پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
18سال بعد از راه‌اندازی سامانه 137درخواست‌های مردمی به‌شدت کاهش یافته است. اگر زمانی تعداد درخواست‌های شهروندان از سامانه فوریت‌های شهرداری در یک‌ماه به 6میلیون درخواست می‌رسید، اکنون در 3‌ماه نخست97 این تعداد تنها به بیش از 500هزار درخواست رسیده‌است. ظاهرا این موضوع بی‌اعتمادی مردم را به این سامانه نشان می‌دهد؛ اینکه شهروندان به این نتیجه رسیده‌اند که درخواست‌هایشان از فوریت‌های شهرداری کمترین اثر را در پیشبُرد معضلات شهری دارد. اکنون به‌نظر می‌رسد رویکرد فعلی سامانه 137نیازمند تغییر است تا بتواند بار دیگر اعتماد شهروندان را جلب کند.

شعار سال: 18سال بعد از راه‌اندازی سامانه 137درخواست‌های مردمی به‌شدت کاهش یافته است. اگر زمانی تعداد درخواست‌های شهروندان از سامانه فوریت‌های شهرداری در یک‌ماه به 6میلیون درخواست می‌رسید، اکنون در 3‌ماه نخست97 این تعداد تنها به بیش از 500هزار درخواست رسیده‌است. ظاهرا این موضوع بی‌اعتمادی مردم را به این سامانه نشان می‌دهد؛ اینکه شهروندان به این نتیجه رسیده‌اند که درخواست‌هایشان از فوریت‌های شهرداری کمترین اثر را در پیشبُرد معضلات شهری دارد. اکنون به‌نظر می‌رسد رویکرد فعلی سامانه 137نیازمند تغییر است تا بتواند بار دیگر اعتماد شهروندان را جلب کند.

با اینکه سامانه 137به‌طور شبانه‌روز در خدمت مردم است، اما بیشترین تماس‌های مردمی معمولا پیش از ظهر و از ساعت 10شروع می‌شود و تا ساعت 13ادامه دارد. بر اساس آمارهای 3‌ماه نخست امسال بیشترین تماس، درباره «رفع سد معبر دستفروشان و فروشندگان دوره‌گرد» صورت گرفته‌است. البته مقایسه 3ماه نخست امسال با سال گذشته مشخص می‌کند که بیشتر از 31درصد درخواست‌های مردمی در مورد رفع سد معبر کاهش یافته است. این موضوع ارائه خدمات فوریت‌های شهرداری را در کوتاه‌ترین زمان یعنی کمتر از 72ساعت نشان می‌دهد. بعد از سد معبر، «آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت‌وساز» در زمره موضوع پُردرخواست 3ماه ابتدایی سال97 قرار دارد.

برخلاف سد معبر اما موضوع آلودگی صوتی از ساخت‌وساز همچنان یکی از مشکلات شهروندان تهرانی است. با مقایسه 3‌ماه امسال و سال گذشته مشخص است که نارضایتی شهروندان نسبت به سال گذشته بیشتر شده و بیشتر از 11درصد تماس‌های مردمی افزایش داشته‌است. از میان 5موضوع پُردرخواست شهروندان علاوه بر سد معبر در مورد «لکه‌گیری چاله‌های معابر(سواره‌رو)» نیز 26درصد کاهش یافته است. بدین‌ترتیب، از 5موضوع پُردرخواست شهروندان از سامانه137 تنها 2موضوع با کاهش درخواست روبه‌رو شده‌است.

در حوزه خدمات شهری بیشترین تماس‌های تلفنی صورت می‌گیرد و این درخواست‌ها نسبت به سال قبل 2درصد افزایش داشته‌است. این در حالی است که حوزه اجتماعی و فرهنگی کمترین تماس‌های تلفنی را به‌خود اختصاص داده است؛ چنان‌که تنها 2درصد از درخواست‌ها مربوط به این حوزه است.

ماهیت درخواست‌ها

پیام‌های سامانه از منظر ماهیت و جنس پیام به 3دسته نگهداری، توسعه‌ای و کنترل عملکرد تقسیم می‌شوند. در این مدت بالغ بر 71درصد از پیام‌ها با ماهیت نگهداشت در سامانه ثبت شده که غالباً مرتبط با موضوعات حوزه خدمات شهری است. همچنین ماهیت کنترل عملکرد و توسعه‌ای، دیگر ماهیت‌های پیام در سامانه است که به‌ترتیب در این مدت 21 درصد و 7درصد درخواست در سامانه ثبت شده است.

تعداد تماس و ثبت درخواست

در3ماه ابتدایی سال 1397، 500519بار شهروندان محترم با سامانه مدیریت شهری 137 تماس برقرار کرده‌اند که از این تماس‌ها، تعداد 289552درخواست منجر به ثبت پیام و ارجاع به واحدهای اجرایی شهرداری تهران شده که در نمودار ذیل تعداد ثبت درخواست نسبت به تعداد تماس‌های برقرار شده با سامانه قابل مشاهده است. در کل تماس‌های3‌ماه حدود 58 درصد از تماس‌ها منجر به ثبت درخواست شده است.

پیام‌های فوری و ضروری

در 3ماه ابتدایی سال 1397تعداد 24940پیام فوری و ضروری در سامانه ثبت شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حدود 14درصد افزایش داشته است.

حوزه‌های عملکردی

در 3ماه ابتدایی سال 1397بیشترین درخواست‌ها مربوط به حوزه خدمات شهری بالغ بر 65درصد است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حدود 2درصد افزایش داشته است. همچنین کمترین درخواست مربوط به حوزه اجتماعی و فرهنگی بالغ بر 2درصد است که نسبت به سال گذشته حدود 0.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 23تیر 97، کدمطلب:22922، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
ا.ف75
من که میگم سامانه 137 به جای خود ما برای تموم زمینه ها مخصوصاا در حوزه اداری نیاز به بازنگریهای خیلی خیلی زیادی داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین