پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۸۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
این روزها بحث شرکت‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومان برای محصولات وارداتی خود از بانک مرکزی دریافت کردند، داغ است، این در شرایطی است که بسیاری منتظر بودند تا وزارت صنعت نیز مانند دیگر وزارتخانه‌ها لیست کامل شرکت‌های واردکننده در حوزه صنعت و معدن و تجارت را منتشر کند. حال آنکه این مطالبه از سوی وزارت صنعت نادیده گرفته شد و حتی به درخواست رئیس‌جمهور هم در این ارتباط اعتنایی نشد. بالاخره شریعتمداری که به بهانه روز صنعت و معدن در یک نشست خبری شرکت کرده بود، مجبور به موضع‌گیری در این ارتباط شد.

شعار سال: وزیر صنعت در آن نشست خبری با انتقاد از وزیر ارتباطات اعلام کرد، اعلام اسامی شرکت‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا دریافت کرده‌اند، جنگ با بخش خصوصی است و این وزارتخانه به جنگ بخش خصوصی نمی‌رود. هرچند تا انتهای نشست خبری، با توجه به انتقاداتی که متوجه شخص وزیر صنعت شد، نظر شریعتمداری در ارتباط با اعلام اسامی شرکت‌ها تغییر کرد و در پایان اعلام کرد، وزارتخانه متبوعش مخالفتی با انتشار اسامی ندارد. در همین حال یکشنبه گذشته بانک مرکزی براساس درخواست وزارت صنعت لیستی ناقص درباره شرکت‌های واردکننده که ارز دولتی دریافت کرده بودند منتشر کرد. در این لیست، خبری از فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو نبود، این در حالی است که از یکشنبه گذشته انتقادات زیادی بابت عدم انتشار این فهرست متوجه وزارت صنعت بود. در هر حال روز گذشته وزارت صنعت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که لیست شرکت‌های واردکننده خودرو از ابتدا در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته بود و باید عدم انتشار کامل لیست را از مسوولان بانک مرکزی پیگیری کرد؛ زیرا وزارت صنعت هیچ مخالفتی با اعلام اسامی واردکنندگان خودرو با ارز دولتی ندارد. به این ترتیب در حالی انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و ابهامات آن باقی مانده که وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در حال انداختن مسوولیت اعلام انتشار بر عهده یکدیگر هستند. بار اول بانک مرکزی لیست را منتشر و اعلام کرده بیش از این اسامی را نتوانسته اعلام کند چرا که همین را از وزارت صنعت دریافت کرده و بار دوم این وزارتخانه مدعی است که تمام اسامی را در اختیار بانک مرکزی قرار داده و البته این بانک همه این اسامی را داشته است و وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق اعلام تمامی آنها خواهد بود. در این شرایط سوال اینجاست که اگر هیچ مخالفتی از سوی این وزارتخانه برای اعلام وجود ندارد چرا بانک مرکزی لیست را به‌طور کامل منتشر نکرده است؟ سوال دیگر اینکه بانک مرکزی به‌عنوان بازوی اجرایی دولت در تخصیص ارز چه نفعی از اعلام نکردن کامل اسامی واردکنندگان کالا به کشور به‌خصوص خودرو می‌برد؟ همچنین بر فرض که بانک مرکزی لیست ارسالی ازسوی وزارت صنعت را به‌طور کامل منتشر نکرده است، به چه دلیل وزارت صنعت خود به منظور ایجاد شفافیت در بحث واردات، نامه درخواست خود به بانک مرکزی مبنی بر انتشار فهرست وارد‌کنندگان را منتشر نمی‌کند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 12 تیر 97، شماره: 3408486


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
چرا دیگه نمیشه خودرو به داخل کشور وارد کرد , چرا نباید ارز به این موضوع اختصاص داده بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین