پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از جمله این ستارگان درخشان، آیت الله آقانجفی همدانی است که نه تنها خطه عالم خیز و کهن همدان، بلکه جامعه علمی تشیع، مفتخر به وجود اوست.

شعارسال: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که به کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی ارسال کرده، از ایشان به عنوان مجتهدی زمان شناس و مفسری ژرف اندیش یاد کرده است

متن پیام سید عباس صالحی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخِ مشحون از افتخار حوزه های علمیه، گویای استقامت و اخلاص عالمانی است که برای انجام وظیفه و ابلاغ پیام الهی، چونان مشعلی فروزان، فرا راه مردمان عصر خویش را روشن ساخته اند.

اینانند که به فرموده رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) چراغ های زمین اند و جانشینان پیامبران؛ و هم اینانند که به فرموده مولی الموحدین (علیه السلام) تا گردش شب و روز باقی است، آنها نیز باقی اند و نورافشانی شان جاودانی است.

از جمله این ستارگان درخشان، آیت الله آقانجفی همدانی است که نه تنها خطه عالم خیز و کهن همدان، بلکه جامعه علمی تشیع، مفتخر به وجود اوست.

ایشان مجتهدی زمان شناس و مفسری ژرف اندیش بود که علم آموزی را از این شهر و از محضر پدر ارجمندش، آیت الله سیدعلی عرب آغاز کرد؛ پدری که خود دانش آموخته مکتب فقهی نجف و نیز تربیت شده حلقه سلوکی آخوند ملاحسینقلی همدانی و آیت الله سیداحمد کربلایی بود.

آیت الله آقانجفی همدانی، با هجرت به نجف اشرف، از شاگردان مبرز آیات عظام میرزای نائینی و شیخ محمدحسین غروی اصفهانی گردید.

او که بعدها به دامادی استادش، میرزای نائینی نیز مفتخر شد، سالیانی دراز به خوشه چینی از خرمن دانش و فضائل این استاد و اساتید دیگر پرداخت و سرانجام با پشتکار فراوان و دقت ورزی های عالمانه، به مقام اجتهاد نائل آمد.

بازگشت آقانجفی به همدان نیز، برکات فراوانی به دنبال داشت. ایشان علاوه بر انجام وظایف دینی و اقامه جماعت، به نگارش تفسیر «انوار درخشان» و سپس شرحی بر «اصول کافی» و دیگر آثار پرداخت و مواریثی نفیس و ارجمند از خود بر جای نهاد.

آیت الله آقانجفی همدانی علاوه بر ژرف اندیشی علمی و نیز سجایای والای اخلاقی، دارای سلوکی انقلابی بود و از احساس مسؤولیت بالایی در قبال تحولات اجتماعی و سیاسی کشور برخوردار بود.

وقوع انقلاب اسلامی و واقعه دفاع مقدس، دو رویداد مهمی است که معظم له به خوبی امتحان خود را در آنها پس داد؛ چنانکه همگان ایشان را به عنوان ملجأ و پناه جوانان انقلابی و رزمنده می شناختند.

کنگره ملی بزرگداشت مقام علمی آقانجفی همدانی، فرصتی است تا ضمن معرفی این عالم فرزانه، از خدمات علمی، معنوی و انقلابی ایشان تجلیل شود و به یمن این رخداد مبارک، آحاد مردم حقیقت جو، و به ویژه نسل جوان، با بنیان های فکری و شیوه های رفتاری این چهره درخشان و مردمی بیشتر آشنا گردند.

در پایان از مساعی همه مسئولان و دست اندرکاران این کنگره فاخر، صمیمانه قدردانی نموده و از ذات احدیت، مزید توفیق همگان را خواستارم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 7دی 1396 ، کدخبر: 890407، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین