پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۰۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
پرونده محور ساسانی فارس لحظاتی پیش در کمیته میراث فرهنگی یونسکو که هم اکنون در کشور بحرین در حال برگزاری است، مورد بررسی قرار گرفت و ثبت جهانی شد.
شعارسال: چهل و دومین کمیته میراث فرهنگی یونسکو هم اکنون در شهر منامه کشور بحرین در حال برگزاری است که در این اجلاس پرونده محور ساسانی فارس از ایران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به ثبت جهانی رسید.

در این برنامه؛ نمایندگان هر یک از کشورهای عضو این کمیته به بررسی پرونده ایران پرداختند برخی از آنها ایرادات وارده ایکوموس به این پرونده را درست خواندند و برخی دیگر بر اهمیت دوره تاریخی و این پرونده تاکید کردند. بیشترین ایراد گرفته شده نمایندگان درباره پلان مدیریتی این پرونده بود.

نماینده آذربایجان در این جلسه درباره تاثیر معماری ساسانی بر دوره های تاریخی دیگر صحبت کرد.

نماینده تونس نیز گفت: ما از اینکه این پرونده انتخاب شده خوشحالیم چون جای خالی چنین پرونده ای در فهرست میراث فرهنگی یونسکو حس می شد ما اصلاحیه ای که روی پرونده خورده را تایید می کنیم و از ایران می خواهیم که جزئیات بیشتری را در اختیار ما قرار دهد تا آن را به صورت همه جانبه بررسی کنیم.

نماینده زیمبابوه نیز بیان کرد: این منطقه یکی از بزرگترین امپراطوری ها در زمان خودش بوده که تاثیر گذارترین فرهنگ ها و معماری ها را داشته است. ما می خواهیم که تمام این منطقه و نواحی اطراف آن حفاظت کامل شود این منطقه یکی از مناطقی است که در آن به ارزش های انسانی اهمیت زیادی داده می شده است.

نماینده گوآتمالا هم

گفت: این منطقه یکی از جاهایی است که در آن انسانها توانسته اند که خود را با آنجا وفق دهند و یک از پیشرفته ترین مکان های باستانی دنیاست.

پس از کش و قوس های فراوان میان نمایندگان هر یک از کشورها و توضیحات نماینده ایکوموس در این اجلاس در نهایت رای به ثبت جهانی پرونده فارس داده شد و در نهایت این پرونده نیز به فهرست میراث جهانی ایران اضافه شد پس از آن با تبریک این موفقیت، نماینده های کشورهای مختلف به معاون میراث فرهنگی کشور، کارشناسان ایرانی حاضر در این برنامه و سفیر ایران در یونسکو تبریک گفتند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 9 تیر 1397 ، کدخبر: 4334404 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
ا.ف75
این ثبت جهانی شدن ها را باید زمان قدر می دانستیم که میشد حداقل کاری برای بهبود صنعت گردشگری کرد این صنعت که از مدت‌ها پیش در ایران آمادگی این را داشت تا به سمت رونق و کمال خویش به حرکت بیفتد عده ای از روی ناآگاهی جهل و چیزهایی که نمی خواهم نامش را ببرم تیشه به ریشه صنعتی زدند که می توانست به راحتی بخش بزرگی از نیازهای مالی کشور را تامین کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
ن.ف83
امیدوارم مثل بقیه اجلاس ها بدون نتیجه نمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین