پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: «خالو محمد قنبر هرمزی» با جان دادن در صحنه، به موسیقی جان داد.

شعار سال: «سیدعباس صالحی» در صفحه توئیتر خود درباره درگذشت این هنرمند عرصه موسیقی چنین نوشت: نغمه های او تا سال های دور در آسمان هرمزگان و ایران طنین خواهد داشت.

خالو محمد قنبر هرمزی پیشکسوت گروه موسیقی «لیوا» که برای برگزاری هفته هنر هرمز همراه این گروه به تهران آمده بود، بر اثر سکته قلبی حین اجرای موسیقی دچار نارسایی قلبی شد و عصر 14 آذر در بیمارستان درگذشت.

این هنرمند هرمزی اسطوره موسیقی آئینی هرمز و از مفاخر موسیقی کشور است و تسلط بسیاری در نواختن سازهای کوبه‌ای داشت.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور سرزده در «تئاتر باران» و ابراز همدردی با هنرمندان جزیره هرمز، گفت: خالو قنبر تا آخرین ثانیه های عمرش، گوش مخاطبان اش را از نوا و نغمه پر کرد و سعادت بزرگی یافت که بر صحنه، نقطه پایانی بر عمر گرانبارش گذاشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مجموعه «تئاتر باران» در جریان فعالیت های هفته هنر هرمز در بخش‌های مختلف قرارگرفت و ابراز امیدواری کرد که هنرمندان هرمز انجام این کارها و امور هنری را زمین نگذارند و یاد خالو قنبر را زنده نگه دارند.

در پی درگذشت این پیشکسوت موسیقی اقوام، اجرای برنامه موسیقی گروه «لیوا» در هفته هنر هرمز لغو شده است؛ پیکر این هنرمند برای تشییع به جزیره هرمز منتقل می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 15 آذر 96، کد مطلب: 82754649، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین