پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
وزیر نیرو با اشاره به اینکه طرح‌های شیرین‌سازی آب‌های شور در نوارهای ساحلی کشور مورد حمایت قرار خواهد گرفت، گفت: بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و سرمایه گذاری در بخش شیرین‌سازی آب انجام شده است.

شعارسال: رضا اردکانیان ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه آب شیرین‌کن بندرترکمن اظهارداشت: تعداد قابل توجهی از پروژه های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب و برق در استان گلستان در دست اجرا قرار دارد که تعداد آنها بالغ بر 110 پروژه است.

وی افزود: برای این پروژه‌ها 8 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون یک‌هزار و 500 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد باقیمانده این اعتبارات به استان گلستان تخصیص خواهد یافت تا مردم این استان مرزنشین از پوشش بیشتر طرح های آب، برق و سیستم‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان در شهرستان های بندرترکمن و گمیشان امروز آغاز شد که امیدواریم با تامین اعتبار این طرح که 12 هزار هکتار وسعت دارد، هرچه زودتر به اهداف خود برسد.

اردکانیان با اشاره به بازدید از طرح آبرسانی به 4 شهر و 130 روستای استان از محل سد نیمه تمام نرماب هم گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن با 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد که باید از سرمایه گذار پروژه به دلیل اجرای آین طرح در نوار ساحلی قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های دولت، طرح‌های شیرین‌سازی آب‌های شور در نوارهای مرزی کشور مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و سرمایه گذاری در بخش شیرین‌سازی آب انجام شده است. همچنین حجم قراردادهای ساخت و بهره برداری آب شرب 400 هزار مترمکعب در روز و 200 هزار متر مکعب در بخش صنعت بوده که سالانه معادل 220 میلیارد مترمکعب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آب شیرین کن بندرترکمن 58امین سامانه نمک زدایی در کشور به روش BOO بوده و 27امین پروژه در دولت تدبیر و امید به شمار می رود. باتوجه به اینکه امسال در آستانه جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم بنا داریم در این حوزه 40 طرح را به بهره برداری برسانیم که آب شیرین کن بندرترکمن ششمین پروژه افتتاحی امسال است.

اردکانیان با تاکید براینکه توسعه این طرح ها در اولویت برنامه های وزارت نیرو قرار دارد، خبری خوش هم به مردم نوار مرزی گلستان داد و گفت: در حال حاضر می توانیم برای احداث آب شیرین کن در سیمین شهر و 53 روستای دیگر با ظرفیت 7 هزارمترمکعب و همچنین پوشش 17 هزار نفر اقدام کنیم. این طرح در مرحله جانمایی برای حفر چاه‌ها قرار دارد.

وی در ادامه به نیروگاه برق علی آبادکتول هم اشاره کرد و افزود: امروز از این نیروگاه بازدید خواهیم داشت و سعی می کنیم زمینه های لازم برای احداث نیروگاهی دیگر در این استان که بتواند نیازهای مردم و به ویژه بخش صنعت را برطرف کند، فراهم کنیم.

ارکانیان تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند که همه دستگاه‌های اجرایی باتوجه به شرایط موجود که آثارش در روزها و هفته‌های آتی بیشتر می‌شود، هیچ بنایی برای پا پس کشیدن از روند توسعه کشور نخواهند داشت.

وی بیان داشت: ظرفیت های انسانی و آشکار و پنهان این کشور بیش از آن است که بخواهد با تحریم‌ها دچار عقب رفت و پسرفت نخواهد شد.

وزیر نیرو در پایان تاکید کرد: دولت بنا دارد تسهیلات بیشتری برای استان‌های مرزی فراهم کند و این فرصت هایی است که در سایه تحریم ایجاد خواهیم کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1397 ، کدخبر: 1792309، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
الان هرچقدر بودجه به این امر اختصاص بدیم واقعا کمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین