پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
بیژن زنگنه امروز، سه شنبه برای پاسخ به سوالات نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب به مجلس رفت. نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر قانع شدند.
شعارسال: در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوالات نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران از وزیر نفت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

این سوالات در مورد علل واردات بی رویه پمپ های صنعتی بی کیفیت از چین و عدم حمایت از شرکت های تولیدکننده داخلی و عدم نظارت وزارت نفت بر پالایشگاه ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان قیر بود.

پس از اظهارات قاضی پور و دفاعیات زنگنه نماینده مردم ارومیه اعلام کرد از پاسخ های وزیر نفت قانع نشده است؛ بنابراین وارد بودن سوال، به رای نمایندگان گذاشته شد.

نمایندگان با ۸۷ رای موافق، ۸۹ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در مجلس سوال از وزیر نفت را وارد ندانستند و از توضیحات زنگنه قانع شدند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در صحن علنی مجلس و در خصوص علت واردات بی‌رویه پمپ‌های صنعتی بی‌کیفیت از چین و عدم حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی که دارای توان و محصولی باکیفیت‌تر هستند، بیان کرد: البته در ابتدای سخنانم بگویم بسیاری از صحبت‌ها و اظهارات آقای قاضی‌پور ربطی به سؤال نداشت.

وی افزود:‌در خصوص واردات لوله باید بگویم هر چند این مسئله بسیار طویلی است که آقای قاضی‌پور از سالهای قبل آن را دنبال می‌کند اما در حال واردات میلیاردها دلار لوله در کشور قابل کتمان نیست.

وزیر نفت ادامه داد: ما به انواع لوله‌ها نیاز داریم که یکی از رایج‌ترین آنها لوله‌های فولادین درزدار است که ما در داخل کشور به میزان یک میلیون تن لوله سفارش داده‌ایم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: کدامیک از لوله‌های درزدار داخلی را می‌توانستیم از داخل بخریم اما از خارج وارد کردیم؟

وی افزود: پیچیده‌ترین لوله‌های بدون درز با آلیاژهای بسیار مقاوم نسبت به خوردگی هستند که به صدها تن از آنها نیاز داریم، البته ما این مقدار از نیاز را قبل از تحریم‌ها داشتیم.

وزیر نفت در ادامه خاطرنشان کرد:‌ ما به میزان 550 میلیون یورو با شرکت‌های داخلی و البته با شریک معتبر خارجی برای لوله بدون درز قرارداد بستیم که طی آن صد میلیون یورو سرمایه‌گذاری داخلی در کشور داشت که این یکی از افتخارات ماست.

وی همچنین عنوان کرد: خرید از شرکت فولاد اسفراین فراز و نشیب بسیار دارد اما در هر صورت ما جلو می‌رویم و مسیر را در حال طی کردن هستیم و در واقع واردات تولیدات این شرکت را به صورت کلی ممنوع کردیم.

زنگنه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند چون در شرکت‌های داخلی سفارش نمی‌دهیم بنابراین از خارج لوله وارد می‌کنیم، اما لازم است بدانیم که 3 هزار میلیارد تومان بدهی قطعی پیمانکاران روی دست ما مانده است که نمی‌توانیم آن را پرداخت کنیم و این یعنی اعتبار لازم وجود ندارد، نه اینکه از خارج لوله وارد می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث فاز 11 خرید خاصی انجام نشده است، گفت: البته من وزیر نفت هستم و کلیه عملیات بخش خصوصی را نباید پاسخگو باشم.

وزیر نفت در ادامه یادآور شد: مرتب از اقتصاد مقاومتی گفته می‌شود که این اقتصاد یک بسته به هم پیوسته است و فقط ارجاع به داخل کشور نیست، یعنی افزایش برداشت از میدان‌های مشترک، سوخت داخل و مواردی از این قبیل هم جزو اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1397 ، کدخبر: 792084 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
همه این مشکلات اقتصادی قابل گذر کردن است اگر باهم متحد باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین