پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
این روزها مقایسه حرف و عمل مدیران ارشد شهرداری به یک عادت در میان کارکنان شهرداری تهران تبدیل شده است. آنها می دانند زمانی که شهردار تهران در مقابل شهروندان حرف ازحمایت می زنند با آنچه در بدنه شهرداری تهران برای کارکنان که خود نیز یکی ازشهروندان این شهر هستند؛ روی می دهد، فاصله اش از زمین تا آسمان است. سخنان روز گذشته محمد علی افشانی شهردار تهران در جمع بیماران مبتلا به ام اس و قول حمایت از این قشر از شهروندان پایتخت در حالی در رسانه ها منعکس شد که کمک هزینه حمایت از بیماران خاص و پرداخت کمک هزینه نگهداری فرزندان معلول ذهنی و جسمی کارکنان شهرداری تهران یک سالی می شود که قطع شده است.

شعار سال: اعطای کمک های نقدی به تامین دارو و درمان کارکنانی که یا خود مبتلا به یک بیماری خاص و لاعلاج هستند و یا یکی ازافراد خانواده دچار این مشکل است، یکی از برنامه های رفاهی و درمانی است که در بیشتر ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی در جهت حمایت از کارمندان و خانواده آنها ازسوی اداره رفاه تامین می شود.

با توجه به جمعیت 63 هزار نفری کارکنان شهرداری تهران انجام این کمک ها که با مصوبه شورای شهر تهران در سال های گذشته انجام می شده است، در کنار خدمات درمانی ای که مجموعه شهر سالم به کارکنان شهرداری و خانواده های آنها ارائه می شد، باعث شده بود تا هزینه سرسام آور بیماری های خاص برای کارکنانی که یا خود و یا یک عضو از خانواده وی دچار این مشکل هستند، قابل تحمل شود.

وظیفه رسیدگی به وضعیت سلامت بیماران و ارائه این کمک های نقدی که عمدتا برای تامین داروهای گران قیمت برخی از بیماری ها ازجمله سرطان، انجام آزمایش های تخصصی پزشکی و هزینه نگهداری از فرزندان معلول ذهنی و جسمی بود؛ از سوی معاونت منابع انسانی و سازمان رفاه شهرداری تهران با تشکیل پرونده به کارکنان واجد شرایط انجام می شد.

همچنین در آئین نامه جامع خدمات رفاهی و درمانی کارکنان شهرداری تهران نیزبه حمایت از بیماران خاص وپرداخت کمک هزینه نگهداری فرزندان معلول ذهنی و جسمی که در سال 95 ابلاغ شده به ارائه این تسهیلات اشاره شده است.

در میان کارکنان شهرداری تهران هستند افرادی که یا خود و یا یک نفر ازاعضای خانواده آنها یا دچار بیماری های خاص بوده و یا دچار معلولیت های جسمی و ذهنی هستند. تامین هزینه درمان و دارو این افراد همواره یکی از مشکلاتی بوده که نیاز به حمایت جدی از سوی شهرداری یا سازمان های مسئول در این بخش است.

در دوره قبلی مدیریت شهری ارائه این کمک هزینه ها به کارکنان واجد شرایط یکی از وظایف اداره کل رفاه کارکنان شهرداری تهران بوده است. یکی از تاکیدات محمد باقر قالیباف به معاون منابع انسانی بهبود شرایط درمانی این بخش ازکارکنان شهرداری تهران در قالب کمک هزینه های درمانی بوده است.

اما از نیمه دومسال 96 به اذعان بسیاری از کارکنان شهرداری تهران این کمک هزینه ها از سوی شهرداری تهران و اداره کل رفاه این مجموعه قطع شده است و همین مساله مشکلاتی را در تامین دارو و درمان برخی ازکارکنان به وجود آورده است.

نکته قابل تامل این است در زمانی که شهردار تهران در جمع بیماران خاص عنوان می کند که« ما در کنار شما هستیمو شما تنها نخواهید ماند» آیا خبر از وضعیت آن دسته از کارکنان شهرداری تهران که یا خود دچار یکی از بیماری های خاص بوده و یا یکی از اعضای خانواده آنها با این مشکل دست و پنجه نرم می کند، دارد؟

آیا شهردار تهران می داند که در شرایط کنونی تامین هزینه درمان و داروی این افراد، فشار بزرگی را به اقتصاد خانواده وارد می کند که بسیاری از افراد نسبت به تامین این هزینه ها عاجز مانده اند؟

بهتر است برای اینکه حرف و عمل محمد علی افشانی شهردار تهران با آنچه در پشت تریبون در جمع شهروندان با هدف حمایت از بیماران خاص عنوان می کند، یکی باشد؛ حتما این مساله را از معاون منابع انسانی و اداره کل رفاه مجموعه خود پیگیری کند تا حداقل در زمان وی موج بی اعتمادی و شعاری بودن صحبت های مدیران ارشد شهرداری در میان کارکنان باعث از بین رفتن اعتماد اجتماعی آنها به مجموعه ای که در آن کار می کنند، نشود!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر شهر ، تاریخ انتشار 9 تیر 97، کدمطلب:۷۳۸۷۰، www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین