پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
استفاده همه جانبه از امکانات و زیرساخت های شهری، از جمله حقوق شهروندی است که به عنوان مثال این حقوق در خیابان هجرت سه یاسوج با مسدود شدن پیاده رو توسط بساز بفروشان نقض شده است.

شعار سال: شهروندان شهر یاسوج گاهی شاهد نقض حقوق خود توسط دستگاه های مختلفت هستند و گاهی شاهد نقض آن توسط دیگر شهروندان، که در اینصورت وظیفه مسوولان شهر است که از حقوق آنان دفاع کرده تا همه بصورت یکسان از مزایای شهر نشینی بهره مند شوند.

ایجاد امنیت و فراهم آوردن موجبات آسایش شهروندان از وظایف مسوولان یک شهر بوده است، بخصوص در مقوله ساختمان سازی و نظارت همه جانبه مهندسین ناظر که امری حیاتی به شمار می آید.

به عنوان مثال، چندی پیش عدم رعایت نکات فنی در ساختمانی واقع در بلوار ارم یاسوج در هنگام بتن ریزی، سقف خانه ریزش کرده و موجب مرگ دو نفر از کارگران آن شده است.

اکنون در خیابان هجرت سه یاسوج ساختمانی نیمه کاره وجود دارد که حدود یک سال از راکد مانده آن می گذرد و باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

این ساختمان که چندی پیش خبرساز شده بود و رسانه های مکتوب استان به نقد آن پرداخته بودند، اکنون نیز با سد معبر و اشغال پیاده رو که محل عبور عابران پیاده است، بار دیگر به نقض حقوق شهروندان از سوی رسانه متهم شده است.

عدم نصب محافظ جهت جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی از دیگر معضلاتی بود که این غول بزرگ بتنی در مرکز شهر یاسوج و به دور از دید مسوولان، برای شهروندان ایجاد کرده بود که با پیگیری رسانه ها و بعد از فروریختن مصالح ساختمای بر روی چندین اتومبیل پارک شده، این محافظ ها از سوی پیمانکار این ساختمان نصب شد.

وجود چاله های عمیق و متعدد که این ساختمان در پیاده رو های اطراف آن ایجاد کرده است، بسیار خطر آفرین بویده و جان رهگذران را تحدید می کند.

به دلیل قرار گرفتن این ساختمان در دو نبش حد فاصل بین خیابان هجرت سه و خیابان دادگاه و وجود داربست های نسب شده، موجبات مسدود شدن دو پیاده رو در دو خیابان را فراهم آورده است و حتی اتومبیل های پارک شده در اطراف آن را نیز به خطر انداخته است.

این غول بزرگ بتنی که گویی مدت هاست به خواب زمستانی رفته است یا بهتر بگوییم، از خواب زمستانه بیدار نشده است، اکنون با جان شهروندانی که قصد استفاده از پیاده رو یا پارک کردن اتومبیل های خود در خیابان را دارند بازی می کند.

وجود داربست فلزی در پیاده رو وحتی در قسمتی از خیایان "حجت" که هجرت سه را به خیابان دادگاه متصل می کند باعث شده تا اتومبیل ها فضای بیشتری از خیایان را به منظور پارک کردن اشغال کنند مه این خود موجب بی نظمی و ایجاد ترافیک سنگین در اوقاتی از روز شده است.

حال باید پرسید آیا مسوولان پرتلاش شهرداری و مهندسین گران قیمت نظام مهندسی ساختمان که به هنگام اخذ پروانه، صاحب خانه را به شدت مورد عنایت ویژه قرار می دهند، از این تخلف آشکار پیمانکار ساختمان هجرت سه یاسوج بی خبر اند یا موضوع چیز دیگیری است؟

این پایگاه خبری آمادگی انعکاس نظرات مسوولان ذیربط در خصوص تخلف آشکار این ساختمان را دارد.

تصاویر تکمیلی از نقض آشکار حقوق شهروندان توسط این ساختمان را در زیر مشاهده می کنید:

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 1 مرداد 97، کد مطلب: 109406، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین