پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۲۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵
رئيس‌پليس پايتخت اعلام کرد که فهرست ۵۰ نفر از خريداران عمده سکه به منظور بررسي بيشتر در اختيار پليس قرار گرفته است.

شعارسال:   سردار حسين رحيمي اظهار کرد: سلطان سکه همان‌طور که آقاي اژه‌اي اسمشان را «حميد مظلومين» اعلام کرد که در اختيار پليس آگاهي قرار داشته و تاکنون بالغ بر ۱۸ نفر از نوچه‌ها و همدستانش که پسرش نيز در بين آنان بود، در اختيار پليس است. وي با بيان اينکه اين فرد در سال ۹۱ نيز دستگير و در همان مراحل دادگاه به اعدام محکوم شده بود، اظهار کرد: اما در مراحل ديگر حکم اين فرد تغيير کرده و آزاد شده بود. رحيمي با بيان اينکه تحقيقات درباره‌ پرونده اين فرد در حال پيگيري و تکميل است، گفت: تعدادي از نوچه‌ها و اطرافيان اين فرد نيز با وثيقه‌هاي چندميليوني و ميلياردي آزاد شده بودند.

به گفته رحيمي، گردش مالي سلطان سکه، بيشتر از آنچه در تحقيقات اوليه مشخص شده، بوده است. رحيمي با اشاره به اجراي طرح برخورد با مخلان بازار سکه و ارز در روزهاي پاياني سال گذشته، خاطرنشان کرد: تعدادي از دستگيرشدگان به همراه سلطان سکه جزء ۹۰نفري بودند که در آن طرح دستگير شده بودند. رئيس‌پليس پايتخت همچنين در پاسخ به سؤالي درباره اقدامات پليس درخصوص انتشار اسامي افرادي که اقدام به دريافت ارز دولتي کرده بودند، گفت: ۳۵ شرکتي که اقدام به واردات موبايل کرده بودند اطلاعاتشان در دست پليس است و تحقيقات و بررسي‌هاي ما دراين‌باره در حال انجام است. وي ادامه داد: همچنين فهرست ۵۰ نفر از خريداران عمده سکه که اقدام به خريد بيشترين سکه کرده بودند در اختيار پليس است و پليس‌هاي تخصصي در اين زمينه تحقيقات خود را انجام مي‌دهند.

وي در پاسخ به سؤالی درباره ورود پليس به بازار خودرو نيز گفت: در مورد خودرو هنوز اطلاعاتي در اختيار ما قرار نگرفته اما کم‌کم به اين موارد نيز با هماهنگي مقام قضائي ورود خواهيم کرد. رئيس‌پليس تهران همکاري ميان پليس و دستگاه قضائي در اين زمينه را خوب ارزيابي کرد و گفت: با دستور دادستان سه بازپرس ويژه مسئول رسيدگي به اين پرونده‌ها شدند. رحيمي درباره وضعيت بازار فعلي سکه و ارز گفت: پس از دستگيري روند صعودي افزايش قيمت‌ها کاهش يافت؛ البته همچنان ممکن است عده معدودي به شکل خزنده در بازار رفتار کنند که ما از اقدامات اين افراد مطلعيم و با آنان برخورد خواهيم کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار: 26تیر1397، کدخبر: 191543: www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین