پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ و هنر با حمایت گلخانه‌ای با منابع و امکانات محدود به جایی نمی‌رسد و نمی‌توان برای مدت طولانی برای حمایت از این عرصه به دولت وصل بود.

شعار سال: سیدعباس صالحی شامگاه پنجشنبه 11 مرداد ماه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از افتخارات ایرانیان داشتن سهم قابل توجهی از منابع انسانی درعرصه فرهنگ و هنر است و آمارها نشان می‌دهد که با منابع گسترده انسانی در عرصه فرهنگ و هنر روبه‌رو هستیم که طالب فضای وسیع تری برای خلاقیت‌ها، اقتصاد و معیشت خودشان هستند که حتماً باید برای آنان چاره اندیشی شود. نمی خواهم بگویم دولت‌ها موظف به فعالیت در عرصه زیرساخت‌های فرهنگی نیستند و دولتمردان خود را از این عرصه دور بدانند اما باید دایره توقع را با توجه به منابع محدود از دولت کمتر کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بخش زیادی از خلاقیت‌های امروز ایران در استان‌ها شکل می‌گیرد، گفت: با توجه به جریان روبه‌رشد منابع انسانی جوان در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، خلاقیت‌های مهم و اساسی را صرفاً نباید در مرکز دید و اینکه ایران فقط تهران نیست یک شعار واقعی است، نباید توجه صرف به تهران باشد زیرا تهران به اندازه زیاد پرخوری داشته است باید با استان‌ها ارتباط را قوی‌تر کنیم و امضای تفاهمنامه در سفرهای استانی با نگاه توسعه فرهنگی انجام می‌شود.
وی افزود: سال گذشته در تهران بیش از دو هزار و 400 مجوز و در استان‌ها افزون بر هفت هزار و 900 مجوز اجرای موسیقی صحنه‌ای داده شد و در حوزه سینما نیز شاهد اتفاقات خوب بودیم به‌طوری که پارسال 100 سالن سینما در کشور ساخته شده و امسال نیز قرار است 120 سالن سینما ساخته شود.
در سفر سیدعباس صالحی به زاهدان تفاهمنامه فرهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری سیستان و بلوچستان در هفتاد و نهمین شورای فرهنگ عمومی استان به امضای طرفین رسید. این تفاهمنامه در قالب هشت ماده توسط سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیددانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان به امضا رسید.
به‌گفته حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تکمیل و تجهیز طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فرهنگی و هنری، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دینی در حوزه‌های مختلف، توسعه آموزش و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این استان از مهم‌ترین محورهای این تفاهمنامه است. اعتبار این تفاهمنامه از اول خرداد 97 تا پایان اسفند 99 به‌مدت سه سال است که با توافق طرفین قابل تمدید است.
سیدعباس صالحی همچنین در نشستی با شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان هدف از سفر خود را انعقاد تفاهمنامه فرهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری سیستان و بلوچستان با محوریت حل مشکلات فرهنگی استان دانست و تأکید کرد: در انجام طرح‌ها نباید نگاه‌ها فقط معطوف به تهران باشد. باید با نگاه ملی به تمام استان‌ها بویژه استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان به‌عنوان حافظان فرهنگ ایران زمین و داشتن نقش انتقال دهنده این فرهنگ به سایر کشورها توجه کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در منزل و کارگاه آثار هنرهای تجسمی حمیدرضا آویشی هنرمند برجسته مجسمه ساز سیستان و بلوچستان با وی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 476730


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
وقتی چیزی تو مملکت در رده آخر اهمیت باشه انتظار دارین پیشرفت کنه؟
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین