پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران معتقد است یکی از مسیرهای مهم برای تامین منابع مالی پایدار برای شهر تهران افزایش سهم مشارکت شهروندان در اداره شهر از طریق اخذ شارژ شهری است.

شعار سال: حجت‌الله میرزایی با بیان اینکه دیدگاه‌های تامین مالی متنوع است، اظهار کرد: اینکه شهروندان باید در شارژ مالی شهر مشارکت داشته باشند و سهم شهروندان در شارژ مالی شهر بسیار پایین است به چند نکته تکمیلی نیاز دارد.

او گفت: برای افزایش سهم شهروندان دو معیار مهم را باید در نظر گرفت که یکی از آنها عدالت است و دیگری توانایی پرداخت و افرادی که بیشتر از خدمات شهری استفاده می‌کنند باید سهم بیشتری به شهر بپردازند. معاون شهردار تهران ادامه داد: البته ممکن است شهروندی که یک آپارتمان کوچک در پایین شهر دارد سهمش از عوارض شهری تغییر نکند اما کسی که یک واحد کسب و کار در میانه شهر دارد و روزانه میلیون‌ها تومان کسب درآمد می‌کند، سهمش در شارژ مالی شهر باید افزایش پیدا کند، بنابراین دو قید عدالت و کارآیی در این تصمیم‌گیری‌ها مهم است. به گفته وی درخصوص راهکارهایی که در برنامه سوم برای موضوعات و چالش‌های سنتی در تهران از جمله آلودگی هوا و ترافیک، نابرابری‌های اجتماعی و... پیش‌بینی شده گفت: ما از این موضوعات تحلیل روشنی داریم اینکه در شهر نابرابری و بی‌عدالتی وجود دارد دلیل مستقیم آن الگوی تامین مالی در گذشته بوده. اینکه سهم تامین مالی شهر از مناطق یک، دو، سه، بخشی از منطقه چهار، پنج و شش بوده است. بنابراین فرصت بیش‌تری برای این مناطق تامین می‌شد اما هم اکنون باید روش تامین مالی تغییر کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 30 تیر 97، شماره: 3416382



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
راه های تامین مالی برای شهرداری تهران بسیار کم است امیدواریم به فکر آن باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین