شعار سال: امیر ناظمی افزود: شاهد کسب درآمد سلبریتیها از شبکههای اجتماعی و اثرگذاری آنها هستیم. بالاترین درآمد از پستهای اینستاگرامی در دنیا مربوط به خواننده مشهور «سلنا گومز» است؛ وی هر پست خود را ۵۳۰ هزار دلار میفروشد.
در واقع با سلبریتیهایی مواجهیم که قرارداد فیلم و بازی میبندند، اما عمده درآمد آنها تحتالشعاع پستهای اینستاگرامی است.عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی افزود: در ایران در حوزه تخصصی فناوری، پست های وزیر ارتباطات جزو پنج نفر اول پربازدید است. سلبریتیهایی در این حوزه تخصصی داریم که از وزیر پرمخاطبترند.وی با بیان اینکه سلبریتیها در ایران از ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان میگیرند و در اینستاگرام پست میگذارند و این مبلغ برای تلگرام ۱۰ میلیون است، گفت: اکنون جایگزینهای رسانههای متداول کارکردهای خود را دارند و با افرادی روبهرو هستیم که صرفا بلندگو هستند بدون آنکه فکری پشت اظهارات همه آنها باشد.ناظمی افزود: در این میان برای روابط عمومیها راهبرد اول شناسایی بازیگران کلیدی و جذب آنهاست. تغییر از متن به تصویر راهبرد دوم است. تصویر و ویدئو اکنون اثرگذارتر است. راهبرد سوم این است که نمیتوان در مقابل بسیاری مسائل بیتفاوت بود و سکوت حاوی پیام تایید است و دیگر تاکتیک خوبی نیست. راهبرد چهارم نیز ارائه پیام ضمنی به جای پیام صریح است.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 2 مرداد 97، شماره: 3417851