پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۸۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
دوشنبه شب که شبکه‌های تلویزیون را ورانداز می‌کردم، وقتی به شبکه چهار رسیدم، میهمان شیک‌پوش کت و شلواری را دیدم که کراوات هم زده بود و داشت درباره دانش سیاسی در ایران و جبهه ملی ایران سخن می‌گفت. او داود هرمیداس باوند، استاد دانشگاه و عضو جبهه ملی ایران بود و روبه‌رویش هم پیام فضلی‌نژاد از نویسندگان سابق روزنامه کیهان که سردبیری و اجرای برنامه‌ای با عنوان «شوکران» را عهده‌دار بود.

شعار سال: دوشنبه شب که شبکه‌های تلویزیون را ورانداز می‌کردم، وقتی به شبکه چهار رسیدم، میهمان شیک‌پوش کت و شلواری را دیدم که کراوات هم زده بود و داشت درباره دانش سیاسی در ایران و جبهه ملی ایران سخن می‌گفت. او داود هرمیداس باوند، استاد دانشگاه و عضو جبهه ملی ایران بود و روبه‌رویش هم پیام فضلی‌نژاد از نویسندگان سابق روزنامه کیهان که سردبیری و اجرای برنامه‌ای با عنوان «شوکران» را عهده‌دار بود. چندی پیش و در زمان پخش مسابقات جام جهانی فوتبال هم شاهد تغییراتی در پخش حاشیه‌های این مسابقات بودیم. اینکه بتدریج سانسورهای همیشگی در نمایش تماشاگران کمتر و کمتر شده بود تا اینکه در نهایت در شب فینال پخش حاشیه‌ها بسیار متفاوت با نمونه‌های مشابه در سیما بود.

همه اینها شاید زمینه‌ساز این باشد که بالاخره آقای علی عسگری رئیس رسانه فراگیر کشور به وعده دو سال پیش خود مبنی بر شنیدن اعتراض‌ها به صدا و سیما عمل کرده و در این سازمان «کشتی‌بان را سیاستی دیگر آمده» بخصوص که دیروز هم وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای توضیح درباره پرونده خودروهای وارداتی در یک برنامه زنده صبحگاهی حاضر شده بود. با این حال به نظر می‌رسد هنوز خیلی زود است که حکم به تغییر سیاست‌ها در این رسانه داد. چرا که هنوز چند هفته‌ای از مستند پر سرو صدای «بیراهه» و پخش اعترافات یک دختر اینستاگرامی نمی‌گذرد که اکثر کارشناسان و رسانه‌ها حکم به بی تدبیری مدیران این رسانه دادند. یا اینکه همین چند روز پیش تریبون زنده سیما در اختیار یکی از مجریانی قرار گرفت که اتهاماتی علیه او وارد شده بود. حال آنکه در موارد مشابه چنین امکانی وجود نداشته حتی برای کسانی که از همین تریبون مورد اتهام قرار گرفته‌اند. در همین راستا می‌توان این سؤال را نیز مطرح کرد که چرا در هفته‌های گذشته و بعد از شفاف‌سازی‌های وزیر ارتباطات، از او دعوتی به عمل نیامد یا در مورد احسان علیخانی چرا یک طرفه به قاضی رفته و حداقل انتظار می‌رفت از مدیر روزنامه شرق که گزارشی درباره تخلفات منتشر کرده بود هم دعوت به عمل می‌آمد.

بنا بر ردیف کردن انتقادات مختلف به سازمان صدا و سیما نیست که در سال‌های گذشته بسیار گفته شده است. اما آنچه در حال حاضر مشهود به نظر می‌رسد، یک سردرگمی و سیاست‌های متناقض در این رسانه است که نمی‌توان براحتی حکم به ایجاد تغییرات در آن را داد. اگر چه همین چند مورد اشاره شده در بالا را می‌توان به فال نیک گرفت و همنوا به عادل فردوسی پور- که بعد از پخش حاشیه‌های فینال جام جهانی گفت هیچ اتفاقی نیفتاد و مردم پای تلویزیون کشور خودمان نشستند- گفت دیدید که یک عضو جبهه ملی کراواتی هم به تلویزیون دعوت شد و هیچ اتفاق بدی نیفتاد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار -----، کدمطلب: 475523، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
خیلی وقته که تو ضصدا و سیما یه خبرایی هست ولی مردم دیگه خسته شدن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
صدا و سیما شده منبع درامد و حرف زدن در مورد بدی های امریکا و دیگر هیچ
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین