پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
پس از دو ماه از استیضاح ناکام شهردار کوهدشت او استعفا داد تا اعضای شورای شهر در کوتاه‌ترین زمان دست به انتخابی دوباره بزنند.

شعار سال: شورای شهر کوهدشت پس از پایان گمانه‌زنی‌ها در جلسه‌ای با استعفای اصغر کردعلیوند، شهردار کوهدشت موافقت کرد. پیش از این شنیده‌هایی پیرامون استیضاح اصغر کردعلیوند در شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسید، این شنیده‌ها وقتی قوت گرفت که در دو ماه پیش طرح سؤال از شهردار کوهدشت در شورای شهر مطرح شد.

استیضاح شهردار کوهدشت در حالی در ماه خرداد از سوی شورای شهر اعلام شده‌بود که آن‌زمان در جلسه‌ای که شش ساعت به‌طول کشید شورای شهر استیضاح شهردار را به کارت زرد تقلیل داد و از استیضاح او انصراف داد تا تعیین‌تکلیف استیضاح یا ابقای شهردار کوهدشت به 10 روز دیگر که ابقای کردعیوند را به‌دنبال داشت، موکول شود.

فارغ از آن‌که بسیاری سابقه هفت ماهه‌ی کردعلیوند در شهرداری کوهدشت را به سابقه‌ی کوتاه‌مدت شهرداران پیشین و یا استعفای برخی از آن‌ها نسبت می‌دهند، اما به گفته‌ شهروندان عزل و نصب‌ها در این ارگان اجرایی شهرستان کوهدشت با تزلزل همراه بوده تا همواره خانه‌تکانی در شهرداری کوهدشت مورد توجه رسانه‌ها و فضای مجازی قرار بگیرد.

تزلزل در صندلی شهرداری کوهدشت

اصغر کردعلیوند در حالی در مهر 96 با چهار رأی شورای شهر به‌عنوان شهردار کوهدشت انتخاب شده‌ بود که پیش از آن در جلساتی غیررسمی از نبود سرمایه‌گذار در کوهدشت انتقاد کرده و گفته‌ بود از دوستان سرمایه‌گذاری که در تهران دارم، خواهش کردم که کوهدشت بیایند و پس از بازدید از شهر مواردی را که می‌توانند به کوهدشت و درآمدزایی شهرداری کمک کند، شناسایی کنند.

پس از گذشت چندماه از شهردارشدن کردعلیوند، اما خبری از ورود سرمایه‌گذاران به کوهدشت نشد تا جایی که اظهارنظرهایی مبنی بر استیضاح او در فضای مجازی کوهدشت رخ داد و برخی از شهروندان نیز با ارسال فیلم و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از عملکرد شهردار در سطح شهر انتقاد کردند.

پیشمانی از انتخاب شهردار کوهدشت

همه ماجرای شهرداری و شورای شهر کوهدشت به اینجا ختم نمی‌شود، در فروردین امسال برومند سوری یکی از اعضای شورای کوهدشت با متنی که آن‌را در اختیار شبکه‌های اجتماعی کوهدشت قرار داده‌بود، با عذرخواهی از شهروندان از رأی خود به شهردار اظهار پشیمانی کرده و او را ناآشنا به مفاهیم شهری توصیف کرده‌بود تا این عضو شورای شهر کوهدشت در کنار گراوند، کرمیان، دوستی و میرزایی شهردار کوهدشت را به پای میز استیضاح بکشانند، هرچند در آن‌زمان شهردار که روی لبه تیغ استیضاح بود، با یک کارت زرد بر صندلی شهرداری کوهدشت ابقا شد.

هنوز دوماهی از کارت زرد شهردار کوهدشت سپری نشده‌بود که شامگاه چهارشنبه کردعلیوند از شهرداری کوهدشت استعفا داد و اعضای شورای شهر نیز با استعفای او موافقت کردند تا در امروز پنج‌شنبه 11 مرداد، سجاد طرهانی، معاون اداری-مالی شهرداری کوهدشت با شش رأی شورا به‌عنوان سرپرست شهرداری معرفی و انتخاب شود.

اصرار شهردار به ابقا

کریم دوستی رئیس شورای شهر کوهدشت می‌گوید اصغر کردعلیوند، شهردار کوهدشت در هفته‌های پیش استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه شورا کرده‌بود که در شامگاه چهارشنبه با استعفای او موافقت شد.

به گفته دوستی در زمان طرح سؤال اعضای شورای شهر از توضیحات او قانع نشدند و کردعلیوند با پنج رأی اعضای شورای شهر استیضاح شد، اما با وساطت برخی مسئولان و مردم به شهردار که اصرار بر ابقا داشت فرصتی داده شد تا در طی این مدت برای شهرداری کوهدشت قدمی بردارد.

بی‌توجهی به فعالیت‌های عمرانی

آن‌طور که سخنگوی شورای شهر کوهدشت می‌گوید از آن‌زمان تاکنون حدود دو ماه گذشته، اما در این مدت شهردار نه تنها انتظارات مردم را برآورده نکرد، بلکه استعفای خود را به شورای شهر نیز ارسال کرد، پس از وصول استعفای او اعضای شورای با اعلام هفت رأی موافق با استعفای او موافقت کردند.

به گفته رئیس شورای شهر کوهدشت، شهردار کوهدشت فعالیت‌های عمرانی چشمگیری در شهر نداشت، ساماندهی نیروی انسانی نیز عملی نشده‌بود. این دلایل، حضور کم او در شهرداری کوهدشت و عدم قاطعیت در تصمیم سبب شد تا در دو ماه پیش اعضای شورای شهر کوهدشت تصمیم به استیضاح کردعلیوند بگیرند.

انتخاب شهردار جدید

آن‌طور که دوستی معتقد است کردعلیوند با وجود تلاش‌های انجام شده واحد عمرانی در آسفالت معابر و خیابان‌های کوهدشت موفق عمل نکرد، فعالیت‌های عمرانی او کافی و مطلوب نبود، در زمان فرصت داده‌شده به او لکه‌گیری‌های معابر هم در کوهدشت تعطیل شد و نارضایتی شدید مردم را به‌دنبال داشت.

در حالی اصغر کردعلیوند از شهرداری کوهدشت استعفا داده‌است که او از راه نرسیده بیشتر از هفت‌ماه در شهرداری کوهدشت نماند تا اعضای شورای شهر در کوتاه‌ترین زمان دست به انتخابی دوباره بزنند؛ انتخابی که از همین حالا نگرانی‌هایی را برای صندلی لرزان شهرداری کوهدشت رقم زده‌است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 11 مرداد 97، کد مطلب: 1792128، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
بازم به غیرت همچین ادمی که دست به استعفا زد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین