مراسم تحلیف منتشر شود که در آن سرنخ‌های رویکرد سیاست داخلی و خارجی آینده اردوغان مشخص خواهد شد.

اردوغان پس از آنکه معاونان ریاست جمهوری و لیست کابینه دولت ترکیه را مشخص کرد به همراه تعدادی از آن‌ها در نشست 11-12 جولای ناتو شرکت خواهد کرد و سپس اولین جلسه هیئت دولت ترکیه در 13 جولای در کاخ ریاست جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 18 تیر ، 1397 ، کدخبر: 1771728 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
اردوغان داره یه دیکتاتوری بزرگ برای خودش راه میندازه ؛ امیدواریم این ها همیشگی نباشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین